Auteur Topic: DCC en wissels  (gelezen 565 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PRRick

  • Shay Net bezig
  • *
  • Berichten: 11
Ik ben begonnen aan mijn baanplan, maar waar ik niet uitkom is of je bij DCC nu geïsoleerde wissels moet nemen, of juist niet? Het idee is #8 wissels te gebruiken van Peco en deze later aan te drijven met Cobalt S motoren. Kortom, zet je de hele baan onder spanning van de ringleiding, of niet?

Offline dutchbuilder

  • Big Boy Held van het forum
  • **********
  • Berichten: 5524
Als die wissels hetzelfde werken als mijn PECO 0n30 wissels moet je ongeacht of je nu met DC of DCC werkt de rails bij het hartstuk isoleren.
http://www.wiringfordcc.com/switches_peco.htm

Ton
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2017, 22:47:44 door dutchbuilder »
Erare humanum est

Offline PRRick

  • Shay Net bezig
  • *
  • Berichten: 11
Dat is duidelijke taal, dankjewel!
Ik zal het best de insulfrog variant bestellen. Heb een winkel in Engeland gevonden die er voordelig mee is, dus voor ze invoerkosten gaan rekenen vanaf daar....
Ik zal binnenkort m'n plan eens presenteren.

Offline moonlicht

  • Hudson Ervaren rot
  • *****
  • Berichten: 1720
invoerkosten uit de UK? nee nog niet
brexit is nog net niet actief

alleen verzendkosten
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Offline milocomarty

  • Challenger Super poster
  • ******
  • Berichten: 2646
  • Komt vandaag nie dan wa morgen
Zou de electrofrogs nemen en polariseren, gaat erg simpel met Cobalts IP

Offline dash408c

  • Shay Net bezig
  • *
  • Berichten: 31
Dag Rick,

In Bathmen gebruiken we Tortoise en Cobalt wissel motoren. Ze worden beiden aangestuurd d.m.v. Cobalt decoders. Het nadeel van de Cobalt decoders is dat ze maar 7,5 Volt afgeven. In sommige gevallen was dit net te weinig voor de Cobalt wissel motoren. De Tortoises hadden daar geen last van. De uitgang van de Cobalt decoders is ook niet omhoog te krikken door er een hogere spanning op te zetten omdat er een LM spaninngs regulator op de Cobalt decoder zit. Dus is de fabrikant geraadpleegd. Van daaruit kwam de melding dat het vet in de Cobalt wisselmotoren dan verwijderd dient te worden. En inderdaad, dit is een vrij stugge vet soort. Wanneer het kouder wordt zijn ze dus helemaal niet meer om te krijgen. We hebben de Cobalts schoon gemaakt en voorzien van synthetische olie. Nu werken de Cobalt wisselmotoren naar  behoren.

Joop.