Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Hoi allemaal .

Ik ben bijna de hele dag aan de gang geweest met mijn probleem de wissels ,ik heb ook geprobeerd om weer nieuw aansluitingen te maken onder de baan om de wissels goed te kunnen aansluiten .
Maar dit is niet meer goed te doen ,en dat word een ramp om alles weer in goede orde te krijgen .
Ik heb ook een test gedaan met het strooigoed van noch of daar iets in zit wat er niet in hoord  ???
Hier de test film :
http://m.youtube.com/watch?feature=plcp&v=i5jxk0EIHvQ
Ik weet nu niet of dat er mee te maken heeft ,maar ik vind het wel  raar dat ik van te voren wel kon rijden over de wissels .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Materiaal is statisch geladen en trekt aan door de magneet. Dit op je baan vergroot de overgangsweerstanden tussen de verbindingen. Hoe meer weerstand, hoe slechter de spanning op dat baanstuk terecht komt. En dus zal de trein slechter rijden, of helemaal niet....
Jeroen

Ja ... Maar krijg ik dat weg zonder veel schade aan de rails en wissels ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger, Ik denk toch dat je het beste de slechte punten van de baan moet los maken en goede aansluitingen via een ringleiding moet maken. Hierdoor ben je in ieder geval verzekerd van een goede spanningsvoorziening.
Helaas zal dat ten koste gaan van een stukje ballast dat je nu hebt gestrooid, maar dat kun je wel weer herstellen toch?
Jeroen

Citaat van: Nuffield10/60 op maart 03, 2013, 19:46:17
Ger, Ik denk toch dat je het beste de slechte punten van de baan moet los maken en goede aansluitingen via een ringleiding moet maken. Hierdoor ben je in ieder geval verzekerd van een goede spanningsvoorziening.
Helaas zal dat ten koste gaan van een stukje ballast dat je nu hebt gestrooid, maar dat kun je wel weer herstellen toch?

Voor het ballast maak ik me niet zoon zorgen maar de rails ,er is alles met houtlijm vast gemaakt .
Ik heb namelijk bij het station andere kabel gebruikt namelijk signaalkabel gebruikt en daar is meer stroom op dan de rest .
En als ik alles moet vervangen ga ik zeker zee kabel gebruiken ,maar moet eerst eens alles over denken hoe ik dat ga aan pakken .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Als je de houtlijm met water goed nat maakt (sproeien met een plantenspuit) en laat inweken kun je vaak het spul wel zonder schade losmaken door een plamuurmes onder de bielsen te steken.

JohnT

@ John drankje voor die tip werkt goed pfff

Met pijn in mijn hart aan de afbraak van mijn baan  aan de gang :'( :'( :'(
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

erg is dat heb net een stuk mooi klaar
mag je wer gaan slopen omdat het niet meer werkt
veel plezier er mee

grv rien  mazarron
heel de dag regen gehad hier

Citaat van: rien op maart 04, 2013, 17:56:48
erg is dat heb net een stuk mooi klaar
mag je wer gaan slopen omdat het niet meer werkt
veel plezier er mee

grv rien  mazarron
heel de dag regen gehad hier

Hoi Rien ik heb de berg kunnen redden kijken of ik hem ook weer kan gebruiken ,en de rest heb ik gewoon pech gehad denk ik maar niks aan te doen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Je gaat toch niet alles weer slopen ? Lijkt me zo een kwestie van te weinig feeders. Kan op de foto's niet echt zien of je puntstukken gepolariseerd zijn. Die krijgen bij peco zonder voeding hun spanning via kleine lipjes. Beetje vuil of lijm erop en je hebt al een probleem. Erg secuur lijmen rond de wissels met ballasten.

Hmm sorry, bedoel de tongen, die hebben kleine lipjes..

Citaat van: milocomarty op maart 04, 2013, 19:14:31
Hmm sorry, bedoel de tongen, die hebben kleine lipjes..

Ik ben inderdaad aan de gang met alles af te breken ja ,heb alleen het station nog staan en de onderhoudsplek .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger, dat is toch zeker niet nodig??? Waarom niet een klein gaatje boren recht naar beneden. Dan kun je toch een extra voeding om de meter ofzo solderen! Kabeltje haaks op de railstaaf solderen en onder de baan aan de ringleiding verbinden. Later kun je die soldering bijwerken en het kabeltje plus gaatje wegwerken met bedding.
Jeroen

maart 04, 2013, 20:00:20 #373 Last Edit: maart 04, 2013, 20:44:54 by ger deguelle
Citaat van: Nuffield10/60 op maart 04, 2013, 19:45:37
Ger, dat is toch zeker niet nodig??? Waarom niet een klein gaatje boren recht naar beneden. Dan kun je toch een extra voeding om de meter ofzo solderen! Kabeltje haaks op de railstaaf solderen en onder de baan aan de ringleiding verbinden. Later kun je die soldering bijwerken en het kabeltje plus gaatje wegwerken met bedding.

Ja dat had inderdaad geprobeerd  ja maar ik heb de baan op deuren liggen en daar op ook nog eens 3 cm dik isolatie er op .
Ik ga het nu een beetje beter maken met een skelet  en daar op de rail en dan meteen ook meteen alles goed aansluiten ,ik heb gewoon goed koop gebouwd en nu kom ik me zelf tegen .
En met die gaatjes boren was gewoon niet te doen door die deur .
Ik hoop gewoon dat ik nu wel goed ga ,maar we zien het wel .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger, misschien een idee om in modules / segmenten te bouwen, zou je zo een stuk kunnen integreren in je baan, koppelen met die van Jan en dan samen hup naar tentoonstellingen  ;)