Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kijk zo ga je dat doen jongen.
Grote klasse!
Je moet volgens mij wel heeeeel veel draadjes aan de rails solderen met zo'n Yard, toch?
Doe je dat om de halve meter?
Heb je onder je baan 'n ring leiding gelegd Ger?
Hans, liefhebber On30 + H0

nou zin is er wel wand ik wilde de baan eerlijk gezegt draaiend hebben op ons huwlijk en dat gaat nu niet gebeuren helaas ik red dat niet  :-[
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Maar wat je wel red (gaat voltrekken) is je huwelijk en dat is toch het belangrijkste. En die baan gaat er toch ook wel komen, lijkt me. ;) :)


Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

@hans onder de baan ligt inderdaad een ring leiding van stroom ,en normaal doe ik de stroom om de meter maar bij de yard is het behoorlijk minder en iets meer werk meer werk dan ik dacht  :-\
@paul het huwlijk gaat inderdaad voor ja  ;D

Maar als ik het nog eens moet doen deed ik het wel anders meer rijden heb nu het gevoel dat ik iets te veel hooi op de vorken heb genomen  :o
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Rustig proberen het goed aan te pakken.
Eerst het een, dan het ander.
Maar het is zo wat Poul zegt, het huwelijk is toch het belangrijkste.
Ja Ger, 5 september schiet al aardig op.
Hebben jullie alles al geregeld?
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: American op juli 26, 2014, 13:53:37
Rustig proberen het goed aan te pakken.
Eerst het een, dan het ander.
Maar het is zo wat Poul zegt, het huwelijk is toch het belangrijkste.
Ja Ger, 5 september schiet al aardig op.
Hebben jullie alles al geregeld?


Ivm huwlijk is alles al zo goed als alles rond op een paar kleine dingen naar .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Heb vandaag de rest maar gedaan dan ben ik daar van af ,nu de gaten maken dat de kabels naar onder de baan kunnen en dan allemaal aansluiten op de hoofd voeding .
En als ik dat gedaan heb de wissels aan sluiten met de schuifschakelaars en dan dat allemaal op de hoofd voeding .


De gele kabels zijn al onder de baan die komen allemaal van de wissels af en ook deze gaan naar de schuifschakelaar toe .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Een heel klusje Ger. Maar langzaam en zeker gaat het steeds verder. :)

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Citaat van: Narrowon op juli 26, 2014, 17:13:58
Een heel klusje Ger. Maar langzaam en zeker gaat het steeds verder. :)

Mvg, Poul.

Ja dat is het zeker Paul eerst nu alles aan sluiten en dan moet ik eens met Jan praten over digitrax .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Heel belangrijk Ger, dat aansluiten op de ringleiding.
Als dat goed is aangesloten is dat het halve werk.
Ik bedoel ermee: dan kan daar niets meer fout gaan in principe.
Hans, liefhebber On30 + H0

Zo vanmorgen vroeg op , en alle kabels van de voeding van de rails onder de baan nu kijken dat ik volgend weekend alles op de ringlijn maak weet alleen nog niet hoe ik dat ga doen .
Denk zelf dat ik weer gedeelte van de hoofdvoeding vrij maak van isolatie en dan de draad er mooi om heen draai en dan soldeer is makelijk zo en goedkoop voor me .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Een makkelijke maar duurdere oplossing zijn connectors, deze klem je op de ringleiding en voor het klemmen doe je de draad van de rails erbij. Pennetjes in de connector prikken door de isolatie van de draad en maken dan de verbinding.

Ik koop ze bij Karwei omdat hier geen elektronica winkels zijn.

Excuus voor het grote plaatje, ff snel geschoten.
JohnT

Hi Ger,

Het makkelijkste vind ik  om 2 stukken trekdraad 220 volt te nemen. Alle isolatie er afhalen en in de lengte onder je baan  maken
Daarna bv om de meter een gekleurd stukje isolatietape erop doen zodat je kan zien wat rood en zwart is,
Nu kan je al je draden makkelijk aan de ringleiding solderen, Zo kan je ook makkelijk je voedingsdraad eraan solderen op de gewenste plek.


groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: johnlostcreek op juli 27, 2014, 12:30:49
Hi Ger,

Het makkelijkste vind ik  om 2 stukken trekdraad 220 volt te nemen. Alle isolatie er afhalen en in de lengte onder je baan  maken
Daarna bv om de meter een gekleurd stukje isolatietape erop doen zodat je kan zien wat rood en zwart is,
Nu kan je al je draden makkelijk aan de ringleiding solderen, Zo kan je ook makkelijk je voedingsdraad eraan solderen op de gewenste plek.

De trekdraad wat je zei die ligt er al
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zoals John vertelde heb ik het ook gedaan.
Alleen niet helemaal "bloot" gemaakt, maar stukken daarvan.
En dan maar solderen, niet altijd leuk maar moet wel gebeuren.
Neem daar, in jouw geval Ger, voldoende tijd hier voor.
Want als ik zo zie, zijn het er heeeeel wat!
Hans, liefhebber On30 + H0