Kelderbaan in std O en On3.

Gestart door usarene, maart 07, 2017, 19:25:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mooie plaatjes Rene.
Kan je een overzichts-foto maken van de hele baan?

Ton
Erare humanum est

leuk om je baan weer eens te zien

blijft mooi om naar te kijken, inderdaad een paar foto's om een totaal beeld te geven lijkt me ook leuk
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Mooie baan.

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Ziet er heel mooi uit.
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hallo.

Hier nog wat foto materiaal.
De 3 linkse gebouwen zijn zelf geschilderd.
De winkel is weer uitvergroot, op foam geplakt en uitgesneden.
Het hekwerk is van fijn gaas met houten paaltjes.
Op de 3e foto, zelfde verhaal, alleen verder naar voren geplaatst.
Afdak en perron er bij gemaakt.
De regenpijpen zijn van lasdraad met houten blokjes als afvoerbakjes.
Echt hout in de gondola en rond het ,, safety first ,, bord heb ik dunne latjes geplakt.
De 4e foto geeft een stukje overzicht, 17 m achtergrond zet je niet op 1 foto!

Groeten van René.

Ziet er heel goed uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi gebruik van foto's voor die achtergrond.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

ik blijf het mooi vinden
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Mooie baan Renè. Heb hem div keren in levende lijve gezien bij je. Echt Amerikaans. Een baan in de kelder
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Het blijft mooi René, ik zou ook wel een kelder willen hebben  ::)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hallo

Hier nog wat plaatjes van de baan.
Op foto 1 is het overslag perron tussen std en smalspoor te zien, beetje te smal maar dat kon niet anders.
Op foto 2 is de 4 truck Shay van K.T.M. te zien.
Op foto 3 zie je de kolen toren, diesel lok. tank mogelijkheid en het aanvoerspoor voor de tank en de kolentoren.
Ook wordt hier de extra tankwagon met water gevuld voor achter de Beyer Garratt.
In de achtergrond nog een lok loods voor het smalspoor en de railcar.

Groeten van René.

Mooie plaatjes. Hoe oud is je baan eigenlijk??
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hoi Bart

In 1983 kwam ik via een tentoonstelling in Rotterdam in contact met Amerikaans modelspoor.
Dit had tot gevolg dat ik mijn HO modellen ging vervangen door Amerikaans HO.
Ongeveer 2 jaar later is de basis kelderbaan gebouwd, eerst in HO, later kwam daar Sn3 en Std 0 bij.
Nadat ik in Engeland een Sn3 baan zag,wist ik dit is het voor mij en kwam er Sn3 spoor bij.
Omdat ik toen ook een bouwkit van een O schaal  SW 1500 kocht, alleen bedoeld als vitrine model, en als vervanging van mijn eerste Fleischmann lok 1340, ben ik toch omgepraat om er ook Std 0 bij te leggen.
Dit beviel natuurlijk niet goed en ging het HO en Sn3 er weer uit en werd dat alles vervangen door 0n3, het huidige systeem dus.
De kelderbaan is voor mij een vlucht punt, als ik e.e.a. zat ben ga ik daar rustig verder aan werken want hij hoeft niet zo nodig gereed te zijn.
Tussendoor werden ook nog de  Std O O-Scale Unlimited baan, On3 Forks Creek Yard, Sn3 Rusty Pile Railroad, On3 Herberts Crossing, HOn3 Standard Oil Field en Sn3 Flat Hill gebouwd, S.O.F. gaat weer opgesteld worden om nog wat uitbreiding te bouwen.
De kelderbaan, daar ga ik het groensel van opfrissen, gebouwen repareren, detailleren en vooral wil ik er mee gaan rijden, iets wat er door een of andere rede maar niet van komt maar nu, met Herberts Crossing er bij aangesloten, moet het gaan gebeuren!
Dus ga er maar van uit dat de baan zo,n 30 jaar oud is. de gebouwen zijn, zeker aan de lange wand, ook wel zo oud.
Hopelijk heb je iets aan dit verhaaltje.
Nog wat overzicht foto s er bij.

Groeten van René.


Het is altijd fijn om iemand anders zijn modelbouw geschiedenis te lezen met alle perikelen en evoluties die erbij horen.
mijn dank daarvoor.

Ton


Erare humanum est

Hallo.

Ja, ik weet dat er een dubbele foto op staat, hier degenen die ik ook wilde plaatsen.
Ton, natuurlijk is dit verhaal voor iedereen bedoeld maar het is wel heel in het kort hoe e.e.a. gegaan is maar anders zou het veel te langdradig worden.
Ruim 30 jaar Amerikaans modelbouw levert nu eenmaal veel verhalen op, gelukkig maar!

Groeten van René.