Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

december 01, 2013, 15:35:38 #930 Last Edit: december 01, 2013, 15:38:00 by dutchbuilder
Is misschien een idee Ger.
inspuiten met verdunde oostindische inkt.
Dan haal je die felle kleuren naar beneden.
En dat kan je verschillende keren doen dan krijg je nog donkere tonen.
Wel een drupje afwasmiddel erin doen om de oppervlakte spanning van het water te breken.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op december 01, 2013, 15:35:38
Is misschien een idee Ger.
inspuiten met verdunde oostindische inkt.
Dan haal je die felle kleuren naar beneden.
En dat kan je verschillende keren doen dan krijg je nog donkere tonen.
Wel een drupje afwasmiddel erin doen om de oppervlakte spanning van het water te breken.

Ton

Ik was al aan het denken een mate spuitbus groen te halen bij action en ze te spuiten ,maar ik probeer zeker jouw idee  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Haal wat bussen Fosko camouflage verf, koop ze gemiddeld voor een euro of 6, kun je aardig wat boompjes mee doen...

Citaat van: ger deguelle op december 01, 2013, 13:18:15
@ Martin dankje voor de links .

Ben nu behoorlijk aan het  twijfelen geraakt of ik het wel moet doen met die herfst kleuren of dat ik alles met dennen en gewone loofbomen moet doen  :-\ :-\ :-\

Doe waar je goed in bent, wil je iets nieuws proberen neem dan een klein stukje en niet direct een heel bos. Desnoods een klein dioramaatje maken om te oefenen. Plaatje van  30X30 cm in N is al een aardig oefen oppervlakte.

Kleuren kun je ook verbleken met verdund bleekwater wel ff oefenen!

JohnT

Zo de bomen groen gespoten nu laten drogen ,ga deze wel op de achtergrond plaatsen .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dat zit er al heel wat beter uit, Ger.
Mooier als die "zuurstokken kleuren bomen".
Maar dit is wel mijn persoonlijke mening hoor!
Hans, liefhebber On30 + H0

Je bent nu van het ene in het andere uiterste gegaan Ger, je had ze heel lichtjes moeten benevelen. Dit vind ik zonde, die kleuren waren prachtig hadden slechts een beetje gedempt moeten worden.

Hans , ben je wel eens ooit in Canada of een ander met loofbomen bezaaid land geweest in de herfst, die zuurstok kleuren zitten er echt niet zo ver naast, iig veel kleuriger dan wat Ger nu heeft.

Hier een foto van een zelfs zeer gematigd kleurenpracht, er zijn veel fellere bossen /bomen en zeker als de zon er op straalt.


Ik heb een 5 tal jaren in Ontario gewoond en ben al vaker terug geweest, ook in Tjechie ben ik al een paar keer in de herfst geweest, daar zie je ook die kleurenpracht.
De Maple Leaf, heeft echt wel hele felle kleuren.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik sluit me helemaal bij Jan aan. Zonde Ger, je was volgens mij goed op weg met je kleuren!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Nou ik heb de kleuren nog maar is gewoon moeilijk de kleuren zo te krijgen en dat bedoel ik met een grote spuitbus ik denk dat het met een airbrush beter gaat om de kleuren te dempen maar nu het geld niet voor .
Ik heb namelijk op dat bos kwa kleuren een dikke 100 euro voor uitgetrokken ,om het zo te krijgen is moeilijk ik wilde het bos klaar hebben voor dat ik onder het mes moet vrijdag .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger heb je nog veel van die gekleurde bomen, airbrush heb ik , maar ook met een spuitbus gaat het.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op december 02, 2013, 13:56:54
Ger heb je nog veel van die gekleurde bomen, airbrush heb ik , maar ook met een spuitbus gaat het.

nee jan ik heb niks meer van die gekleurde ,morgen krijg ik als het goed is een doos zeemos met nog wat lichte groen kleuren voor te strooien op bomen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Janbouli op december 02, 2013, 13:56:54
Ger heb je nog veel van die gekleurde bomen, airbrush heb ik , maar ook met een spuitbus gaat het.

Watergedragen verdunde verf gaat ook uitstekend met de plantenspuit.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: Gerard Wassink op december 02, 2013, 12:26:12
Ik sluit me helemaal bij Jan aan. Zonde Ger, je was volgens mij goed op weg met je kleuren!

Mijn idee!!!
Afzwakken van de kleuren kan altijd nog... Nu doe je te snel de meningen van anderen uitvoeren denk ik zelf....
Jeroen

Citaat van: Nuffield10/60 op december 02, 2013, 18:40:03
Citaat van: Gerard Wassink op december 02, 2013, 12:26:12
Ik sluit me helemaal bij Jan aan. Zonde Ger, je was volgens mij goed op weg met je kleuren!

Mijn idee!!!
Afzwakken van de kleuren kan altijd nog... Nu doe je te snel de meningen van anderen uitvoeren denk ik zelf....

Dat net nog niet ....... Maar ik had niet bereikt hoe het in het echt is maar daar om vandaag weer eens flink geneusd op internet
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Canada staat boven aan mijn lijstje omdat ik er nog nooit ben geweest!
Hans, liefhebber On30 + H0