Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: Maarten op januari 01, 2014, 18:04:51
Pipoos?

Die is hier nergens helaas
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Denk dat elke winkel in kunstenaarsbenodigheden wel de Daler-Rowney FW inkten heeft...

januari 01, 2014, 19:21:59 #1067 Last Edit: januari 01, 2014, 19:24:35 by JohnT
Citaat van: ger deguelle op januari 01, 2014, 16:35:04

Weet jullie een adres voor gekleurde inkt niet alleen zwart

Het hoeft niet pers? inkt te zijn he verf mag ook als je het maar goed verdund, om het roesteffect te krijgen zoals op de foto van Jan kun je cosmetica sponsjes gebruiken. Deze dep je in wat verf en daarna deppen op de golfplaten. Begin met een lichte kleur en dan steeds donkerder in lagen over elkaar.

Zelf gebruik ik met water te verdunnen olieverf merk winsor & newton, jawel het bestaat echt!.  Het voordeel hiervan is dat het ook een 3D-effect heeft in je roest.

JohnT

Ger , Victor op Heerlerbaan heeft al dat soort zaken , inkt in alle kleuren, maar je hebt het eigenlijk maar in 2 kleuren nodig , zwart en bruin.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op januari 01, 2014, 20:18:09
Ger , Victor op Heerlerbaan heeft al dat soort zaken , inkt in alle kleuren, maar je hebt het eigenlijk maar in 2 kleuren nodig , zwart en bruin.

Ga ik deze week ff langs
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Daar heb ik ook diverse pigmenten gehaald om zand en gips en dergelijke mee te kleuren en ook geschikt als weathering poeder.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op januari 01, 2014, 20:24:03
Daar heb ik ook diverse pigmenten gehaald om zand en gips en dergelijke mee te kleuren en ook geschikt als weathering poeder.

Ik had net gekeken op de site inkt is gewoon teken inkt h? ?
En die pigmenten welk merk is dat jan stafjes of poeder
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Pigment koop je in zakjes , let wel op , tussen verschillende kleuren kan een wereld van verschil in prijs liggen.

De inkt is indische inkt , je moet gewoon even vragen naar inkt die de zelfde eigenschappen heeft.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op januari 01, 2014, 21:00:41
Pigment koop je in zakjes , let wel op , tussen verschillende kleuren kan een wereld van verschil in prijs liggen.

De inkt is indische inkt , je moet gewoon even vragen naar inkt die de zelfde eigenschappen heeft.

Ik zaal eens kijken
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zoek je inkt in meer kleurtjes Ger..



Deze bevalt mij zeer goed en gebruik ?m veel in m?n stains..burnt umber, sepia en black, de zwart is niet zo blauwig als bij bv OI inkt...

Citaat van: milocomarty op januari 01, 2014, 21:10:45
Zoek je inkt in meer kleurtjes Ger..



Deze bevalt mij zeer goed en gebruik ?m veel in m?n stains..burnt umber, sepia en black, de zwart is niet zo blauwig als bij bv OI inkt...

Krijg je die in Nederland Martin ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: JohnT op januari 01, 2014, 19:21:59
Citaat van: ger deguelle op januari 01, 2014, 16:35:04

Weet jullie een adres voor gekleurde inkt niet alleen zwart

Het hoeft niet pers? inkt te zijn he verf mag ook als je het maar goed verdund, om het roesteffect te krijgen zoals op de foto van Jan kun je cosmetica sponsjes gebruiken. Deze dep je in wat verf en daarna deppen op de golfplaten. Begin met een lichte kleur en dan steeds donkerder in lagen over elkaar.

Zelf gebruik ik met water te verdunnen olieverf merk winsor & newton, jawel het bestaat echt!.  Het voordeel hiervan is dat het ook een 3D-effect heeft in je roest.

JohnT


Hi John, dat klinkt heel interresant olieverf met water.
Heb je een foto van het resultaat ??
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Je kunt ook kunstenaars olieverf gebruiken. Verdund als "wash". Of normaal aanbrengen en dan met een droog penseel zoveel mogelijk verf weer afnemen totdat een "vlek" op het object overblijft.

Kijk eens op het net bij onze militaire modelbouw vrienden. Die verouderen vaak en veel. Daar kan je heel interessante technieken vinden.

CitaatKrijg je die in Nederland Martin ?

Yep, koop ze gewoon hiero bij Martin Brinkhuis, neem aan dat de kunstenaarswinkel bij jullie deze ook wel heeft...

Inderdaad . olieverf verdunbaar met water.
http://www.martinbrinkhuis.nl/content/NL/120?Categorie=1.6.50

Heb zelf deze olieverf
http://www.daxmagic-webshop.nl/mig-productions/migabteilung/index.php

Die is dus niet met water vermengbaar.

goeie tip Martin van die winkel in Hengelo
groeten John LC

www.lostcreek.nl