DCC en wissels

Gestart door PRRick, mei 29, 2017, 22:18:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik ben begonnen aan mijn baanplan, maar waar ik niet uitkom is of je bij DCC nu geïsoleerde wissels moet nemen, of juist niet? Het idee is #8 wissels te gebruiken van Peco en deze later aan te drijven met Cobalt S motoren. Kortom, zet je de hele baan onder spanning van de ringleiding, of niet?

mei 29, 2017, 22:33:00 #1 Last Edit: mei 29, 2017, 22:47:44 by dutchbuilder
Als die wissels hetzelfde werken als mijn PECO 0n30 wissels moet je ongeacht of je nu met DC of DCC werkt de rails bij het hartstuk isoleren.
http://www.wiringfordcc.com/switches_peco.htm

Ton
Erare humanum est

Dat is duidelijke taal, dankjewel!
Ik zal het best de insulfrog variant bestellen. Heb een winkel in Engeland gevonden die er voordelig mee is, dus voor ze invoerkosten gaan rekenen vanaf daar....
Ik zal binnenkort m'n plan eens presenteren.

invoerkosten uit de UK? nee nog niet
brexit is nog net niet actief

alleen verzendkosten
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Zou de electrofrogs nemen en polariseren, gaat erg simpel met Cobalts IP

Dag Rick,

In Bathmen gebruiken we Tortoise en Cobalt wissel motoren. Ze worden beiden aangestuurd d.m.v. Cobalt decoders. Het nadeel van de Cobalt decoders is dat ze maar 7,5 Volt afgeven. In sommige gevallen was dit net te weinig voor de Cobalt wissel motoren. De Tortoises hadden daar geen last van. De uitgang van de Cobalt decoders is ook niet omhoog te krikken door er een hogere spanning op te zetten omdat er een LM spaninngs regulator op de Cobalt decoder zit. Dus is de fabrikant geraadpleegd. Van daaruit kwam de melding dat het vet in de Cobalt wisselmotoren dan verwijderd dient te worden. En inderdaad, dit is een vrij stugge vet soort. Wanneer het kouder wordt zijn ze dus helemaal niet meer om te krijgen. We hebben de Cobalts schoon gemaakt en voorzien van synthetische olie. Nu werken de Cobalt wisselmotoren naar  behoren.

Joop.