Janbouli's Home Layout The Kannewton & CC

Gestart door Janbouli, mei 08, 2012, 22:29:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gaat weer lekker Jan ! Btw nog van die shingledingen over ? Strippie over de hoeken doet wonderen..

Citaat van: milocomarty op augustus 01, 2012, 23:05:02
Gaat weer lekker Jan ! Btw nog van die shingledingen over ? Strippie over de hoeken doet wonderen..

De shingles waren geen strips , het was laserboard met shingles gelaserd. De strips om over de hoeken te doen zijn papier stripjes , maar dat zag er niet uit. Ik ga die hoeken zwart schilderen dan lijkt het op teer. Als dat niet goed uit ziet dan proberen zlf shingles te maken .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Gebouw is zover klaar , detail volgen later.








Weet iemand een adres voor bankjes op het platform en in parken die een beetje amerikaans zijn. Of kan ik gewoon van Preiser of faller of zo nemen?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Het ziet er mooi uit Jan!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn




Hi Jan, uit eigen foto  archief wat peron bankjes bij de Cumbrian en de Silverton

Bankjes op het station van Antonito


Bankje op het station van Antonito


Bankje Silverton


Bankje Durango
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dank je Bart , denk dat ik zoiets wel zelf kan maken en anders gewoon van Preiser
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Wat ballast gelegd vandaag , 2 photos voor.





En 2 photos na, niet een van mijn sterkste punten ballast, alhoewel ik denk dat dit bij een subdivisie lijn nog wel kan , wil ik het straks bij de Santa Fe mainline toch wel een stuk strakker , misschien kan ik dit nog wat bijwerken door de grootste uitlopers weg te schrapen, tips zijn welkom.





Ook nog wat rails gelegd, hier in de acrylkit en onder het gewicht van plastic melkflessen gevuld met water. En met een van mijn gereedschapskistjes in dit geval die voor rails, ik heb er een paar gevuld met gereedschap voor bepaalde klusjes , zodoende kan ik als ik een klus wil doen ook bijna meteen beginnen, alleen wat gereedschap die eigenlijk in elk kistje thuishoort erbij pakken.



3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Vind er niet slecht uitzien. Voor het lijmen wat met een kwassie richting de rail vegen ? Of na de tijd de kale stukken instrooien met fijn zand..

Ik volg het zeker hoe het word .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Als ik het ballast strak wil leggen , tape ik de ballastgrens af met tape.
Na het ballasten de tape weghalen en klaar.
Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op oktober 07, 2012, 11:34:32
Als ik het ballast strak wil leggen , tape ik de ballastgrens af met tape.
Na het ballasten de tape weghalen en klaar.
Ton

Ja zo wilde ik het gaan doen bij de mainline Santa Fe, dank je Ton . Denk ook dat ik eens wat fijner zand tussen de ballast ga leggen, vind dit toch wel erg grof. De ballast is N-schaal van Anita Decor maar eigenlijk veel te grof. Ga ik niet meer gebruiken op andere lijnen, zilverzand is veel meer echte grootte en het is ook nog eens veel goedkoper, moet nog wel de juiste kleur vinden.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Je kunt het zand heel goed verven met betonverf. Ik doe dit zelf ook en mijn ballast kun je rustig vergelijken met WS ballast. Zo min mogelijk verf toevoegen aan het zand maar wel zoveel dat al het zand gekleurd is. Daarna laten drogen. Het klontert wel maar die klonten knijp je zo weer fijn.

JohnT