Autorail Billard a80d

Gestart door BvDoorn, maart 27, 2017, 21:20:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Echt off topic maar zoek een "verloren" bouwpakket van een RTM Billard stel. Tekeningen mag ook. Kit mag h0 of O zijn en zelfs incompleet maar uiteraard liefst O. Redenen zijn nostalgisch.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

de modelbouwer 1983 blz 128 - 246 - 366 - 480
                           1986 blz 346
                           1987 blz 373

laat ik die nog hebben
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden


Tot mijn 6e in Oostvoorne op nog geen 300 meter vanaf het station gewoond. Tot het eind van de RTM (was dat niet in 1965 of toch 1967) altijd vanaf Rotterdam Zuid naar Spijkenisse of Hellevoetsluis naar de opa's en oma's en de rest van de familie gereisd. Vanuit Zeeland was dat toen een volledige wereld reis
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Rotterdam-zuid, moet niet gekker worden.

Westerbeekstraat, Zierikzeestraat, Jouberstraat. maar we dwalen af sorry.

JohnT

Rotterdam zuid is in mijn geval NS station. Door het werk van mijn vader verhuisden wij van Oostvoorne naar Zeeland. Een bezoekje Voorne Putten was dus stoptrein naar Roosendaal, overstappen op de sneltrein naar Rotterdam die ook op Zuid stopte. De tram (RTM) naar Spijkenisse. Naar Hellevoetsluis was het overstappen in Spijkenisse want de rectstreekse tram naar Hellevoet sloot niet aan op de trein in Rotterdam. De lol was dat Oostvoorne en Hellevoet reden altijd gezamelijk weg. Dat was de periode dat de RTM nog veerdiensten had (o.a. Hellevoet - Middelharnis) en bromfietsen harder reden dan de tram ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn