Peco perikelen

Gestart door Dude, mei 27, 2019, 15:11:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mei 27, 2019, 15:11:19 Last Edit: juni 10, 2019, 18:08:19 by Dude
Ik ben zo ver dat ik de meeste storingen eruit heb

Er zijn nog twee stukjes waar geen spanning is en hoe ik de draden ook aansluit, ik krijg storing. De rest van de baan is nu gelukkig storingsvrij. Wie weet hoe ik de twee stukken moet voorzien van stroom zonder sluiting te veroorzaken??

Dude
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

De insulfrog hebben hartstukken zonder stroom, een rangeerloc staat er gauw op stil.
De electrofrog, hierbij moeten de railstaven die bij het hartstuk bij elkaar komen van geïsoleerde railassen worden voorzien. Het hartstuk krijg zijn stroom van de wisseltongen welke goed moet aanliggen om de stroom van de rail waar hij tegen aanlicht door te kunnen geven aan het hartstuk..
Zo gebruik ik ze.


JohnT

Met 'n 2-assige Loco kan je problemen krijgen met de Insulfrog.
Met een loco met 2 draaistellen niet.
Ze zijn wel het makkelijkste.
Hans, liefhebber On30 + H0

Oke, geen insulfrogs dus. Maar de vraag blijft: hoe sluit ik een electrofrog aan?
Heb gezocht op internet maar enige voorbeelden heb ik niet kunnen vinden.

Heb wel wat gevonden over een frog user?

Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

PECO  electrofrog heeft twee schakel contactjes op de wisseltongen zitten.
Die schakelen de spanning.
Je moet wel de frog aan het uiteinde van de rails isoleren.
Als je toch met een schakelaar de frog wil schakelen soldeer je de schakeldraad aan de frog en de te schakelen twee andere draden aan de buitenste rails van de wissel.

Ton

Erare humanum est

Thanks Ton

heb je er misschien een schetsje van? Dan weet ik zeker dat ik geen fouten maak
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

even een plaatje opgezocht
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Top man,

echt onwijs bedankt, geweldig  :cool:
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

Citaat van: moonlicht op mei 28, 2019, 08:30:57
even een plaatje opgezocht
Cor

Ik ben even in het weekend 'droog'geoefend door een twee stukken Flex op een wissel aan te sluiten. Uhlenbrock eraan en het spul rijdt gewoon!
Op de verpakking van PECO las ik namelijk dat als je digitaal rijdt, je helemaal geen aanpassingen hoeft te doen. En dat klopt. Gelukkig maar want ik zag als een beer op tegen dat gesoldeer e.d.
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

Wat voor wissel heb je nu gebruikt?
Heb je het hartstuk nu geïsoleerd?

Ton

Erare humanum est

Nee, gewoon alles aangesloten en ik heb al ingestrooid en al. En wat blijkt ? Wat PECO stelt klopt niet @!##$
Ik heb kortsluiting! En de layout is klaar. Snap het niet, in het weekend droog geoefend met een wissel en twee stuks rails en toen deed de trein het gewoon. Nu met twee wissels sluiting.

Wie kan helpen? want de boel slopen daar voel ik niet veel voor
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

als je een electrofrog met twee rechte stukken zonder isolatie aansluit zal het prima werken.
Dan heb je eigenlijk twee verlengstukken van het hartstuk.
Prima te gebruiken bij opstelsporen.
Zodra je het geheel in een circuit legt ga je de mist in , zeker als je het hartstuk niet isoleert.
vandaar mijn vraag in mijn vorige antwoord.

Ton
Erare humanum est

Maar hoe kan ik het oplossen zonder de hele boel weer los te moeten hakken?
Ik heb wel trouwens dat ijzerdraadje dat onder de wissel hangt doorgevoerd dor de baan. Van onder kan ik er bij
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

juni 03, 2019, 23:24:26 #13 Last Edit: juni 03, 2019, 23:39:29 by dutchbuilder
Dat ijzerdraadje zegt mij niets , ik heb hier 0n30 wissels van PECO.
Je zal een elektrisch schema moeten tekenen van die baan.
Rood voor + en zwart voor - en dan kijken waar zwart en rood samen komt.
Dat moet je voor elke wissel stand doen.
Want ik denk dat het daar fout gaat.

Ton
Erare humanum est

Dit artikel geeft precies aan wat er fout is gegaan. Het is nog goed te redden als je de rails vlak voor of achter de rail connectors door zaagt met een Dremel doorsluipschijf.

https://dccwiki.com/Peco_Insulfrog

Succes
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn