Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

januari 17, 2013, 13:07:14 #195 Last Edit: januari 17, 2013, 13:12:49 by ger deguelle
Hoi allemaal .

Ben vanmorgen weer verder gegaan met de berg colorado rivier ,de berg heeft wat dagen goed kunnen drogen .
Ik heb eerst met wat aluminium folie wat mallen gemaakt ,ik vind het namelijk gek en duur voor mallen te kopen .

En dan met Modelbouw gips en een beetje zout er in de zout is er voor dat de gips iets sneller droogt

En nu ff laten drogen tijd voor het huishouden ,moet wachten +\- een uur voor de malen droog zijn voor te verwerken .

Zo nu kunnen we verder met de berg ,ik heb wat foto's door gekeken en vond dat er meer rotsen langs het spoor kon zo als op de foto's .
De volgende foto is voor dat ik aan de gang ging met de berg :

Zo nu kunnen we breken en snijden waar de rotsen komen te liggen ,omdat de rotsen nog niet helemaal droog is kunnen we ze namelijk makkelijk in vorm breken waar ze komen moeten .
Gooi vooral niet de afval gips weg maar doe ze in een potje hier mee kun je namelijk mooie rotspuin mee maken .



Zo nu kan het weer een paar drogen voor hier en daar nog wat bij te krassen .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Hi Ger,

Ziet er goed uit deze mallen. Wist niet dat het zo ook kon.

Ik heb mallen gemaakt met  latex.
Deze latex heb ik over wat mooie stenen heen gekwast in een paar lagen.
Als ze droog zijn kan je ze va de steen afpellen.

Het voordeel van flexibele mallen is dat als je er gips in hebt gegoten en de gips is nog net niet droog (gips mag er niet meer uitlopen)je ze in het contour van de ondergrond kan plaatsen
Je houd ze dan en tijdje op zijn plaats tot ze niet meer loslaten en laat ze dan verder drogen.'
Daarna haal je de mal eraf.
Misschien kan het ook wel met mallen van zilverpapier.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: JohnT op januari 17, 2013, 13:27:28
Je hebt zo wel twee rotsstructuren door elkaar, ik weet niet of dit wel origineel is?

JohnT

Ik ben een beetje uitgegaan van deze foto bij het spoor rotsen zo als ik het wilde uitbilden en hoger gelegen zijn weer die rotzen met lagen.
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Citaat van: JohnT op januari 17, 2013, 20:23:20
Ja ok? maar als ik dan beide foto's vergelijk dan lijken de lagen op jou baan wat aan de dunne kant.

JohnT

Ik weet maar je kunt niet alles perfect maken in n je probeerd alles zo goed mogelijk naar te maken  :-\
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ziet er net uit alsof het ene rots gedeelte langzaam is gevormd door erosie, en het andere  is ontstaan als gevolg van verschillende aardverschuivingen. Die rotsmallen van aluminium werken geweldig! Kan niet wachten om te zien hoe het er met een kleurtje uitziet.

Groet,

Coen

He Ger, gebruik ook al lange tijd folie als mal, als de massa een beetje aandroogd kwak je 'm zo tegen je basisberg aan, kun je wat sneller doorwerken...

Citaat van: ger deguelle op januari 17, 2013, 20:50:32
Citaat van: JohnT op januari 17, 2013, 20:23:20
Ja ok? maar als ik dan beide foto's vergelijk dan lijken de lagen op jou baan wat aan de dunne kant.

JohnT

Ik weet maar je kunt niet alles perfect maken in n je probeerd alles zo goed mogelijk naar te maken  :-\

Als je de scherpe kantjes van de lagen haalt lijkt het al meer op de originele foto. Probeer is een stukje met grof schuurpapier of een grove vijl?

JohnT

Hoi allemaal.

Naar het bezoek van Jan bij mij waren aan het denken over een station te maken op mijn baan bedank Jan nu slaap ik weer slecht  ;D
Ik ben dus aan het Google gegaan en het idee was het station van Denver te doen was een idee van Jan ,eerst dag dat gaat niet lukken zo dat Denver veel te groot maar ik heb een mooi voorbeeld gevonden en dat word mijn .




Ik heb eerst eens een test gedaan hoe ik het wil hebben zo kan ik nog veranderen met de sporen ,maar het heeft wel wat zo vind ik  :P
En dat is het voorbeeld wat ik ga gebruiken :


En achter langs de muur de stad .

Gr. Ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger kerel, je bent nogal wat van plan! :) Bijt je er niet op stuk...... knap dat je dit aan durft, klasse! ;)

Gaat helemaal goed komen Ger, heb ik alle vertrouwen in.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Hoi allemaal .

Vandaag mijn bestelling ontvangen van mijn schatje  ;D. Dan  kan ik verder met mijn station gedeelte .



Het station gedeelte via marktplaat ivm met de breedte van de perrons ,ben van plan hier 2 achter elkaar te zetten .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi allemaal.

Vandaag weer eens een paar uur aan de baan gewerkt ,heb het station Denver nu ook liggen .
Was best wel meten en weten voor redelijk goed uit te komen met de perrons ,maar ik ben er uit gekomen  ;D







M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf