scratchbuilding, de eerste stappen

Gestart door gideon, december 15, 2018, 12:31:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

december 15, 2018, 12:31:36 Last Edit: december 17, 2018, 21:22:15 by gideon
Het leek mij leuk om alle gebouwen op mijn baan te maken naar echt bestaande gebouwen uit de streek die ik nabouw. Daarom ben ik begonnen met scratchbuilding met styreen als materiaal. Hierbij twee bouwsels van mijn hand en hun voorbeelden, het zijn mijn tweede en derde zelfbouwwerk. Zonder van elk gebouw een exacte kopie te maken heb ik geprobeerd het gevoel van het origineel  weer te geven. Ik heb in elk geval heel veel plezier beleefd aan het zoeken naar voorbeelden en het geheel van afmetingen bepalen, kleuren kiezen, bouwen en schilderen en ga zeker door op deze weg.


Lekker crea bezig Gideon.
Oefening baart kunst.
Niet bang zijn om de mist in te gaan , daar leer je van.

Ton
Erare humanum est

Die toren vind ik zeer goed gelukt , ga door Gideon
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Goed bezig  :wink:
groeten John LC

www.lostcreek.nl

leuk hoor , zelf je huisjes bouwen

zie bij het huisje dat je een rood dak heb gegeven , het origineel lijkt mij shingles te hebben
misschien eens met papier proberen?
ik heb zoiets al eens voor nul gedaan
wil het best eens proberen een velletje te snijden voor ho

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Cor, het dak is nu van styreen met meerdere lagen verf, komt in de buurt maar papier vind ik een hele goede tip, ga ik me in verdiepen.

Verder allemaal bedankt voor de positieve reacties, ik ga lekker door met bouwen!

januari 06, 2019, 16:56:41 #7 Last Edit: januari 06, 2019, 16:58:42 by moonlicht
een A4 singels in ho gesneden
ik heb nu zwart papier gebruikt, andere kleur geven is goedt doen
het voorkom dat je straks tegen de papier rand kijkt en iets lichters ziet


Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Dat ziet er heel goed uit , vraag me af waarom ze nog met een lasercutter gemaakt worden als dat zo goed gaat met dit apparaat.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


januari 06, 2019, 19:03:08 #10 Last Edit: januari 06, 2019, 19:10:55 by moonlicht
John
ik heb ze al in 0 gemaakt
https://www.amerikaanse-treinen.nl/forum/index.php?topic=629.255
even voor je terug gekeken

als er nog meer mensen een velletje huisvlijt willen …………………………………….

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden


Na het succes van de eerste bouwsels heb ik ditmaal een huisje uitgekozen wat er vandaag de dag nog staat, de foto is een screenshot van google earth. De mooie shingles van Cor maken het echt af, nogmaals bedankt daarvoor!


De aanbouw heb ik overigens bewust weggelaten, die lijkt er van latere datum en (vooral) past op de beoogde plek op de baan niet zo goed. Voor de liefhebbers: op google earth: webber, ks, kruising van commercial st en n western av.