Republic Locomotive Works American Flag Company

Gestart door Janbouli, januari 02, 2018, 22:12:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dank je John en Wim , van alle spijltjes is er exact 1 kapot gegaan , daar kan ik mee leven, en misschien ook nog wel repareren.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Omdat ik doorzichtig styreen niet zo mooi vind voor ramen en doorzichtig drogende lijm ook wat handiger is , heb ik daar voor gekozen.



Tacky Glue van de Action , niet helemaal doorzichtig , dus mooi voor deze niet zo schone raampjes , maar voor grotere doorzichtige ramen ga ik toch weer Micro Klear bestellen.


Vervolgens de vloeren en fundering geassembleerd.





Als het gebouw klaar is zijn deze niet te zien van buiten af , maar ik weet dat ze er zijn.


Dak zwart geverfd en het lasercut dakpapier in de nog natte verf geplakt.

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

De vloer en fundering sub assemblages.



Fundering Polyscale Concrete geverfd en besmeurd met Beton Effekt Paste die ik bij een Duitse hobbywinkel gehaald heb.


En toen , hoe assembleer ik de muren die niet gebraced zijn. Klemmen en dergelijke werken niet omdat het daar veel te fragiel voor is , dus met magneten en ijzerblokken en een magnetisch bord aan de gang zoals te zien op deze 2 foto's.




3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Muren op de fundering geassembleerd.


Gekeken of het dak paste. Klaar om te verven.


Andere muur met alle raampjes en deurtjes er in.


Terwijl ik wachtte op het drogen van verf maar begonnen aan wat sub assemblages. O.a. de watertank , wanden in water gesopt , om een penlite gewonden om er de gewenste vorm in te krijgen.


Verschillende subs  zoals de frames voor reclameborden en watertank.


Wand om het frame voor de watertank gelijmd , makkie doordat de ronde vorm er al was.

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Okay dan , n-schaal , klein fragiel , dus de tijd genomen om de letters van de billboards los te snijden, althans de stukjes om de letters heen weg te snijden . Geweldig stukje lasercutting, de letters zien er super uit.








Dakranden en trim had ik voor het verven op transfer tape geplakt zodat het installeren een fluitje van een cent was.

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Heel mooi om te volgen
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi Jan,


Goed bezig hoor. Ik heb met de bouw wel wat versteviging op de wanden aangebracht i.v.m. de erg dunne wandjes. Wat wel weer lastig was omdat het gebouw taps toeloopt. Maar dat maakt het gebouw dan ook wel weer uniek. Het billboard is bij mij niet helemaal goed gegaan dus heet het nu Flanagan CO.Tja je moet wat als je letters mist. :) :) :)


Groetjes, Wim.

Dank je Ger en Wim , die lettertjes zaten ook maar net vast, gelukkig had ik dat op tijd in de gaten , vandaar het hout er om heen voorzichtig weg gehaald.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Letters wit geschilderd.


Iets om de kleine gebouwtjes vast te houden tijdens het schilderen.


Laddertje voor de watertank.


Instructies zeggen styreen strips , maar die zitten er niet in , dus de banden van koperdraad gemaakt.


Met CA lijm en wat geduld was het makkelijker dan ik dacht.





Andere details aangebracht.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Na wat schilderen en weatheren staat de watertank op het dak.








Nog wat met krijt op het dak bezig geweest.


Lifthuis  en wat planken op het dak.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Citaat van: JohnT op januari 16, 2018, 09:03:38
Knap werk.

Overigens worden die banden voor een watertoren ook wel uit tape of papier gesneden.

JohnT

In H0 lukt dat wel , maar in N bijna onmogelijk zo smal te snijden. Zag wel nu pas op de foto dat een van de draadjes erg krom was , ff fiksen vanavond.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Heel mooi Jan .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Micromodelbouw  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl