Coldwater & Little creek narrowgauge railroad

Gestart door DiGTrack, december 15, 2018, 18:21:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ofwel C&LC!

Bijgaand het uiteindelijke ontwerp voor mijn nieuw te bouwen 0n30 layout, gerealiseerd met Anyrail in nauwe samenwerking met Ton Dutchbuilder), Ton via deze weg nogmaals mijn dank voor je input en corrigeerde tikjes.

Tja de beschikbare ruimte is groot, volledige zolder oppervlakte, echter de netto nuttige ruimte is toch best beperkt zo'n 3,75x2,7mtr is voor ern 0n30 layour best lastig om daar  iets van te maken, zeker met een plaat hoogte van max 70cm, omdat het dak vrij laag is. En zal door velen deze hoogte als te laag worden beschouwd,  begrijpelijk.

Echter als je zit dan valt het wel weer mee. De baan bestaat uit twee loops, 1 zichtbaar en vormt Coldwater, en 1 onzichtbaar. Vervolgens een saw mill deel en een logging site. Met een minimale ruimte, is er toch een redelijk lange rij mogelijkheid ontstaan en een hoogte van het bovenste niveau 100mm boven het andere.

Het ontwerp is dus gereed, de bouw van het open frame zal dit jaar nog van start gaan, en de eerste rails zullen in januari gelegd kunnen worden. Alle ingrediënten zijn aanwezig.

Gekozen is voor een digitaal systeem van Lenz met de LV100, LZ100 en regelaar LH90. Gekocht via marktplaats en ebay, hetzelfde geldt voor de Peco SL500 flexrails, via ebay uit Engeland, scheelt incl. Verzending 3-4 euro per flexrail met zaken in Nederland. De wissels heb ik gekocht voor resp. 15 en 19 euro, normaal 25-30 euro.

Het hout via houtmarkt, 120 euro voor 7 lengte 3,3mtr 44x44 en 18 lengtes van 2,7 mtr 18x44 voor een totaal van 120 euro incl. Verzending, vurenhout overigens.  Bij Gamna ben je al snel minstens het dubbele kwijt, het loont echt even verder te zoeken.

Het rollend materieel bestaat uit, Porter 0-4-2, omgebouwde Forney ( nu met losse tender, dank je wel Ton voor de ombouw) en een articulated 2-6-6-2 alle van Bachmann en zo goed als nieuw. Wagons nog niet, het budget is nagenoeg op.

Bijgaand de foto's van het ontwerp, en in de topic zal ik van tijd tot tijd de stand van zaken van de bouw vermelden.

Foto, layout met sceney.


Leuk ontwerp. Succes met de bouw.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Leuk ontwerp. Heb je in ieder geval wat te doen  :wink:
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ziet er goed uit , ben vooral benieuwd naar de sawmill.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Mooie zagerij, plan ziet er ook goed doordacht uit zo. Komt het framewerk ook uit Anyrail?
Zelf heb ik nog deze kit in aanbouw ook erg mooi, wel volledig witmetaal dus wat lastig om in de juiste kleuren te krijgen.
https://woodlandscenics.woodlandscenics.com/show/item/TS154

JohnT

gaat er mooi uit zien

ken je deze , mooie kit maar wel duur:  https://sierrawestscalemodels.com/308.html

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Dat gaat mooi zo. Is het leukste alles zelf te bouwen. En de mockups werken altijd goed
groeten John LC

www.lostcreek.nl

ja kan de vele info van die kit gebruiken voor je Eigen bouw
op het forum word de bouw van deze kit beschreven door verschillende bouwers
http://www.craftsmankituniversity.com/vanforum/index.php?p=/discussion/894/another-o-scale-sawmill
ook op hun site erg veel info over hout bewerken.
http://www.craftsmankituniversity.com/vanforum/index.php?p=/categories/working-with-wood

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Een goede voorbereiding is het halve werk, mooi om te lezen dat je echt werk van de voorbereiding hebt gemaakt! Ben benieuwd naar de vorderingen.

Lijkt wel een Meubelmakerij.
Tja, als er gewerkt wordt heeft men ook dorst!!!
Ziet er goed uit, mooie basis zo!
Hans, liefhebber On30 + H0

Mooi frame, zie wel dat je wat grote vak indeling hebt aangehouden. Meestal wordt 60X60 of 50X50 gebruikt. Dit is ook handig als je in je tekening dezelfde vak indeling aanhoud kun je makkelijker je spoorplan uitleggen.

JohnT

goed bezig  :wink:
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Da's een mooi begin DiGTrack. En lekker veel ruimte heb je.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

mooi begin

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden