Sprog?

Gestart door dutchbuilder, november 14, 2018, 09:52:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik zat wat over die Sprog, met name Sproge 3 te lezen.
Wat zijn de ervaringen op dit forum met dat apparaat?

Ton
Erare humanum est

Werkt perfect , ik gebruik het om met JMRI mijn locs te programmeren , je kunt er ook geluidslocs probleemloos mee programmeren , althans die ik tot nu toe geprobeerd heb, en je kunt er een kleine baan mee besturen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

november 14, 2018, 11:19:36 #2 Last Edit: november 14, 2018, 13:38:14 by dutchbuilder
Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in het programmeren.
Ik kan dat ook met mijn Lenz apparatuur doen maar dat is een stuk ingewikkelder dan met de pc.
Wat ook handig is is dat je de decoders volledig kan uitlezen in JMRI en de lijsten kan bewaren.
Gisteren wilde ik een decoder het zelfde programmeren als een andere en dat is behoorlijk omslachtig.
Dat moet dus cv een voor een .
Met JMRI blaas je het zo over.

Ton

Erare humanum est

ik zal die van mij eens op zoeken en mee brengen
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: dutchbuilder op november 14, 2018, 11:19:36
Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in het programmeren.
Ik kan dat ook met mijn Lenz apparatuur doen maar dat is een stuk ingewikkelder dan met de pc.
Wat ook handig is is dat je de decoders volledig kan uitlezen in JMRI en de lijsten kan bewaren.
Gisteren wilde ik een decoder het zelfde programmeren als een andere en dat is behoorlijk omslachtig.
Dan moet ik dus CV een voor een doen.
Met JMRI blaas je het zo over.

Ton

Dat functioneert goed met de Sprog 3, ik heb m aan een stuk rails gehad op mijn werkkamer , en sinds zaterdag aan een teststuk gekocht op Eurospoor.

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik heb er net eentje besteld, ben benieuwd.

Ton
Erare humanum est

Jammer, wilde je ook vertellen kijk is naar de DR5000 van digikeijs. Lijkt wat overkill maar je hebt dan wel gewoon alles in één apparaat. Kun je al het andere verkopen en heb je deze centrale voor een prikkie.

Ik heb er nu zelf één en kan zo mijn multimaus plus de Digitrax zephyr tegelijk gebruiken als ik dat zou willen. Het ding slikt vrijwel alles en ook nog is tegelijk dus expressnet en loconet tegelijk gebruiken. Ook de IR afstandbediening van Piko werkt het probleemloos mee samen verder kun je natuurlijk je treinen besturen met je telefoon of tablet en werkt JRMI Koploper Itrain kortom vrijwel alle software met het apparaat. Kortom ik vind het een super ding doet beslist niet onde rvoor de zwarte Z21 en is betaalbaar.

JohnT

Ja ik heb dat apparaat al eens bekeken.
Hardstikke mooi ding maar dat is niet wat ik zoek.
Voor wat ik er mee wil doen te veel toeters en bellen.
Ik wil op de werkplek simpelweg kunnen programmeren zonder dat ik de boel in de treinenkamer moet slopen.
Dat je met de Sprog3 dan ook nog eens een baantje kan besturen is een bonus.
Prijstechnisch is die Sprog3 ook aanzienlijk goedkoper dan die DR5000.

Ton

Erare humanum est


De Sprog3 is binnen en geïnstalleerd op de pc en aangesloten op een test track.
JMRI ook , maar daar snap ik nog geen bal van.
Dat zoeken we op.

Ton
Erare humanum est

Ik heb een testtrack gemaakt op een 2 meter lange plank met aan 1 kant een splitsing zodat ik twee locomotieven op de rails kan zetten
De wissel zorgt er voor dat ten alle tijden maar 1 loc onder spanning staat.
De Sprog heb ik met dubbelzijdig tape op het test bed vast geplakt.

Ton
Erare humanum est

Je kunt ook in de testrail een stuk isoleren zo lang als je langste loc, in ieder geval lang genoeg. Met een ompool schakelaar wijs je dit stuk rail toe aan je centrale om te rijden of aan de programmeer uitgang om te programmeren.


Of heeft de Sprog maar één uitgang?


JohnT

dat laatste John, er zijn maar twee draadjes als uitgang.
Bij mijn Lenz heb ik idd een schakelaar ertussen gehangen.

Ben net ff een beetje aan het spelen geweest met Java Model Railroad Interface.
Dat is leuk zeg.

Ik snap alleen iets niet.
Ik ben nu in decoder pro maar er staan nog twee iconen op mijn bureaublad, n.l. sound pro en panel pro.
Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Ton
Erare humanum est

november 24, 2018, 13:30:49 #13 Last Edit: november 24, 2018, 13:33:37 by Gerard Wassink
Citaat van: dutchbuilder op november 24, 2018, 10:22:02
Ik snap alleen iets niet.
Ik ben nu in decoder pro maar er staan nog twee iconen op mijn bureaublad, n.l. sound pro en panel pro.
Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Ton

Panel Pro is een programma waarin je je layout kunt weergeven en bedienen met een bediening-PANEL; vandaar Panel Pro. In de bijlage verzorgt Panel Pro de bovenste - groen op zwarte - schermpjes. Ik heb ze gesplitst per Yard. Dat is handig, omdat elke operator dan met een tablet de wissels in die Yard kan bedienen via een webserver die JMRI ook in de lucht (Wifi) zet.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Dank je Gerard , ik vond vanmiddag een filmpje op youtube waarin het ook werd uitgelegd.
Aangezien ik het programma alleen voor het programmeren ga gebruiken is het aansturen van de baan leuk maar voor mij niet interessant.
Aansturen met een aaifoon is ook leuk maar als een van de weinigen in dit landje ben ik niet in het bezit van zo'n ding en zal er voorlopig ook niet komen ook.
Alleen kan ik nog niets vinden over die sound pro(grammer).
Zal wel iets met het sound gedeelte van de decoder te maken hebben.
Maar dat gedeelte zit ook al bij decoder pro.
Ik ga ff verder spelen met JMRI.

Ton
Erare humanum est