Voorstellen

Gestart door DiGTrack, augustus 02, 2018, 06:56:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hi there!

Mijn naam is Gerard Diepeveen, 53 lentes jong.
Getrouwd, en werkzaam als elektrotechnisch constructeur.

Na 40 jaar zonder actief geweest te zijn in de modelspoor wereld ga ik mij (dankzij verhuizing en een goede zolder) me weer op de gladde spoorstaven begeven. Voorheen verzamelde ik alleen Nederlands materieel, een vriend reed destijds Amerikaans.

In de loop van de jaren heb ik de volledige verzameling verkocht, doet nog steeds een beetje pijn want er zat ook veel zelfgebouwd rollend materieel bij, maar goed dat is een afgesloten hoofdstuk.

A new chapter,

Een nieuw hoofdstuk in het boek "dagboek van een modelspoorder". Door de verhuizing kreeg ik weer de beschikking over een zolder, niet knetter groot, maar meer dan voldoende om daar een nieuw project te starten. Tja wat gaan we doen, die vraag was niet zo moeilijk, ik had me ooit al een keer voorgenomen om als ik weer iets ging doen in de modelspoor het naar Amerikaans voorbeeld zou gaan zijn.

Inmiddels zijn de eerste ideeën voor een layout in vergevorderd stadium, het plan is er, gerealiseerd met AnyRail, prima software voor een redelijke prijs.
Indien ik de bugs uit het ontwerp heb gehaald zal ik deze hier tonen, en jullie vragen om hier op te reageren met eerlijke opbouwende kritiek (want afzeiken is te makkelijk).

De keuze voor het rail materiaal is gevallen op Peco code 83, vind dit een mooi stukje rail.
Als vanouds zal ik weel Woodland scenics gebruiken omdat ik dit in het verleden ook heb gebruikt en tot een mooi natuurgetrouw resultaat leid.

Maar, en dat zal ik in een ander topic nog nader gaan vragen, het elektrische deel.

Rollend materieel, nog geen idee van welk merk, maar de uit te bootsen periode is ergens tussen 1930 en 1950/60.

Vooralsnog is het zaak de zolder bouwrijp te maken door verlichting en wcd's te monteren, de binnenzijde van het dak netjes af te werken en de vloer netjes te maken.

Zo vooralsnog het einde van deze eerste post zonder dat het een boekwerk wordt waar niet meer door heen te komen is ;)

Goedemorgen naamgenoot,

Van harte welkom op dit forum!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Van harte welkom Gerard.
Ik neem aan dat je het over H0 heb want er zijn meer schalen.
Er is in de afgelopen 40 jaar veel veranderd en bijgekomen in de hobby.
Ik noem maar 0n30 en DCC.

Ton
Erare humanum est

Welkom Gerard, ben benieuwd naar je plannen , laat maar komen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Welkom op het Forum en veel succes met het bouwen.
We blijven je volgen en ook adviseren natuurlijk als het kan!
Hans, liefhebber On30 + H0

welkom hier
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Welkom terug in de hobby en welkom hier!