Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: Gerard Wassink op december 03, 2013, 16:39:57
Dat geeft natuurlijk niks... Had ik ook niet. Wat ik heb gemerkt is dat je verf mooi kunt verdunnen (afhankelijk van de soort met water of met alcohol of thinner) en dat je dan heel mooi kunt doseren door een of meerdere lagen te spuiten.

Gaat jou vast ook lukken!

Ik heb nog een berg verf van vallejo hier die kun je mooi verdunnen met water ,maar heb bij DAX  vallejo besteld kant en klaar voor airbrush de kleuren groen rood Orange en roest kleur voor de rails
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op december 03, 2013, 16:43:01
Citaat van: Gerard Wassink op december 03, 2013, 16:39:57
Dat geeft natuurlijk niks... Had ik ook niet. Wat ik heb gemerkt is dat je verf mooi kunt verdunnen (afhankelijk van de soort met water of met alcohol of thinner) en dat je dan heel mooi kunt doseren door een of meerdere lagen te spuiten.

Gaat jou vast ook lukken!

Ik heb nog een berg verf van vallejo hier die kun je mooi verdunnen met water ,maar heb bij DAX  vallejo besteld kant en klaar voor airbrush de kleuren groen rood Orange en roest kleur voor de rails

En ook die kun je verdunnen, onverdund is deze namelijk dekkend , heb ik ook wat flesjes van , had ik bij Linden gehaald Ger.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hoi Jan .

Onverdund krijg ik ze niet de spuit uit was namelijk mijn eerste test  ??? En moet kijken hoeveel water ik ze mee moet verdunnen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger,

Het beste kan je Valeo verdunnen met  71361 Vallejo Airbrush Thinner 60 ml
Dit geeft een betere binding dan water.

Gr John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Nee , ik bedoel dus de Vallejo Air , speciaal voor de airbrush, die kun je ook verdunnen met water, ik gebruik daar overigens wel gedestilleerd water voor ( kost zowat niks ) vanwege veel kalk in het water hier in Zuid-Limburg, als je die niet verdund is deze dekkend.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: johnlostcreek op december 03, 2013, 21:04:52
Hi Ger,

Het beste kan je Valeo verdunnen met  71361 Vallejo Airbrush Thinner 60 ml
Dit geeft een betere binding dan water.

Gr John LC

Ik vond het al raar heb een filmpje gezien daar deed die gewone thinner er in kan dat ook ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Janbouli op december 03, 2013, 21:06:42
Nee , ik bedoel dus de Vallejo Air , speciaal voor de airbrush, die kun je ook verdunnen met water, ik gebruik daar overigens wel gedestilleerd water voor ( kost zowat niks ) vanwege veel kalk in het water hier in Zuid-Limburg, als je die niet verdund is deze dekkend.

OK is duidelijk .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Valeo kan je niet verdunnen met gewone thinner omdat dat niet op acryl basis is.
Je zal ook de Valop air moeten verdunnen om lekker mee te spuiten.
Ga je voor water gebruik dan gedestiliseert water, maar ik zou voor de Valeo thinner gaan

Gr John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

John als je dekkend een erg dun laagje wilt spuiten hoef je Vallejo Air juist niet te verdunnen , dat is het hele idee achter Vallejo Air, uiteraard als hij een niet dekkende nevel wil spuiten moet Ger het wel vedunnen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op december 03, 2013, 21:39:54
John als je dekkend een erg dun laagje wilt spuiten hoef je Vallejo Air juist niet te verdunnen , dat is het hele idee achter Vallejo Air, uiteraard als hij een niet dekkende nevel wil spuiten moet Ger het wel vedunnen.

Het word dus behoorlijk wat testen op die manier  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Euh.... Als ervaren figuren schilder en airbrusher: De air versie is in principe air brush klaar. Maar in de regel kan ze nog verder verdund worden. Het grote misverstand bij acryl verf is de volgende: aangezien je je penselen met water kunt spoelen denken velen dat de verf water dragend is, dit is een misverstand. Gouache of latex is waterdragend. Acryl verf niet.

Je kunt tot een bepaalde hoogte de verf met water verdunnen (het beste effect krijg je met gedestilleerd water of osmose water). Vaak helpt het om een klein druppeltje afwasmiddel te gebruiken of zogenaamde photoflow. Voor airbrush is water echter minder geschikt, het is te dik en niet vluchtig genoeg. Hiervoor wordt meestal alcohol gebruikt. Dat is trouwens vaak de drager van acryl verf. Zuivere alcohol is vrij moeilijk te krijgen en relatief duur. Goede effecten worden gehaald met ruitenwisservloeistof of producten als glassex e.d. (Hou er wel rekening mee dat deze producten je kleur kunnen be?nvloeden. Ge-denaturiseerde alcohol is het beste.

De verven van Winsor & newton bijvoorbeeld (kunstenaars verf) is op basis van acryl hars en wordt keihard. De verven van Vallejo (spreek uit: valleggo) is op basis van vinyl-acryl en blijft een beetje "taai".

De acryl verf van Tamiya kan ook zonder problemen en onverdund door een airbrush worden gevoerd.

Citaat van: robboxxx op december 03, 2013, 22:41:20
Euh.... Als ervaren figuren schilder en airbrusher: De air versie is in principe air brush klaar. Maar in de regel kan ze nog verder verdund worden. Het grote misverstand bij acryl verf is de volgende: aangezien je je penselen met water kunt spoelen denken velen dat de verf water dragend is, dit is een misverstand. Gouache of latex is waterdragend. Acryl verf niet.

Je kunt tot een bepaalde hoogte de verf met water verdunnen (het beste effect krijg je met gedestilleerd water of osmose water). Vaak helpt het om een klein druppeltje afwasmiddel te gebruiken of zogenaamde photoflow. Voor airbrush is water echter minder geschikt, het is te dik en niet vluchtig genoeg. Hiervoor wordt meestal alcohol gebruikt. Dat is trouwens vaak de drager van acryl verf. Zuivere alcohol is vrij moeilijk te krijgen en relatief duur. Goede effecten worden gehaald met ruitenwisservloeistof of producten als glassex e.d. (Hou er wel rekening mee dat deze producten je kleur kunnen be?nvloeden. Ge-denaturiseerde alcohol is het beste.

De verven van Winsor & newton bijvoorbeeld (kunstenaars verf) is op basis van acryl hars en wordt keihard. De verven van Vallejo (spreek uit: valleggo) is op basis van vinyl-acryl en blijft een beetje "taai".

De acryl verf van Tamiya kan ook zonder problemen en onverdund door een airbrush worden gevoerd.

Ge-denaturiseerde alcohol is het beste. Waar krijg je dat ? Maar ook maar eens kijken voor een redelijk setje naar de hand je kunt er veel mee heb ik nu al gezien
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

december 03, 2013, 23:39:03 #972 Last Edit: december 03, 2013, 23:40:37 by Janbouli
Dank je Rob, glassex gebruik ik meestal om mijn airbrush schoon te maken, verdunnen heb ik nog niet geprobeerd.  Alcohol 90% kun je zo bij een drogisterij halen , als je dat tenminste bedoeld , gebruik ik voor mijn Alcohol en Inkt washes.

Heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met het verdunnen met water met idd een druppel afwasmiddel erin, geluk gehad dus, alhoewel ik Vallejo, spreek uit Baljecho  ;), ieder zijn eigen spaans, de air variant ook nog niet vaak verdund gebruikt heb.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Goh, Ger, de mensen maken je het wel moeilijk hoor!
Het wordt steeds ingewikkelder.
Hans, liefhebber On30 + H0

Met het schaamrood op de kaken. Foutje van mij: de V is idd als B uitgesproken (argh...... ik heb nog wel in Spanje gewoond).

Nog een nabrander: Ik las iets over thinner gebruiken. Thinner is het Engelse woord voor verdunner, meer niet. De thinner die wij kennen is meestal dat goedje dat je voor oliebasis verf gebruikt. De verschillende verfmerken hebben vaak hun eigen thinner. En die is niet altijd hetzelfde. Zo is de Thinner van Humbrol b.v. een terpentine soort en die van Vallejo alcohol. Niet dor elkaar gebruiken dus.