Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Ger,

Als je Colorado bouwt en herfstkleuren wilt, denk er dan wel aan dat de daar meest voorkomende bomen tussen de naaldbomen de Espen, in het Amerikaans Aspen, zijn en deze niet als losse bomen groeien, maar in zogenaamde "groves" dus als allemaal scheuten vanuit de zelfde moederplant, net zoals ons riet en de bamboe, dus een bosje heeft eigenlijk maar ??n plant en dus ??n kleur en dat is meer geel dan oranje, de andere rodere herfstkleuren komen meer voor op de lagere gebieden.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groeten Ron Ebregt

december 02, 2013, 20:55:03 #946 Last Edit: december 02, 2013, 20:58:19 by ger deguelle
Dat is bij mij bekend ja  ;) dan krijg je dat kwa kleur :

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger

Wat voor spoorafstand gebruik je in je yards?

Citaat van: robboxxx op december 02, 2013, 21:25:55
Ger

Wat voor spoorafstand gebruik je in je yards?

Pfff daar vraag je wat heb ik volgens het malletje  gebruikt van peco
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

december 02, 2013, 21:59:26 #949 Last Edit: december 02, 2013, 22:28:58 by ger deguelle
Hier nog een link die wat  ik gebruik voor de kleuren :

http://www.rockymtnrefl.com/LittleCimarronRoadcd797.html

En een filmpje :

http://youtu.be/XqOq2prmNKo

Zo heb ik het in gedachten op mijn baan
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Btw Ger, je hebt de coarse turf gekocht niet ? Als ik naar die aspen kijk hebben ze net als berken vrij kleine blaadjes, dus denk dat je daar beter de fine turf had kunnen nemen. Maar das een persoonlijke mening. Daarnaast probeer het eens om wat groenen door de kleur te mixen. Als je de foto's goed bekijkt ie je dat er hier en daar wat groen doorheen schemert...

Citaat van: American op december 02, 2013, 20:29:37
Canada staat boven aan mijn lijstje omdat ik er nog nooit ben geweest!

Mooiste land van de wereld Hans en het maakt niet veel uit waar je naar toe gaat, heb dus in Ontario gewoond , ben 2 x naar BC geweest, rondom Banff, dus midden in de Rockies om te golfen, en de volgende trip word Nova Scotia en Prince Edward Island, daar zou Martins baan zomaar kunnen liggen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Klinkt fantastisch.
Maar ja, je moet blijven dromen, toch?
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: milocomarty op december 02, 2013, 22:50:04
Btw Ger, je hebt de coarse turf gekocht niet ? Als ik naar die aspen kijk hebben ze net als berken vrij kleine blaadjes, dus denk dat je daar beter de fine turf had kunnen nemen. Maar das een persoonlijke mening. Daarnaast probeer het eens om wat groenen door de kleur te mixen. Als je de foto's goed bekijkt ie je dat er hier en daar wat groen doorheen schemert...

Hoi Martin die was als ik het goed heb niet in fijn nu te krijgen ,en dat groene wil ik berijmen met licht te benevelen met groen verf .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Hoi allemaal.

Heb eens ff een  test gedaan met een heel oude  airbrush van revell geloof ik moest allen ff kijken voor stroom had die adapter niet meer.
Maar het rechter boompje is niet behandeld en het linker heb ik met groen er over gespoten ,moest ff kijken dat die verf er uit komt heb namelijk nog nooit met een airbrush gewerkt

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Amai, da's mooi geworden Ger!

Misschien kun je het groen nog een stukje verdunnen en er dan eventueel meerdere keren overheen gaan tot het resultaat is wat je er van verwacht? Ze zijn nu wel erg groen namelijk, en meet een flink verdunde verf kun je sommige een, andere twee, en sommige drie maal behandelen, zodat je wat gradatie krijgt.

Succes!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Citaat van: Gerard Wassink op december 03, 2013, 16:03:09
Amai, da's mooi geworden Ger!

Misschien kun je het groen nog een stukje verdunnen en er dan eventueel meerdere keren overheen gaan tot het resultaat is wat je er van verwacht? Ze zijn nu wel erg groen namelijk, en meet een flink verdunde verf kun je sommige een, andere twee, en sommige drie maal behandelen, zodat je wat gradatie krijgt.

Succes!

Gerard

Gerard  het is moeilijk ik heb nog nooit met een airbrush gewerkt en moet ook kijken dat de verf er mooi uit komt .
En ik  moet eerst alle bomen maken en dan spuiten denk ik zo
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dat geeft natuurlijk niks... Had ik ook niet. Wat ik heb gemerkt is dat je verf mooi kunt verdunnen (afhankelijk van de soort met water of met alcohol of thinner) en dat je dan heel mooi kunt doseren door een of meerdere lagen te spuiten.

Gaat jou vast ook lukken!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop