Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Hoi,


Nog even en iedereen bouwt in hout. Prima dacht ik zo :) :) :)


Groetjes, Wim.

Hout bouw is gewoon prachtig.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Helemaal waar! Het materiaal is eerlijk en natuurlijk. En om hout te imiteren is maar een ding goed genoeg.... hout ;)

Over lijmen; ik blaf alles aan elkaar met gel superlijm.... heel af en toe doe ik iets met houtlijm maar het meeste moet snel goed aan elkaar ziten. En dan is de superlijm prima om mee te werken. Met de dunne variant moet je wel uitkijken want die loopt sneller uit en kan dan vlekken veroorzaken. En daar krijg je later geen beits e.d. meer op.

Of van te voren beitsen of met iets anders verkleuren (verouderen).
Houtlijm is toch 'n stuk goedkoper (Action).
Hoewel: ik gebruik secondelijm van de Wibra (keigoedkoop).
Maar wat voor 'n lijm gebruik je dan Ronald?
Merk winkel prijs?
Hans, liefhebber On30 + H0

hoi allemaal.

ben nu al een behoorlijke tijd aan het lezen geweest hoe ik mijn wissels kan aansluiten manual dan en heb vandaag een test gedaan hier het eerste filmpje :

Manual schakelaar peco code 55 wissel

Dit is dus als test in elkaar gezet voor te kijken of die het doet ,en het tweede filmpje heb ik een test gedaan met een wissel en de druk op de tongen is behoorlijk sterk :

Manuel aansluiting peco code 55 wissel

Ik ben met het resultaat behoorlijk tevreden en ga dat nu allemaal op papier zetten van hoe en wat maar dat ga ik dan ook hier delen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Simpel doch doeltreffend, ga dit eens schaamteloos kopi?ren.


K.I.S.S.!!!!!

Perfect toch?

Ton
Erare humanum est

Super Ger, zoiets kunne we ook gebruiken voor de 2015 Ontraxs baan.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op september 21, 2013, 21:26:44
Super Ger, zoiets kunne we ook gebruiken voor de 2015 Ontraxs baan.

Ja het is ook nog goedkoop tot nu ongeveer 5 euro maar maar moet het nog allemaal op een rij zetten van hoe en wat
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Puik idee. Simpel en doeltreffend zo te zien.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hoi allemaal.

Thx voor de goede reactie's ,ben vandaag eens aan de gang gegaan met  een betere versie die ik ook ga toepassen op mijn baan .
Ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen met foto's wat ik gemaakt heb van stap voor stap .
De eerste foto is wat ik gebruik aan materiaal voor de manuale bediening voor de peco code 55 wissel's .

Hier de maten van het van het hout :

De volgende stap is het gaat maken voor de mini schuifschakelaar van Conrad artikelnr  708224 kosten 0,94 euro cent .

Zo dan een laatje tegen het 4 mm mdf voor het vast maken onder de baan :

Zo de volgende stap is de gaten maken voor het schakelaar ,trek en duw stang en voor het scharnier gedeelte :


Zo als dat gedaan is kan alles een beetje in elkaar gezet worden ,heb wel nog een latje gemaakt wat over het schakel gedeelte komt dat die niet van de schuifschakelaar af


Zo de laatste foto laat jullie zien hoe alles in elkaar zit :

Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is hoe ik het gedaan heb ,de kosten denk ik zo voor een schakelaar wat ik dan heb gemaakt is : 5,00 euro
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dank je Ger voor de uitleg, zeer duidelijk.

Ton
Erare humanum est


Dank je wel Ger, denk dat ik dit gedeelte van je thread of splits of copieer naar een ander plekje zodat het voor de toekomst makkelijker te vinden is.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N