Even voorstellen: Ben de Vink

Gestart door Ben de Vink, mei 08, 2018, 03:55:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mei 08, 2018, 03:55:46 Last Edit: mei 08, 2018, 04:00:38 by Ben de Vink
Hallo, zal me even voorstellen.

Mijn naam is Ben de Vink en ik kom uit Vlaardingen. Lang geleden zat ik ook op Beneluxspoor.net.
Zat daar laatst weer eens een beetje te lezen en kwam de vermelding van dit forum tegen.
Me gelijk maar aangemeld. Is al even geleden dat ik op een forum zat dus is even wennen en verkennen.

Ik heb een modelbaan naar Amerikaans voorbeeld dwz het container terminal gedeelte. Dit is gebaseerd op de Maersk terminal in Los Angeles. In het echt al een gigantisch terrein en in H0 nog steeds flink.
Omdat mijn interesses verder gaan dan treinen is er dus ook een flink stuk deep sea kade met een zeeschip. Een flink stuk container terminal met container stacks. En een gate in voor container trucks. En een trein overslag terrein waar de nieuwe container kraan van Faller moet gaan komen. Ik mag dan het geluk hebben dat ik de woonkamer ter beschikking heb als alleen staande. Maar helaas is de indeling van de kamer niet ideaal waardoor ik de baan niet langs de muren kan laten lopen. Wat als gevolg heeft dat van een rondgaande baan geen sprake is.
Maar daar blijft het niet bij. Ben ook nog geïnteresseerd in de petrochemie dus een raffinaderij is een etage hoger gevestigd. Met steiger met tanker...
En op het onderste niveau nog een graan terminal. En om het af te maken nog een Ferry terminal naar voorbeeld van de plaatselijke DFDS terminal.  Dus onderste en bovenste niveau is meer Europees georiënteerd. Hoewel met andere aankleding  (vracht/wagens & bomen) kan het zo voor beide versies doorgaan. De foto's zullen het binnenkort verduidelijken.
De trein is slechts onderdeel van de baan, geen aanleiding of prioriteit. Reizigers treinen zijn er niet. En ook geen interesse in.

Dag Ben,

Van harte welkom op dit forum!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

welkom Ben.

Ton
Erare humanum est


Hi Ben, veel plezier op het forum. En er is niks met een baan die niet rond loopt. Conteiner terminal is een flinke uitdaging ook als je nog een schip op schaal aan de kade wilt afmeren. Een beetje container boot (feeder) is al gouw 180 meter. Dat is 2 meter in h0.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Welkom Ben. Goed om te zien dat er weer een Amerikaanse modelspoorder bij de club komt
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Welkom Ben , en laat die foto's maar komen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Welkom Ben
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

welkom Ben

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ook van deze kant hartelijk welkom.
Hans, liefhebber On30 + H0