Auteur Topic: Coldwater  (gelezen 356 keer)

Offline American

• Challenger Super poster
Veel rails, zeer ambitieus hoor!
Hans, liefhebber On30

Offline JohnT

• Administrator
    • Amerikaans modelspoor
Knap als je dat allemaal zo van te voren kunt uitdenken. Ik kom met moeite tot een railplan en de rest zie ik dan later wel.

JohnT
Modelspoor, het gaat niet om de eindbestemming, maar om de reis er naar toe.

Offline DiGTrack

• Shay Net bezig
  • *
Veel rails, zeer ambitieus hoor!

Maar is het te ambitieus? Teveel spoor? Is het te druk? M.a.w. heb teveel willen doen?

Offline American

Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat ik hoop dat je het overzicht blijft houden.
Hans, liefhebber On30

Offline Joop_L

• Pacific Doet volop mee
Maar is het te ambitieus? Teveel spoor? Is het te druk? M.a.w. heb teveel willen doen?
Wat zijn je eigen antwoorden op de vragen? Ik vermoed zo dat je ze alle 4 met nee kan beantwoorden ;) M.a.w. Als je zelf tevreden bent over het ontwerp, bouwen maar!
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Offline dutchbuilder

• Big Boy Held van het forum
Ik ben het met Hans eens als je het ontwerp bekijkt, veel rails.
maar.....
Als je de sporen op de achtergrond wegdenkt of onzichtbaar maakt met Anyrail, dan valt het best wel mee.
Iedereen heeft zo zijn eigen manier van ontwerpen.
Wat Joop zegt;"Als je zelf tevreden bent over het ontwerp, bouwen maar!"
Maar ik zou eerst het hoofdtracé leggen voordat je de rest van de sporen doet.
Er veranderd altijd wel weer wat.

Ton

Erare humanum est

Offline DiGTrack

• Shay Net bezig
  • *
Goede input is waardevol. Inderdaad Joop alle 4 met nee.
Ik heb reeds een aantal dingetjes aangepast, maar dat komt omdat het toch niet helemaal nog naar mijn zin was.

Nu dit voor elkaar is, ga ik me zodra dit kan, storten op de zolder, ondertussen ben ik wat huizen van tekening om te zetten naar bouwrijpe plannen, kan ik daar alvast mee starten. Zoals ik al zei ben ik meer van de scratch build dan kit bouw, puur omdat ik altijd al van tekening heb gewerkt, en de kitjes die ik gedaan heb altijd onafgemaakt bleven liggen. Kijk bv eens op Pinterest (https://nl.pinterest.com/pin/437623288784096662/) voor de voorbeelden. Deze (niet alle uiteraard ;) zet ik om in AutoCAD, en schaal ze naar 1:87. Dan bouwen uit ABS plaat, eventuele texturen print ik op mat foto papier uit. Ik wil dan ook de volledige indeling van de huizen na bootsen en verlichting.

Je ziet wel dat ik genoeg plannen heb om heeeeeel veel lange koude winters door te komen ;)
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2018, 21:58:08 door DiGTrack »

Offline Joop_L

• Pacific Doet volop mee
Leuk man! Belooft een mooie, aangeklede baan te worden.  :wink:
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Offline JohnT

• Administrator
    • Amerikaans modelspoor
Goede input is waardevol. Inderdaad Joop alle 4 met nee.
Ik heb reeds een aantal dingetjes aangepast, maar dat komt omdat het toch niet helemaal nog naar mijn zin was.

Nu dit voor elkaar is, ga ik me zodra dit kan, storten op de zolder, ondertussen ben ik wat huizen van tekening om te zetten naar bouwrijpe plannen, kan ik daar alvast mee starten. Zoals ik al zei ben ik meer van de scratch build dan kit bouw, puur omdat ik altijd al van tekening heb gewerkt, en de kitjes die ik gedaan heb altijd onafgemaakt bleven liggen. Kijk bv eens op Pinterest (https://nl.pinterest.com/pin/437623288784096662/) voor de voorbeelden. Deze (niet alle uiteraard ;) zet ik om in AutoCAD, en schaal ze naar 1:87. Dan bouwen uit ABS plaat, eventuele texturen print ik op mat foto papier uit. Ik wil dan ook de volledige indeling van de huizen na bootsen en verlichting.

Je ziet wel dat ik genoeg plannen heb om heeeeeel veel lange koude winters door te komen ;)
Misschien een idee om deze werkwijze is in een tutorial te zetten? Als je tijd hebt natuurlijk.
JohnT
Modelspoor, het gaat niet om de eindbestemming, maar om de reis er naar toe.

Offline DiGTrack

• Shay Net bezig
  • *
Misschien een idee om deze werkwijze is in een tutorial te zetten? Als je tijd hebt natuurlijk.
JohnT

John, dat kan altijd, maar moet nog even wachten.

Offline DiGTrack

• Shay Net bezig
  • *
Heren,

Het is even geleden, tijd die ik heb gebruikt om nu eens echt goed na te gaan wat ik wil, modelspoor technisch dan!
Nou ik heb het antwoord gevonden, het gaat smalspoor worden in H0n3 formaat.
Gebaseerd op de logging layouts die ik geweldig vind, die leuke shay's en ander waggelende smalspoor lokjes en loks.

De Durango en Silverton stond al hoog op mijn favorite lijstje, mede door een video die ik ooit eens van een Amerikaanse vriend heb gehad, en ooit was het de bedoeling hier ook daadwerkelijk een bezoek aan te brengen, hetgeen tot op heden nog steeds geen feit is, helaas!

Een geheel nieuw baan ontwerp heb ik hiervoor gemaakt, en inspiratie geput uit de vele voorbeelden uit Amerika in model en groot (ahum ;) bedrijf.

Ben dan ook benieuwd wat jullie er weer van vinden. Yup er zitten twee keerlussen in, maar naar ik begrepen heb is dit met DCC geen enkel probleem, correct me if I'm wrong please. Want duidelijk is wel dat het een DCC bedrijf gaat worden.

Dan het nieuwe ontwerp: Ik heb zoals gezegd diverse voorbeelden bekeken en heb daar de interessant zaken uitgehaald. Hierbij worden de meeste bochten uiteraard weer zoveel mogelijk uit het zicht onttrokken waar mogelijk.

O ja de naam word C&TS Coldwater & Twain Swanhill (moet daar nog een leuk logotje van gaan maken.

Groeten Gerard

Offline dutchbuilder

• Big Boy Held van het forum
Welkom bij de smalspoorders , alleen nu nog twee schaaltjes hoger  :grin:
Het voordeel van smalspoor is dat je veel scherpere bochten kan maken.
Hier een paar plaatjes van mijn 0n30 D&RGW level.
Officieel zou het 0n3 moeten zijn maar dit is gaat ook prima.

Ton
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2018, 13:32:56 door dutchbuilder »
Erare humanum est

Offline moonlicht

• Hudson Ervaren rot
leuk ontwerp, genoeg meters om te rijden
maar ........ heb je al eens rond gekeken voor beschikbaar materiaal wat shay's e.d. voor deze schaal?
ik weet wel dat blackstone  http://blackstonemodels.com/   een leuk programma heeft in deze schaal, maar shay's zijn er dacht ik niet zo veel
de shay's die er zijn zullen (denk ik ) vaak niet met decoders zijn uitgerust, als je DCC gaat kiezen zal er nog het nodige omgebouwt moeten worden
zomaar even een ding waar je denk ik ook naar moet kijken voor je gaat bouwen

ik heb zelf een keuze gemaakt in de schaal 0n3, dit met het feit dat er aardig wat materiaal en rails zo te koop is .
dit gaf toen voor mij de doorslag om in deze iet wat lastige spoor breedte door te gaan.

Cor

het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Offline DiGTrack

• Shay Net bezig
  • *
Cor, ik besef dat er veel minder is dan On3, maar dat maakt mij niet minder enthousiast, als je een beetje zoekt is er genoeg te vinden, zeker op messing gebied.
Je noemde zelf al blackstone models, ik zag hier https://www.brasstrains.com/Classic/Trains/Scales/HOn3-Scale?showsold=True verschillende mooie loks, Walthers heeft e.e.a. Ebay is ook een goede bron, kortom ik zie geen echte hindernissen op dat gebied en DCC

Offline moonlicht

• Hudson Ervaren rot
mooi ,je heb er naar gekeken .
http://www.i-sng.com/inventory/categories
nog een bron voor materiaal

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden