Collorado river N scale

Gestart door ger deguelle, november 26, 2017, 11:35:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maar dan ga je de puntstukken met de hand schakelen?

Overigens is het wissel wat je laat zien bedoeld om zelf om te polen dus is de constructie die je nu gebruikt eigenlijk niet nodig.

Je moet de rails die samenkomen bij het puntstuk van geïsoleerde raillassen voorzien. De railstroom voor het wissel komt van het enkele spoor. De wisseltongen dienen als schakelaar en zorgen voor de juiste polariteit op het puntstuk.



JohnT

Citaat van: JohnT op januari 10, 2018, 09:47:56
Maar dan ga je de puntstukken met de hand schakelen?

Overigens is het wissel wat je laat zien bedoeld om zelf om te polen dus is de constructie die je nu gebruikt eigenlijk niet nodig.

Je moet de rails die samenkomen bij het puntstuk van geïsoleerde raillassen voorzien. De railstroom voor het wissel komt van het enkele spoor. De wisseltongen dienen als schakelaar en zorgen voor de juiste polariteit op het puntstuk.



JohnT

Dat had ik gedaan met die isolatie schoentjes maar kreeg kortsluiting maar ik heb er geen probleem om het zelf om te zetten .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

De eerste test run op mijn baan is gedaan zijn er blij mee .

https://youtu.be/eAAye8VCeOU
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooie verhouding zo tussen trein en landschap.

Ton
Erare humanum est

Echt een geweldig landschap zo  de filmpjes zijn ook heel leuk trouwens
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Hoi Ger,


Imposant. Verder geen woorden voor.


Groetjes, Wim.

Heb vandaag een beetje gewerkt aan de revier .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Dat zier er schitterend uit!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Zeer knap gedaan Ger, heel realistisch!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Wat heb je gebruikt voor het water Ger. Ik moet ook nog een riviertje maken
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ik heb dit allemaal gebruikt voor mijn water :

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Ik kreeg veel vragen hoe ik het gedaan heb en wat ik gebruikt heb voor een revier te maken .
Zo heb ik het gedaan : ik heb gebruikt voor de eerste laag (niet te dik gieten 3 mm max ) realistic water dat heb ik in een beker gedaan tot aan de laatste regel van de beker daar doe ik 3 druppels turquoise in en goed roeren .
de tweede laag weer een beker vullen tot de laatste regel van de beker en daar doe ik twee druppels in de beker en goed roeren weer en dat doe ik over de eerste laas gieten , als dit droog weer is herhaal stap een weer maar dan met 2 druppels turquoise er in .
Dat laat je allemaal minimaal 48 uur drogen als dat droog is ga je golven maken met mod podge met een brede penseel niet te dik .
Als dat droog is ga je met de luchtpenseel wit er over dat de golven weer zicht baar worden dat laten drogen weer .
Heb je een kleine water val er in dan doe je het volgende : neem een plastic beker doe er wat mod podge er wat sneeuw er in ( woodland ) en wat foam snow dat roeren tot een papje en dat kun je dan de water val mee maken en schuimkopen om sten heen wat in het water ligt .
Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijkis zo ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf