Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

20V dat is een stevige spanning , niet een beetje veel?

Ton
Erare humanum est

Ff een foto gemaakt :




Veel ik weet het niet wat moet die dan zijn en heb er geen stroom op staan
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb 17 V~ staan......
Maar als jij om de meter een aansluiting heb zal je weinig problemen hebben.
Is zelfs een beetje overkill!
Ik weet niet wat die decoders aan maximale spanning mogen hebben......

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op maart 27, 2014, 11:15:36
Ik heb 17 V~ staan......
Maar als jij om de meter een aansluiting heb zal je weinig problemen hebben.
Is zelfs een beetje overkill!
Ik weet niet wat die decoders aan maximale spanning mogen hebben......

Ton

Dat met die decoder weet ik ook niet , dus ik kan de stroom toevoer wel uitsluiten nu of zit ik fout ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Als jij overal 20V heb staan dan is er geen probleem met de spanning.....
Probeer voor je zelf om spanning en stroom niet door elkaar te halen , spanning is wat er staat in Volt en stroom is wat een lok gebruikt om te werken , en dat word , in ons geval, uitgedrukt in milli Ampere.
Des te meer loks je heb rijden des te meer stroom je systeem nodig heeft.

Vergelijk het maar met water in een leiding.....spanning is de druk op de leiding en de snelheid van het water is de stroom door de leiding.
Hoe meer je aftapt des te groter de stroom.

Ton
Erare humanum est

Nu heb ik een testje gedaan met de rails  los maken maar dat valt niet mee ook als ik goed nat maak aan de buiten kant gaat het redelijk goed  maar tussen de bielzen  niet .

Wand ik wil duidelijk van die hobbels af daar door lopen de loc' s ook niet goed denk ik zo  en als het op het hout ligt heb ik een vlakkere baan .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger.

DCC spanning is niet maar zo te meten. Dan krijg je geen duidelijk beeld.

Hier even wat gepikt over het meten van DCC bij de buren
http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/Digitale_spanning_meten
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: johnlostcreek op maart 27, 2014, 11:51:55
Hi Ger.

DCC spanning is niet maar zo te meten. Dan krijg je geen duidelijk beeld.

Hier even wat gepikt over het meten van DCC bij de buren
http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/Digitale_spanning_meten

Thx johnT zaal het eens doorlezen , mijn hoofd staat behoorlijk aan het springen en ik zei al tegen Claudia goed koop is duur koop wat de beding aan gaat
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: johnlostcreek op maart 27, 2014, 11:51:55
Hi Ger.

DCC spanning is niet maar zo te meten. Dan krijg je geen duidelijk beeld.

Hier even wat gepikt over het meten van DCC bij de buren
http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/Digitale_spanning_meten

Helemaal mee eens John, maar laten we het niet te ingewikkeld maken.
De hoofdzaak voor Ger is dat de rails overal de zelfde spanning aangeeft en dat er geen onderbrekingen zijn....

Wat dat ballast aangaat; Ik heb het zelfde gedaan .....natmaken , laten intrekken en dan voorzichtig de rails loshalen met een plat voorwerp.
Mesje of palletmes gaan prima.
Daarna de overtollige ballast wegschrapen en de rails in de douche voorzichtig schoon maken met een (tanden) borsteltje.....

Ton

Erare humanum est

Dat heb ik zo ook gedaan Ton maar wat is wijsheid de rails op die manier allemaal doen ligt op tillen en dan de isolatie band weg steken en de rails op de zelfde plek terug leggen dus meteen op het triplex ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

maart 27, 2014, 12:16:53 #1465 Last Edit: maart 27, 2014, 12:19:19 by dutchbuilder
Direkt op de ondergrond heb je kans dat de loks nog meer gaan stuiteren en dan ben je verder van huis.
Die ervaring heb ik al gehad.....
En N machientjes blijven toch gevoelige apparaatjes mede door het gebrek aan gewicht ten opzichte van dat spul dat bij mij rijd.
Ik heb er 2mm kurk onderliggen en bij de andere baan 3cm schuimplaat.
Dus dat schuim isolatietape is helemaal niet verkeerd.
O ja en nog wat......als je de baan gespijkerd heb moet je na het leggen van het ballast de spijkertjes eruit halen anders hef je de dempende werking op.
Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op maart 27, 2014, 12:16:53
Direkt op de ondergrond heb je kans dat de loks nog meer gaan stuiteren en dan ben je verder van huis.
Die ervaring heb ik al gehad.....
En N machientjes blijven toch gevoelige apparaatjes mede door het gebrek aan gewicht ten opzichte van dat spul dat bij mij rijd.
Ik heb er 2mm kurk onderliggen en bij de andere baan 3cm schuimplaat.
Dus dat schuim isolatietape is helemaal niet verkeerd.
O ja en nog wat......als je de baan gespijkerd heb moet je na het leggen van het ballast de spijkertjes eruit halen anders hef je de dempende werking op.
Ton

Ok dat is duidelijk Ton dus dan moet ik de toevoer van stroom naar de rails ook allemaal weer op nieuw aansluiten als ik 2 mm kurk er onder leg ,maar ik laat het eens goed op me inwerken .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

maart 27, 2014, 12:28:12 #1467 Last Edit: maart 27, 2014, 12:30:03 by dutchbuilder
Ja Ger....en die spannigs-aansluitingen om de meter is echt overdreven.
Mijn bovenbaan heeft maar 1 hoofd-aansluiting op 12 meter rails.....en dan hier en daar bij de wissels doorgelust van uit de rails.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op maart 27, 2014, 12:28:12
Ja Ger....en die spannigs-aansluitingen om de meter is echt overdreven.
Mijn bovenbaan heeft maar 1 aansluiting op 12 meter rails.....

Ton

Ok Ton ik neem dat ook mee in me plan
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op maart 27, 2014, 12:29:27
Citaat van: dutchbuilder op maart 27, 2014, 12:28:12
Ja Ger....en die spannigs-aansluitingen om de meter is echt overdreven.
Mijn bovenbaan heeft maar 1 aansluiting op 12 meter rails.....

Ton

Ok Ton ik neem dat ook mee in me plan


Denk dat je wel op ieder stuk rail tussen de rail lassen in een draadje aanmoet brengen.
Dan heb je geen last (mocht er soms een rail las niet goed zitten) er geen stroom doorgegegeven word.
De kans is klein maar je kan het beter maar uitsluiten lijkt mij
groeten John LC

www.lostcreek.nl