Afmetingen loc loods

Gestart door marctje, maart 04, 2017, 22:14:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kan iemand van jullie mij vertellen hoe hoog een moderne Amerikaanse locloods is
Tevens zou ik ook de hoogte van de rolpoort willen weten. Dit om een loods te maken op schaal G

Ik keek altijd naar foto's van bestande foto en zet het om in model en de rolpoort de loc moet er redelijk goed Door heen kunnen rijde
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

modern ,dus voor diesels
hangt er ook een beetje aan of er ook onderhoud word gedaan, dan zou je een kraan er in kunnen maken
betekent wel dat deze voldoende hijshoogte moet hebben

in nul deze wel eens gezien

Cor

het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

gezien het om G schaal gaat zou je de vrijheid kunnen nemen om zelf je maten te bepalen
is tenslotte smalspoor, en er zijn aardig wat loks die afwijken in die schaal
schaal bewust was men niet bij LGB, ze klooien maar wat aan .

ik zou (later) wat maten kunnen nemen van de lokloodsen die ik heb , deze zijn 0n3, is het alleen om rekenen.

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

het is zeker geen smalspoor denk ik want de lok is een Bachmann schaal 1/22,5 (ik heb wel totaal geen ervaring in deze schaal, dus ik kan mis zijn). mijn bedoeling is om op een oppervlakte van 1m80 op 35 cm iets te bouwen: een lokloods halfopen aan de kijkkant waar ik een GP30 binnen rij en terug uitrij naar een schaduw station. Het gaat ook vooral om detaillering en dit voor een de minibaantjes wedstrijd van modelspoormagazine te Leuven in oktober 2018.

dat bedoel ik met dat LGB zomaar wat doet.

de schaal is 1: 22.5 spoorbreedte is 45mm
als je dit terug rekent is de spoor breedte in het echt 22.5 x 45 = 1012mm. is zeg maar meter spoor
normal spoor is 1435mm breed, dit is dus smalspoor.
LGB heeft een paar leuke loks op smalle motor blokjes gezet, zijn dus een beetje fantasie modellen
de GP30 zou je eens fotos van moeten vergelijken met je LGB lok, dan merk je dat het een beetje uit zijn verband is gehaald

ik zou niet durven zeggen of je lok wel echt 1:22,5 is,  misschien wel kleiner.

als je de rails wat spoor breedte bekijkt dan zou je (als je het normal spoor wilt noemen) 1:32 moeten zijn, wat dus spoor 1 word genoemd

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Foto's heb ik nog niet. De lok is pas morgenavond in mijn bezit en zal mijn eerste grote lok zijn. LGB heb ik dus niet maar ik weet wel dat de bachmann op spoor 1 kan rijden.

ben benieuwt naar je foto's
geen idee of LGB ook op spoor 1 rails kan, flensen van Bachmann en LGB zijn denk ik veel groter dan al het spoor 1 spul
spoorbreedte is allemaal het zelfde, LGB (en Bachmann) rails is veel grofer.
cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

marc

is je LGB lok al thuis?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden