1:48 Shack

Gestart door dutchbuilder, februari 22, 2019, 12:08:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Het hangt van de stijl van je modelbaan af. Niet alle smalspoor lijnen in de States hadden een backwoods uitstraling. Dus, ik ben het met Ton eens, opgeruimd is ook OK!!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Citaat van: JohnT op maart 09, 2019, 10:01:57
Ieder zijn ding, maar het zijn wel de details die de sfeer maken. Verder zo laten het is jou feestje.


JohnT

Denkend  aan de late Bob Ross, die zei,"It's your world and you can do anything you like".
Het zo min mogelijk of zelfs weglaten van details is ook een manier om iets duidelijk te maken.
Het gaat mij op mijn baan om de treinen, de baan eromheen is een noodzakelijk iets en kan door over detaillering de aandacht afleiden.
Ik kan me daarom volledig aansluiten bij de opmerking van Bart.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op maart 09, 2019, 10:38:17
Citaat van: JohnT op maart 09, 2019, 10:01:57
Ieder zijn ding, maar het zijn wel de details die de sfeer maken. Verder zo laten het is jou feestje.


JohnT


Het gaat mij op mijn baan om de treinen, de baan eromheen is een noodzakelijk iets en kan door over detaillering de aandacht afleiden.


Ton

Yep , kan ik me in vinden , in America heb je heel veel banen die helemaal geen aankleding hebben of een paar kartonnen doosjes die de industrieën moeten voorstellen.

En bij mij is het weer net andersom , het gaat mij om de omgeving en ik heb treinen nodig om er door heen te kunnen rijden, het meeste plezier heb ik uit het bouwen van kits en scenery, maar misschien veranderd dat nog wel als ik meer tijd heb om te rijden.  Ieder zijn meug , dat is prima.

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dat is dan weer de verschillende mogelijkheden met diverse schalen.
Schaal N en niet te vergeten Z en T lenen zich bij uitstek voor grote landschappen met bijna als nagedachte een treintje erin.
Detaillering is dan weer minder belangrijk.
Je moet wel bijna sado masochistische trekjes hebben als je de zelfde detaillering wil hebben als in de grotere schalen.
H0 is een gulden middenweg.
S, 0 en G zijn bij uitstek geschikt voor detaillering maar dan heb je meestal het probleem van ruimte als je de baan binnen wil maken.
Zo hebben we allemaal onze voorkeuren en gelukkig zijn we allemaal verschillend.
Anders zou het een saaie boel worden.

Ton
Erare humanum est