ESU LokPilot voor Kato N

Gestart door picklewars, november 15, 2018, 13:33:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Is er iemand die ervaring heeft met de LokPilot Micro Direct decoder van ESU ?

Ik heb een Kato F7 met een digitrax decoder.
Onlangs nog een Kato SD70ACe gekocht zonder decoder. Wil er graag een ESU inzetten omdat ik niet echt wild wordt van Digitrax en omdat ik erg goede ervaringen heb met ESU uit de tijd dat ik H0 reed.
Kato levert deze loks ook af fabriek met ESU, maar de prijzen zijn absurd. Bovendien hoef ik geen sound, dus de gewone LokPilot (bijvoorbeeld ESU 54650 ) zou voldoende zijn.

Iemand enig idee of dat werkt in een Kato ?
En iemand enig idee welke ESU (sound)decoder Kato zelf inbouwt ?

http://www.esu.eu/en/products/lokpilot/lokpilot-micro-direct/
https://www.katousa.com/N/SD70ACe/index.html


Heb alleen ESU H0 decoders ook nog oudjes, vind ESU te duur. Ik gebruik nu Uhlenbrock. Deze hebben een SUSI aansluiting waar ik later als ik dit zou willen een soundmodule kop kan aansluiten. Maar ook hier alleen een H0 exemplaar. Vind Digitrax ook wel goed maar is een wat robuuste decoder, voordeel is dat deze tegen een stootje kan en de no nonsens garantie is ook wel prettig.
JohnT

Kan je geen antwoord geven over de ESU , wel kan ik je TCS decoders van harte aanbevelen, moet je denk ik wel uit America of misschien Engeland laten komen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dag Heer P,

ESU micro decoders zijn goed. Ik bouw ze voor klanten zeer regelmatig in N locomotieven maar ook in H0 Fleischmann locomotieven als er zeer weinig plaats is. Voor diverse klanten heb ik ze ook in KATO locs gebouwd. Dat is geen enkel probleem.

Mvg, Joop V.

Hi, ik ben het met Joop eens......
ESU decoders zijn gewoon goed. Ik heb in spoor 0 en 0n30 Tsunamies, ESU, Zimo en Lenz en tot nu toe ben ik het meest tevreden over de ESU's.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Topic is al een paar maanden oud. Heb inmiddels een paar loks voorzien van een 8-polige LokPilot Micro. Bij deze heb ik extra verlichting ingebouwd : bij vooruit rijden wit licht voor en rood licht achter (vast niet origineel, maar mijn keuze), bij achteruit rijden wit licht achter . Het circuit-board van Kato zit er eigenlijk alleen nog in voor de stroomopname (geklemd), omdat solderen aan het gietijzeren frame niet echt gaat lukken. Er zijn vast wel mooiere en/of betere oplossingen, maar het werkt goed en zoals ik wil.












Netjes gedaan, als de kap erop zit kan niemand zien of het er goed uit ziet of niet. Als het maar werkt....
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn