Laatste nieuwe aanwinst

Gestart door usarene, april 09, 2017, 19:03:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo.

Omdat ik met mijn oude bril de HO, S en O schaal modellen bijna niet meer kan zien heb ik maar een ander N.H.Porter lokje aangeschaft.
Een nieuwe bril kost ten slotte ook een vermogen!
7 1/4/ inch, live steam, kolen gestookt.

Groeten van René.

zo, dat is even wat anders dan een Bachmann portertje

mooi hoor Rene, ga je hier de zomer op rijden?
zal ik toch eens komen kijken

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Wouw. Echt mooi. Wanneer ga je hem rijden en natuurlijk waar. Als het mogelijk is kom ik kijken...
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hallo.

Het is de bedoeling dat ik er tijdens de open dagen op 6 en 7 mei a.s. op/mee ga rijden en ook op andere dagen zal ik het proberen bij de Maasoever Spoorweg Barendrecht.
De open dagen zijn wel een aanrader, er rijden dan best wel veel treinen, al dan niet op stoom en is er de mogelijkheid om de werkplaats en loodsen te bezoeken.
Omdat de burgemeester het nieuwe 3e spoor bij het station komt openen kunnen de treinen makkelijker de stilstaande passagierstreinen passeren en is er dus meer treinverkeer mogelijk.
Wanneer ik er verder mee ga rijden is nooit te zeggen, is ook afhankelijk van het weer, tijd ect.
Het opstoken neemt al gauw 1-1,5 uur in beslag en het afstallen is ook niet zo maar geregeld.
De Maasoever Spoorweg is vlak bij het pannenkoekenhuis aan de Achterzeedijk te Barendrecht langs de Oude Maas.
Kijk voor meer info over de spoorbaan op www.maasoeverspoorweg.nl
Misschien tot ziens daar!

Groeten van René.

Wauw, gaaf man.

Ton
Erare humanum est

Mooi René, gefeliciteerd met de aanschaf. Wat ik mij wel afvraag is hoe vervoer je zo'n gevaarte? En nog belangrijker waar laat je zo iets. Ik ben is bij jou thuis geweest en heb toch het sterke vermoeden dat deze loc niet in jou woning gaat passen.

JohnT

Wat een gave loc René. Veel plezier ermee!  :D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

John.

Het is wel een heel klein lokje, de tender kan los gekoppeld worden en is met 2 personen makkelijk op te tillen.
Op de foto lijkt het allemaal groter dan het werkelijk is, op de foto kun je ongeveer zien wat de afmetingen zijn en nee, dat ben ik niet die er op zit.
De lok is iets zwaarder maar nog steeds goed met 2 personen op te tillen, het is een koperen ketel en die zijn een stuk lichter dan die van ijzer!
De lok staat ergens opgesteld in een loods waar de rails op aan sluit.
Verder is bijna overal waar zulk soort banen zijn een lift waar je de lok op kunt rijden en dan zo uit de aanhanger of een grote station wagen kunt rijden.
In de kelder zou ook nog wel gaan, met 2 sterke personen zou dat moeten lukken maar dat is nog niet nodig.

Groeten van René.

Groot genoeg zo te zien. Mooje lok....
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Prachtige loc Renè. De droom van elke modelspoorder, toch  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hallo.

Hier nog even een leuke foto van het locje.
Nee!, kinderen komen niet met de ooievaar maar komen gewoon kant en klaar uit de schoorsteen van stoomlocomotieven!!
Kijk zelf maar goed.

Groeten van René.

 ;D Een kleuterlanceerinrichting ;D

Ton
Erare humanum est

Ontzettend gaaf René  8)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

mooi hoor, heb je die RTM wagen er ook bij?

ook leuk om er zo achter te zien

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden