RSLaser Bain & Mitchell Wagon Co.

Gestart door Janbouli, januari 07, 2019, 19:27:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Citaat van: JohnT op januari 21, 2019, 09:09:51
Zomaar een gedachte. Kun je de delen voor je gaat bouwen niet ff onder de scanner leggen? Volgens mij krijg je dan een bouwplaat die met het vergroten ook voor andere schalen gebruikt kan worden. Ik bedoel dan dat je een omlijning van de delen krijgt, de rest moet je dan zelf maken vanaf die bouwplaat tekening.

JohnT

Heb ik wel eens aan gedacht , zou bijvoorbeeld dit gebouw ook wel willen voor mijn H0 baan ( toekomst ) , en dan zou dat idd de goedkope oplossing zijn , anderzijds vind ik dat niet netjes t.o.v. de maker van deze kits die er veel tijd in gestoken heeft , alleen als de maker iets in een bepaalde schaal niet maakt zal ik dit overwegen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dank jullie wel voor de complimenten.

Welke gebouwen bedoel je Hans
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat

Heb ik wel eens aan gedacht , zou bijvoorbeeld dit gebouw ook wel willen voor mijn H0 baan ( toekomst ) , en dan zou dat idd de goedkope oplossing zijn , anderzijds vind ik dat niet netjes t.o.v. de maker van deze kits die er veel tijd in gestoken heeft , alleen als de maker iets in een bepaalde schaal niet maakt zal ik dit overwegen.
Oké snap ik .
JohnT


Die je in de laatste weken gemaakt hebt!
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: American op januari 21, 2019, 19:13:27
Die je in de laatste weken gemaakt hebt!

Oh , okay , sommige heb ik wel een plaatsje voor op de baan , anderen maak ik gewoon , en dan zie ik later wel of en waar ik ze op de baan zet. Deze had ik eigenlijk wel een bedoeling mee maar de plek is te klein, dus moet ik wat gaan puzzelen. De bioscoop heb ik ook een plek voor , maar ik twijfel of dat niet een veel te grote bios is voor een klein stadje. En zo heb ik denk ik wel een 30-40 gebouwtjes klaar die allemaal nog een plekje moeten krijgen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dat wordt puzzelen Jan.
Van de andere kant, kun je wel 'n mooie opstelling maken.
En maar schuiven, schuiven......
Hans, liefhebber On30 + H0

Nog wat kleine dingen , zoals de trim en de dak kapelletjes en dan op de nieuw gevonden plek op de baan.



















3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


















3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N










3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

This is going to be a very beautiful city.
Mooi gedaan Jan.
Als je de gebouwen vergelijkt met dat rolletje tape, hoe klein is alles!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Dankjewel Hans , tja N-schaal is klein , de rol tape is 5 cm hoog dus . Het mooie van N-schaal is natuurlijk dat de scenery en de gebouwen net zo misschien wel belangrijker zijn dan de treinen.  En dan heb ik nog een vlak landschap , een berg baan ziet er nog veel imposanter uit.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Mooi gebouw geworden Jan. Voordeel van N schaal is wel dat de gebouwen in zijn totaliteit qua grootte zijn uitgevoerd. Met grotere schalen word dat al weer wat moeilijker
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Dank je John .Klopt John , dit gebouw komt er ook in H0 , maar beslaat dan wel 4x de oppervlakte en is daarmee meteen erg groot op een H0 baan.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Het stadje begint echt vorm te krijgen. Mooie indeling...
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dank je Bart, een van de 4 stadjes op mijn bovenste verdieping  :laugh:
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N