Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Hetzelfde idee heb ik eigenlijk ook. Maar iets anders, ik zie dat Ger aan het doormeten is met de Ohm stand aan, tenminste als ik goed kijk op die foto staat de meter niet op v~ stand

Heel goed , gaat u door voor de koelkast en het wafelijzer?
Heeft Ger niet goed gelezen en ik heb niet goed opgelet :'(
Oeps!!

Ton
Erare humanum est

Wat je ook kunt doen Ger, is de rails aan elkaar solderen.
Je krijgt op het moment wel heel veel informatie he?
Staat je hoofd niet op tollen?
Nogmaals, neem even afstand en rust, daarna weer aan het werk!
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: American op maart 27, 2014, 15:29:20
Wat je ook kunt doen Ger, is de rails aan elkaar solderen.
Je krijgt op het moment wel heel veel informatie he?
Staat je hoofd niet op tollen?
Nogmaals, neem even afstand en rust, daarna weer aan het werk!

Ja Hans die informatie heb ik veel aan ,ik ben nu behoorlijk opgefokt en noem maar op
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Rust kan u redden  :) ;) :D ;D
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: ger deguelle op maart 27, 2014, 09:36:07
Citaat van: JohnT op maart 27, 2014, 09:28:51

Geluid weerkaatst in de heuvels en bergen meer dan op een kaal vlak stuk, het kan a.h.w niet weg.

JohnT

?.h.w. Wat bedoel je hier mee johnT  , ik heb de hele nacht niet goed geslapen omdat ik geen raad meer nu heb wat ik doen moet .
Nu nog stroom bij leggen ? De beding er onder uit hallen dat de rails en wissels mooi recht komen te liggen .
De amtrak een gewoonte decoder geven omdat de rest wel redelijk rijdt

Het loopt mij nu ook door elkaar, dacht dat het om geluid ging rijgeluid van de rails? Maar blijkbaar gaat het nu om stroom?

Er van uitgaande dat het over stroom gaat, spanning op de rail goed verzorgen elk los railstuk van stroomaanvoer voorzien. Solderen van raillassen kan maar zou ik bij een grote baan niet doen, de rails kan dan niet meer bewegen als deze moet uitzetten of krimpen. Op deze manier weet je dat het niet aan de rails kan liggen.

Loc's testen op een stuk rail zorg dat de stroomafname goed is maar dat weet je al is al vaker verteld. Probleemloc's blijf je denk ik wel houden. Zo heb ik nog oude Atearn z.g Blue Box modellen een ramp in de stroomafname.

Verder nog een heel ander ding maar vergeet het direct als je er niets aan hebt. Ik had laatst problemen met een Minitrix loc. Deze was voorzien van een decoder en wilde maar niet goed rijden. Stond om de dertig tot vijftig centimeter stil. Na een zoektocht op het www kreeg ik de tip dat er een beveiliging in zit tegen oververhitten. Deze beveiliging sprong steeds aan, daar dezelfde beveiliging in de decoder ook zit heb ik die voor analoog gebruik uitgeschakeld (kortgesloten).

JohnT

Nou ff weer alles op een rij zetten waar ik mee zit ben meschien niet duidelijk geweest met schrijven .

> grote deel van de loc's  rijd goed over de baan .
> ik heb hier en daar dat de wissels en een paar rails in een dal liggen dus veel lager dan de rest .(         hier door rijden de loc's ook niet goed )
Dit komt door het vast zetten van de rails in de beding van isolatie band ,
> de amtrak stopt bij elke wissel waar die over gaat .
> en mijn dynamis werkt niet naar behoren ( maar dat regel ik met Jan ) 
Ik wil nu eerst alles op een rij hebben voor dat ik los schiet zonder een doel .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Heb vanmiddag de eigen schapen van kurk 2 mm eens goed naar gekeken en kom ik tot conclusie dat ondervloer voor laminaat het zelfde is en ook 2 mm dik even hard .
Nu is kurk wat ik gelezen heb dat het nog al snel scheurt en de onder vloer niet zo ,en bij geluk heb ik nog ruim 7 op zolder liggen .
En ik wil dat er dus onderleggen en dan vast plaken met dubbelzijdig plakband voor vloerbedekking wat denken jullie ?

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Heeft die amtrak toevallig slecht ??n stroomafnemend draaistel?
En zo ja: Zijn de puntstukken van je wissels wel voorzien van DCC spanning?

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op maart 27, 2014, 17:59:13
Heeft die amtrak toevallig slecht ??n stroomafnemend draaistel?
En zo ja: Zijn de puntstukken van je wissels wel voorzien van DCC spanning?

Gerard

Gerard met die amtrak durf ik niet te zeggen meschien weet jan dat ? De wissels zijn van peco code 55 electrofroc  en ik heb de puntstukken niet voorzien van kabels
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

De reden van mijn vraag is deze. Ik heb zelf een kort locje en die valt stil op ??n van mijn wissels waar het puntstuk niet helemaal goed van spanning is voorzien, hij past - het is een vierasser - in zijn geheel op het puntstuk. Alle andere loc's zijn langer en pakken de spanning aan de andere kant alweer op voordat ze het contact met de vorige kwijt zijn...

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op maart 27, 2014, 18:13:40
De reden van mijn vraag is deze. Ik heb zelf een kort locje en die valt stil op ??n van mijn wissels waar het puntstuk niet helemaal goed van spanning is voorzien, hij past - het is een vierasser - in zijn geheel op het puntstuk. Alle andere loc's zijn langer en pakken de spanning aan de andere kant alweer op voordat ze het contact met de vorige kwijt zijn...

Ik heb bij een wissel wel een wissel aandrijving geplaatst omdat het een lange wissel is ik wilde deze eerst vervangen gaan door een kleine wat ik allemaal gebruikt heb .
En inderdaad wat je zegt ik had inderdaad dat loc's hier op bleven steel staan en nu deze er onder ligt heb ik dat niet meer ik heb er ook niet opgelet of de amtrak hier op bleef stil staan ik dacht het niet .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Gerard hier een filmpje wat ik net ff gedaan hebt :

http://youtu.be/JNR2rVsqjEk
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi Ger,

Als mijn vermoeden klopt dan neemt je Amtrak alleen stroom af van het achterste draaistel.

Dat kun je misschien wel even testen met een paar losse draadjes tussen de rails en de wielen van het voorste draaistel.

En dan zul je toch even dat puntstuk moeten polariseren (van de juiste stroom voorzien).

Succes,
Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Maar juist die condensator die ik er in gebouwd heb zou er voor moeten zorgen dat ie gewoon blijft rijden ook als ie een split second geen stroom krijgt, snap het gewoon niet , bij mij reed hij overal gewoon door en dan ook nog eens een stuk langzamer rijdend dan Ger nu doet.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N