Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: Gerard Wassink op januari 05, 2013, 22:22:55
Deze heb ik als inspiratie gebruikt: http://www.haworthengineering.com/diesel-service-facility1.html

En kijk maar of hier iets voor je tussen zit...

Thx hier heb ik wat aan ,heb me gister rot gezocht maar niks gevonden wat ik mooi vind  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Waren een paar mooie site ik heb weer ideeen genoeg alleen jammer dat je nergens iets ziet van onderhoud wagons  :(
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

januari 06, 2013, 12:47:59 #122 Last Edit: januari 06, 2013, 12:58:13 by Nuffield10/60
Wat bedoel je precies met onderhoudswagons? Onderhoudshoudswagons voor baanonderhoud of specifiek voor loc onderhoud?

Voor loconderhoud zou je denk ik wel een dieseltank los of op wagon kunnen plaatsen en een hopper met fijn zand.
Verder compressoren en genoeg slangen voor diesel en lucht aanvoer. Qua wagons zelf houdt het snel op ben ik bang... Tenzij je ook baanonderhoud wil doen.
Jeroen

januari 06, 2013, 12:58:08 #123 Last Edit: januari 06, 2013, 12:59:51 by CSX 6400
Is deze car shop van walthers N scale niet iets voor je? Dat wagon "onderhoud" kun je dan binnen laten uitvoeren en hoef je dus buiten niet uit te beelden.


Groet,
Paul

Ok, ik zie nu dat ik je vraag verkeerd begrepen heb... Je wil naast loc onderhoud ook onderhoud aan wagons doen! Sorry!
Jeroen

Thx allemaal voor jullie hulp weer  ;) maar ik ben eens aan de gang gegaan met het eerste link van gerard.


Het gebouw is 20 cm lang dan krijg ik achter het gebouw weer 20 cm en dan weer zoon gebouw ,nu kan ik op het sport links van de loods nog een wissel plaatsen  met daar een plek voor de wagons .
.

Commentaar hoor ik graag als ik iets anders moet doen  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Bij zo'n shop hadden ze ook vaak een zogeheten RIP track. (Repair In Place). Daar worden de wagons voor snel onderhoud op geplaatst en gerepareerd. Dan hebben we het over kapotte koppelingen en afgebroken luchtslangen en zo.

Zie bijvoorbeeld:
Deze wiki pagina
Of dez pagina van een collega forum

Succes,
Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op januari 06, 2013, 13:57:18
Bij zo'n shop hadden ze ook vaak een zogeheten RIP track. (Repair In Place). Daar worden de wagons voor snel onderhoud op geplaatst en gerepareerd. Dan hebben we het over kapotte koppelingen en afgebroken luchtslangen en zo.

Zie bijvoorbeeld:
Deze wiki pagina
Of dez pagina van een collega forum

Succes,
Gerard


Ik heb nog plaats genoeg naast het gebouw een wissel of 2 er in en dan kan ik dat best wel daar maken .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb eens wat wissels neergelegd als voorbeeld voor dat rip track wat denken jullie word dat te veel ?


Het zijn die 3 sporen met een X er bij en die worden dan ongeveer 80 cm lang .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik zou het op 1 spoor houden met links en rechts ernaast een betonnen/asfalt verharding om met voertuigen naast de trein/wagons te komen. Dus ook een betonnen oversteek maken evt? Een hijskraan zou zeer handig zijn bij werkzaamheden.
Jeroen

Citaat van: Nuffield10/60 op januari 06, 2013, 14:41:51
Ik zou het op 1 spoor houden met links en rechts ernaast een betonnen/asfalt verharding om met voertuigen naast de trein/wagons te komen. Dus ook een betonnen oversteek maken evt? Een hijskraan zou zeer handig zijn bij werkzaamheden.

Eens. En eventueel een soort steiger om bij de hogere delen van de wagons te kunnen komen voor quick fixes...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ok dat is duidelijk  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi allemaal .

Naar een paar tips kon ik het niet laten om weer naar mijn kamer te gaan  ;D
Mijn sporen liggen nu ik ben weer eens door mijn voorraad heen maar nu ben ik klaar met mijn colorado baan .



Ik wil iedereen bedanken voor de tips tot nu toe  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger, ik had je eerder een tip gegeven over je wissel verloop. Logischer zou de rode lijn zijn, nu heb je 2 wissels met de kop tegen elkaar liggen. En dat is geen logisch verloop.


Jep, dat geeft een hele nare tegenbocht, daar ga je last van krijgen, zeker met wat langere wagons, of met kortere koppelingen. Dan wippen ze mekaar zo uit de rails...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop