Penn Central Alco Rs3

Gestart door BvDoorn, maart 05, 2017, 18:01:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heel mooi .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Citaat van: moonlicht op maart 19, 2017, 14:03:17
rijd als een zonnetje, mooi hoor

ga je nog verlichting in de cabine brengen?
je ziet nu niks van je interieur .

Cor

Rijdt inderdaad als een zonnetje. Erg geschikt voor rangeerwerk. Bij speed stap 36 komt hij pas boven de 20km uur schaalsnelheid. Bij speed stap 6 rijdt hij niet meer dan 0.5 km uur schaalsnelheid

Je kan inderdaad nog niets van het interieur zien. Op de ramen zit nog masking tape. Deze gaat er pas af als hij geweathered is. Datzelfde geld voor het rooster boven de fan maar eerst nog de railing aanbrengen. Gele markering aan brengen op stukjes van de railing en trap treden enz.

Ik heb geen cabine verlichting aangebracht. Kan altijd nog wel een keertje.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

is dat toerental niet wat aan de lage kant?
Ik neem aan dat het een diesel electric is.
Dan verwacht je toch wat meer toeren van de motor om de nodige elektronen op te wekken.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op maart 19, 2017, 23:24:05
is dat toerental niet wat aan de lage kant?
Ik neem aan dat het een diesel electric is.
Dan verwacht je toch wat meer toeren van de motor om de nodige elektronen op te wekken.

Ton


Volgens de geluid fragmenten die ik op het internet heb gevonden komt het toerental goed overseen met de werkelijkheid. De motor (Alco 244) is in de jaren 40 van de vorige eeuw ontwikkeld. Het is een 4 takt, 12 cylinder V motor met een min toerental van 350 (idle) en een max toerental van rond de 1000 rpm (dan staat hij wel zwaar in de rooie).

Feitenlijk wat wij een medium speed motor noemen. De motor (zijn opvolger de 251) werd o.a. ook gebruikt als hoofd motor op sleepboten (zoals Cor nu aan het bouwen is) en stationaire power plant. Je kwam ze ook tegen als hulp motor op zeeschepen die in de jaren 50 waren gebouwd.



Huidige motoren hebben een veel hoger maximum toerental. Deze zitten veelal rond de 3500 rpms maar echte snellopers zoals Caterpillar ze tegenwoordig maakt kan wel tot 5000 rpm komen. Ten opzichte van dezelfde motor (aantal cilinders en cilinderinhoudt) zie je dat een modern 12 cylinder van die maat nu +/- 3000 tot 3500 pk af kan geven terwijl de 244 net krap aan 1600 pk deed.

Alco had trouwens een heleboel problemen met deze motoren die er toe bij gedragen heeft dat ze toch niet helemaal opgewassen was tegen EMD die betrouwbaardere motoren had en in een vroeg stadium de loks modulair ging bouwen zodat componenten snel konden worden uitgewisseld.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Klaar!!! Alleen de nummerplaten nog. Die liggen er al maar verf moet goed indrogen voordat ik de decals aanbreng.




Deze foto is van voor het weatheren maar geeft de inliggende fan erg goed weer.


Dit geeft de doorkijk in de cabine goed weer.


Aan het werk. De 5428 verlaat net de yard en steekt 33 Street over.

@Hans. merci!!!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

je hebt er weer een mooie lok bij. mooi gemaakt
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Mooie loc
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik ken de Loc niet meer terug.
Prachtig!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Een hoop werk geweest, maar ziet er weer puik uit.  8)
Groeten Joop, machinist Lelystad.


Mooie upgrade.

Ton
Erare humanum est

april 08, 2017, 22:03:17 #27 Last Edit: april 09, 2017, 15:42:44 by BvDoorn
Laatste plaatje als afsluiter. Loc is in bedrijf zoals jullie kunnen zien.

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

mooi project.....next.....

Ton
Erare humanum est

mooie aanwinst
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden