Auteur Topic: Coldwater  (gelezen 357 keer)

Offline DiGTrack

• Shay Net bezig
  • *
Vandaag mijn baan ontwerp compleet gemaakt.
Een welvarend stadje met een bloeiende industrie gesitueerd ergens tussen 1940 en 1950.

De beschikbare ruimte is 3,7 x 3,0mtr
De Mainline en het schaduw station liggen op 100mm boven het "aardoppervlak" de Branchline ligt op niveau 0, en gaat uiteindelijk met 3% stijging naar en in het schaduwstation.

Coldwater City ligt ook op 100mm van het aardoppervlak, de voorzijde bij de branchline word een rots partij. althans zo zit het nu in mijn hoofd, kan zo weer veranderen als de logica niet klopt  :wink:.

Met dit ontwerp heb ik getracht voldoende rangeer mogelijkheden te creëren en hoofbaan verkeer. Via een hele Engelsman kan van de mainline naar branchline geschakeld worden en zo is het mogelijk goederentreinen via de hoofdlijn door te sturen naar andere gebieden.

Graag zou ik van jullie opbouwende reacties ontvangen op dit ontwerp en eventueel pijnpunten aan te tonen.
Ik ga gebruik maken van Peco Streamline Code 83
De minimale boogstralen zijn overal 500mm. Door het gekozen tijdperk zullen geen hele lange rijtuigen of wagons gebruikt gaan worden vandaar mijn keuze.

Nou schiet er maar op  :wink:

« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2018, 19:24:50 door DiGTrack »

Offline dutchbuilder

• Big Boy Held van het forum
Zo, dat is een ambitieus ontwerp.
Ik neem aan dat die zwarte lijn de achtergrond is.
Hoe is de toegankelijkheid naar het schaduwstation?
Kan je daar makkelijk bij als er eens een keer wat fout gaat.

Wist je dat keerlussen en keerdriehoeken een stuk makkelijker zijn te maken met DCC?

Ton

« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2018, 21:53:31 door dutchbuilder »
Erare humanum est

Offline DiGTrack

• Shay Net bezig
  • *
Zo, dat is een ambitieus ontwerp.
Ik neem aan dat die zwarte lijn de achtergrond is.
Hoe is de toegankelijkheid naar het schaduwstation?
Kan je daar makkelijk bij als er eens een keer wat fout gaat.

Wist je dat keerlussen en keerdriehoeken een stuk makkelijker zijn te maken met DCC?

Ton

Ja ambitieus,  maar geen haast.
De zwarte lijn is inderdaad de backdrop.
Deze backdrop wordt uitneembaar dat is het idee en de plaatdelen die nu nog aan weerszijden van de schoorsteen te zien zijn worden ingekort.

Offline DiGTrack

• Shay Net bezig
  • *
Nou heb het vandaag nog een keer nagemeten, de breedte bij het schaduw station kan max 1100mm zijn bij een hoogte van 800mm (hoger kan wel maar betekend weer een breedte vermindering van 100mm, wordt teveel, dan moet ik echt drastisch sporen wijzigen want dan red ik de 550mm straal niet meer) dan kan ik er prima achter komen, betekent wel dat ik 100mm van de huidig gebruikte breedte af moet halen. Dit is het nadeel van een niet al te hoge zolder, daar moet ik mee leren leven, en dat lukt ook wel  :laugh:

Op zich geen bezwaar als ik aan de voorzijde de sporen iets anders leg.

Offline dutchbuilder

Als je die kruiswissel weg laat, kan je dan het buitenste spoor niet onder het binnenste laten lopen?
Stapelen ipv naast elkaar.
Scheelt ook ruimte.

Ton
Erare humanum est

Offline DiGTrack

• Shay Net bezig
  • *
Dit zou mogelijk zijn, echter de boogstraal zou van 500 naar 400 moeten wil ik het zo laten, een straal van 400 lijkt me te krap worden, of toch niet?

Offline dutchbuilder

Als je wagons door een r van 400 gaan en de bocht is verborgen zou ik me daar geen zorgen over maken.

Ton

Erare humanum est

Offline JohnT

• Administrator
  • Challenger Super poster
    • Amerikaans modelspoor
Zou minimaal 45 cm als radius hanteren daar kan vrijwel alles doorheen even buiten het feit of het mooi is. Lange wagons steken erg ver naar buiten in de bocht. Maar je zei als dat je die niet zal gebruiken die lange wagons lees rijtuigen.
JohnT
Modelspoor, het gaat niet om de eindbestemming, maar om de reis er naar toe.

Offline DiGTrack

• Shay Net bezig
  • *
De "krappe" bochten worden zo veel mogelijk voor het grootste deel aan het oog ontrokken door de scenery, veel bomen.
Ik ga experimenteren met 400 en 450 kijken wat daar uit komt. Helaas geen materiaal voor handen voor een proefstuk, ik begin echt weer helemaal vanaf scratch.

Kan ook zomaar zijn dat ik het schaduw station splits in twee delen.
Ik ga weer lekker aan de slag.
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2018, 20:10:51 door DiGTrack »

Offline DiGTrack

• Shay Net bezig
  • *
Momenteel kan ik helaas geen updates doen, sinds afgelopen dinsdag doet mijn computer even helemaal niets meer, is nu in reparatie  :cry:

Offline JohnT

• Administrator
    • Amerikaans modelspoor
Oké, kan gebeuren. Eergisteren begaf onze wasmachine het.
JohnT
Modelspoor, het gaat niet om de eindbestemming, maar om de reis er naar toe.

Offline dutchbuilder

Shit happens...... :cry:

Ton
Erare humanum est

Offline Joop_L

• Pacific Doet volop mee
Balen Gerard! Hoop voor je dat de pc te fixen is.

@JohnT Bij ons afgelopen zaterdag. Gearbox in de soep gedraaid.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Offline American

En als klap op de vuurpijl, mijn stofzuiger in de garage begaf het ook!!!
Kan niet zonder!
Hans, liefhebber On30

Offline DiGTrack

• Shay Net bezig
  • *
We zijn er weer  :azn: :azn: en weer de nodige centen lichter, maar goed nieuwe SSD schijf erin, daar bleek de fout in te zitten!

Het vervolg, ik heb wat aanpassingen gedaan, niet heel veel, maar wel dat alle bogen nu minimaal 500mm zijn.
Tevens heb ik nog een keer goed gemeten, en ik kan nu prima bij het schaduw station aan.

Dit is het beeld met alleen de sporen:
In het tweede beeld is te zien hoe de bogen voor een groot deel uit het zicht komen.
De huizen ga ik allemaal form scratch opbouwen. Ga van plattegronden eerst werktekeningen maken.
Ben niet zo'n heel goede kit bouwer, scratch gaat mij beter af.

Dit is het beeld met scenery (klein beetje aangekleed)