Sprog?

Gestart door dutchbuilder, november 14, 2018, 09:52:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Als ik het goed heb kun je met Sound Pro geluidsdecoders van andere geluiden voorzien, correct me if I'm wrong .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: dutchbuilder op november 24, 2018, 10:22:02
dat laatste John, er zijn maar twee draadjes als uitgang.
Bij mijn Lenz heb ik idd een schakelaar ertussen gehangen.

Ben net ff een beetje aan het spelen geweest met Java Model Railroad Interface.
Dat is leuk zeg.

Ik snap alleen iets niet.
Ik ben nu in decoder pro maar er staan nog twee iconen op mijn bureaublad, n.l. sound pro en panel pro.
Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Ton
Met PanelPro kun je je baan tekenen en automatiseren net zoiets als Itrain,Koploper e.d. Vind het zelf wel een steile leercurve hebben. SoundPro is nieuw die heb ik nog niet bekeken.
JohnT

Overigens kun je ook met een webbrowser JMRI benaderen dit hoeft niet persé met een telefoon ;-) je moet dan wel de webserver starten.

Wat ik ook wel handig van van DecoderPro is dat je instellingen van een loc lekker op de pc bewaard blijven.

JohnT

De kopieer functie is ook heel makkelijk , als je een aantal dezelfde locs cq decoders hebt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Vandaar die splitsing op mijn testtrack.

Ik ben nog eens op zoek geweest naar wat sound pro nu precies doet maar de info is summier op zijn zachts gezegd.
Wat ik uit die info begrijp is dat je met dat programma geluiden op je pc kan gebruiken in combinatie met de regelaar die je gebruikt.
Ik kan er totaal naast zitten maar dat is wat ik uit de weinige info kan opmaken.

Ton
Erare humanum est

Yep Ton , ik had het mis , zij noemen het een virtuele sounddecoder.

Dit youtube filmpje legt het wat beter uit.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

november 26, 2018, 09:23:24 #21 Last Edit: november 26, 2018, 09:25:19 by JohnT
Op zich wel een aardige toevoeging. Maar je moet geen drie loç's laten rijden want dan komen de buren klagen.

Toch maar is mee bezig gaan.
Broadway Limited heeft ook zo iets maar dan als hardware, hier wordt het geluid van de decoder via boxen in de treinkamer afgespeeld.


JohnT

november 26, 2018, 09:51:29 #22 Last Edit: november 26, 2018, 22:44:14 by dutchbuilder
O dat filmpje, ja dat had ik gezien maar halverwege was ik al in slaap gevallen.
Tsja.....leuk......relevant? interessant?.....not realy.
Ik word zo nu en dan al gek van de herrie als ik de spoorbaan opslinger.
Laat staan als alles full bore aan het rijden is.

Ton
Erare humanum est

Heb het uitgeprobeerd, de gedachte achter het systeem is om het probleem van slecht geluid bij kleinere schalen te compenseren. In een N-loc kun je meestal een niet al te groot speakertje kwijt. Met dist systeem wijs je een virtuele sound decoder toe aan zo'n locomotief en klinkt het geluid via de boxen van je pc.  Verder loopt het geluid synchroon met de rijdende locomotief. Nog verder gezien dat je t.o.v. de speakers de positie van de toehoorder kunt instellen maar daar ben ik verder niet mee bezig geweest.
JohnT

Als je JMRI installeert, dan is die ook deels in het Nederlands op de tabbladen. Maar er zit veel Engelse termen in.

Mvg, Joop V.


Het was me eerlijk gezegd niet eens opgevallen.
Even gekeken en ja er word Engelse terminologie gebruikt.
Vind het niet storend.
Is ook makkelijk als je toch in de handleiding van de decoder wil zoeken.

Ton

Erare humanum est