OntraXS 2013

Gestart door usronald, januari 19, 2013, 21:26:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wij hebben jou ook niet gezien Ton, Martin alleen even handen geschud , die had het veel te druk, eerst met roken buiten en daarna met de bomen demo  ;)
Ronald gemist omdat wij net voor 3en weg zijn gegaan.

Wat vonden wij van Ontraxs 2013 , in het kort , erg mooie baantjes heel erg mooie baantjes , maar wel de nadruk op baantjes, het merendeel van de banen was zo klein dat wij stellig de indruk kregen dat er minder banen stonden dan andere jaren. Wij waren ook na een uurtje of 3 uitgekeken, terwijl ik andere jaren zo'n 6-7 uur nodig had om alles te bekijken en te fotograferen. In principe is dit geen kritiek , de banen hoe klein dan ook zagen er magnifiek uit , maar wij hadden ons toch wel verheugd op een hele dag modeltrein plezier , nu waren we 4 1/2 uur onderweg om 3 uur rond te kijken. Misschien een andere mix voor volgend jaar , alhoewel ik besef dat het moeilijk is om zulke kwaliteit te krijgen in het formaat dat je zelf wenst.

Detail , wij vonden een van de kleinste banen wel het mooist , de baan met de pauwen en duiven en honderden andere details.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Vandaag ook OntraXS bezocht en me prima geamuseerd. Niet alleen met de modelbouwerij zelf maar ook met de keuvelarijen met de vele bekenden die ik tegen kwam, waaronder ook een aantal exposanten. Ik sluit me aan bij de mening van Janbouli. De kwaliteit van alle items was boven elke twijfel verheven. Dat kun je gerust aan de scouts van OntraXS overlaten. Maar ik kreeg het idee dat er een wedstrijd was gehouden wie er het kleinste baantje kan bouwen. Dat neigt naar mijn idee te gauw naar een soort minimalisme. Hoe mooi de baantjes ook waren, ik denk toch dat de meeste treinenliefhebbers ook op zoek zijn naar treinen van enige lengte op een grote baan die natuurlijk wel aan de kwaliteitseisen moeten voldoen. En die grotere banen waren er te weinig. Daardoor was er in mijn ogen te weinig "action".
Waar dat aan ligt? Misschien zijn die grotere banen er niet in onze omgeving, misschien ook is het een kwestie van geld. Een grote baan van verder weg halen is natuurlijk duurder in het transport en het onderbrengen van de exposanten. Maar dan zou ik de organisatie toch willen adviseren zich niet alleen op de puristen en detailliefhebbers te focussen maar ook aan het grote publiek te denken. Dat komt de levensvatbaarheid van dit TOP-evenement voor de toekomst zeker ten goede.
Volgend jaar kom ik zeker weer kijken.

Fredy Coenen
The Espee      -     The Friendly Southern  Pacific

Je hebt een punt Fredy. Een aantal grote goed uitziende banen uit het buitenland kosten geld...... en vaak behoorlijk. Ik hoef jou en mij niet te vertellen wat een baan vervoeren naar Engeland kost, daar hebben we beide ervaringen mee. Dat maakt dat je niet 6 Engelse banen kunt laten komen omdat ze simpelweg teveel geld kosten om ze hierheen te halen. Op ons continent is de spoeling ook dun wat betreft grote en mooie banen. En dan kom je toch in het kleinere speciale werk terecht. Je weet ook als geen ander dat juist die kleine banen dit soort shows maken en dat we daar ook wel een beetje voor gaan. Elk jaar proberen we tot een uitgebalanceerd geheel te komen met als motto voor elk wat wils. Soms gaat dat goed en soms niet. Het blijft gewoon een kwestie van smaak.

Als we puur voor het grote publiek zouden gaan wordt het een 2e Rail of Eurospoor die een heel andere insteek hebben. En dat wilden we in de oorsprong en ook nu nog steeds niet ;)

Maar het grote publiek komt er wel op af en gaat dan mogelijk teleurgesteld naar huis en zorgt voor negatieve reclame?

JohnT

Alle reacties tot nu toe gelezen niet, integendeel. Men is meer als tevreden met wat er aangeboden word.

Het blijft een kwestie van persoonlijke smaak.... je vindt iets mooi of niet. En daar kunnen wij niks aan doen verder, we proberen goeie kwaliteit banen binnen te halen. Soms sla je de plank daarmee mis maar voor 99% van alles wat er in 5 jaar gestaan heeft staan we helemaal achter onze keuzes :) ;)

Loop ik nog het risico vandaag iemand van hier tegen het lijf te lopen?

In dat geval. Dit ben ik. (de achterste)

Groet,
Paul

Vandaag op Ontrax geweest en weer veel leuke dingen gezien en weer veel bekende gesproken.
Ik hou wel van die kleine baantjes. Vooral als er wat te zien valt qua animatie.

Ook Ronald gesproken. Die liep al weer aardig na zijn operatie.
En zijn baantje weer even "live"kunnen bewonderen. Zag er goed uit.

Inderdaad veel kleine baantjes. Ik denk dat de meeste grote banen inmiddels wel op Ontrax zijn geweest.
En er zijn natuurlijk ook div. mensen die ieder jaar op Ontrax staan en het is natuurlijk niet te realiseren om in een jaar een hele grote baan te bouwen.

Ik heb er in ieder geval van genoten en ben benieuwd wat de volgende Ontrax gaat brengen




groeten John LC

www.lostcreek.nl

On traxs was erg leuk, heel wat mooie banen gezien. Mijn favoriet was die schaal 1 baan naast de high line (in de zaal met de 3700). Wat een mooi geweatherde loks reden daar rond zeg. Wolfscreek en Kennesaw stonden ook hoog op de lijst. Ik vond het juist wel leuk dat er zoveel kleine baantjes stonden. Juist bij die grote banen heb ik een soort Rail-trauma opgelopen en loop ik vaak snel weer weg terwijl ik bij die kleine baantjes langer blijf staan.
Heel veel foto's gemaakt maar die zijn bijna allemaal mislukt. Ik zal een selectie nog wel plaatsen.


Gewoon omdat hij zo leuk was  :-*

La valise op On Traxs

Groet,
Paul

Zo gisteravond weer thuis gekomen, 3 dagen lullen over boompies en gras....Jan en Ger idd in een flits gezien toen ik buiten stond te roken  ;) En uiteraard Ton en z'n radio maatje, wat langer met Ivo....verder zoveel gezichten gezien dat ik niet echt in de gaten of doorhad wie en wat...iemand gemist m'n excuses hiervoor...

Even voor de duidelijkheid , wij vonden de kleine banen heel erg mooi , maar waren wel een beetje teleurgesteld dat we 5 uur in de auto gezeten hebben om in een 3 uurtjes heel Ontraxs aanschouwd te hebben.  En een probleem krijg je wel als het kleine banen zijn  ( was overigens vrijdag geen sprake van dit probleem omdat het absoluut niet druk was ) , als het druk is zoals vorig jaar op zaterdag , kun je de banen nauwelijks bekijken omdat als er 5 man voor staan het al vol is. Zelfs op de rustige vrijdag moest ik veel moeite doen om een paar fotootjes te maken.  Nogmaals Ronald geheel bedoeld als opbouwende kritiek en volledig ervan bewust dat het budgettair ook mogelijk moet zijn om grotere kwaliteitsbanen te krijgen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Goed gedaan Ronald en company,

Ik heb geprobeerd mijn Z vrienden allemaal tegelijk op zondag te laten komen om ook met jou even te kletsen, maar de zin was wat matigjes. De mannen die wel geweest zijn hebben het naar hun zin gehad, meldden ze! Zelf heb ik de voorrang gegeven aan (t)huiswerk. Ik moet nog een studie afmaken..
We houden kontakt!

Gert

Dank mannen, ik zal de complimenten doorgeven aan de crew ;)

Heb een 150 tal foto's gemaakt op Ontraxs, hier kun je ze zien http://www.flickr.com/photos/23107503@N03/

Baan van Ronald
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N