Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Volgens mij heb ik hem  :P

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


 ;D mooi landschap
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Nou had ik netjes de posts over hoe we plaatjes laten zien in een ander topic gezet en gaat het hier weer daarover . Ger deed het op de juiste manier maar alleen een beetje te groot dus is het helemaal niet nodig dat hij het weer op een andere manier gaat doen.

Overigens Bart jou manier is een omweg die helemaal niet genomen hoeft te worden. Als je inFlickr of om het even welk plaatje dan ook rechts klikt op het plaatje zie je "afbeeldingslocatie kopieren" , klik daarop , ga naar het antwoord venster en doe dan ctrl-v tussen de [img] tags.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Hi Ger,

prachtige baan gaat het worden. Helemaal af.
zou bijna overschakelen naar schaal N zodat ik ook zo een baan kan krijgen. Mooi hoor

John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hoi allemaal .

Heb vandaag een foto gemaakt van de test met balast ,wat ik op de isolatie rol heb gedaan en het zit heel goed vast .
Moet wel hier en daar nog wat bij maken maar ik ben wel tevreden hier over .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi Ger, btw als je nog goedkope ballast wilt hebben, dit kun je zelf maken doe ik ook tegenwoordig.

Ik zeef metselzand tot ik de gewenste korrel heb, zeven van de Action. Het uitgezeefde zand in een bakje doen en met betonverf kleuren, net zolang verf toevoegen en roeren tot al het zand is gekleurd. Nadat de verf droog is hou je wel wat klonten over maar die wrijf je door een zeef zo weer fijn.

Kosten zijn wel het zand,verf en de zeven maar je hebt waarschijnlijk voor de rest van je leven genoeg ballast en de zeven kun je ook voor andere doeleinden gebruiken.

JohnT

Citaat van: JohnT op augustus 09, 2013, 09:41:18
Mooi Ger, btw als je nog goedkope ballast wilt hebben, dit kun je zelf maken doe ik ook tegenwoordig.

Ik zeef metselzand tot ik de gewenste korrel heb, zeven van de Action. Het uitgezeefde zand in een bakje doen en met betonverf kleuren, net zolang verf toevoegen en roeren tot al het zand is gekleurd. Nadat de verf droog is hou je wel wat klonten over maar die wrijf je door een zeef zo weer fijn.

Kosten zijn wel het zand,verf en de zeven maar je hebt waarschijnlijk voor de rest van je leven genoeg ballast en de zeven kun je ook voor andere doeleinden gebruiken.

JohnT

Hoi John

Dat wat ik gebruik heb is inderdaad voegzand en dit heb ik gezeefd en daarna nog een gezeefd over een magneet .
De kosten hier voor is inderdaad goedkoop namelijk 2,50 voor 20 kg

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger, dat ziet re goed uit. Vraagje; waarom nog eens zeven over een magneet?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op augustus 09, 2013, 18:07:40
Hi Ger, dat ziet re goed uit. Vraagje; waarom nog eens zeven over een magneet?

Omdat mijn vorige baan er probleem mee had dat er ijzer deeltjes in zatten
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

OK, bedankt voor de tip. Ik heb namelijk al maanden een zak metselzand in huis voor het ballasten van de rails en wat korrelstructuur hoef ik niet echt te zeven maar was me niet bewust dat er ook metaaldeeltjes in konden zitten
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op augustus 09, 2013, 18:17:02
OK, bedankt voor de tip. Ik heb namelijk al maanden een zak metselzand in huis voor het ballasten van de rails en wat korrelstructuur hoef ik niet echt te zeven maar was me niet bewust dat er ook metaaldeeltjes in konden zitten

Kijk maar een bij pagina 25 staat een filmpje van het probleem wat ik toen had .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: BvDoorn op augustus 09, 2013, 18:17:02
OK, bedankt voor de tip. Ik heb namelijk al maanden een zak metselzand in huis voor het ballasten van de rails en wat korrelstructuur hoef ik niet echt te zeven maar was me niet bewust dat er ook metaaldeeltjes in konden zitten
Zand wordt gewonnen en gezeefd door metalen buizen en zeefinstallaties... Gezien het feit dat het een hoge schurende werking op het metaal uitoefent (zandstralen), blijven er gegarandeerd fijne metaaldelen achter in het zand. Bovendien is er een natuurlijke concentratie metaal aanwezig in het zand, afhankelijk van welke streek het gewonnen wordt.
Jeroen

Wist ik niet!
Ik heb net naar dat filmpje zitten kijken......
Is nog aardig wat ook!!
Kun je wachten op problemen!

Ton
Erare humanum est