nieuw lid voor tijdelijk

Gestart door maarten de haas, februari 28, 2017, 09:16:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik ben lid geworden van dit forum en het is voor tijdelijk. De reden is dat ik bezig ben met het inventariseren van de Amerikaanse treinverzameling (schaal G en schaal N) van een goede vriend. Die is zover op leeftijd dat hij nu definitief in een verpleeghuis woont. Zelf ben ik ook modelspoorder in schaal N. Ik verzamel NS, SBB en RHB. Een mooie baan heb ik niet. Ik heb geëxperimenteerd met het HCC systeem voor computerbesturing en probeer nu een bergbaan te maken voor mijn Rhätische Bahn. Maar de locjes slippen nog te veel als ze met een paar karretjes de berg op moeten. Onlangs heb ik bullfrog snot gekocht, het schijn t dat als je dat op de aangedreven wieltjes aan brengt het slippen sterk vermindert. Smalspoor N rijdt op Z aandrijvingen en die kennen geen antislipbandjes.
Als je iets zoekt in schaal G Bachmann (shay, climax en heisler locomotieven) of diessellocjes schaal N mail mij dan.

Hi Maarten , bedankt voor het toch even voorstellen.
Dat wordt gewaardeerd.

Ton
Erare humanum est

Succes met het inventariseren!
En hartelijk welkom hier op dit Forum.
Hans, liefhebber On30 + H0

Bedankt voor het voorstellen. Maar voor de techniek kun je gerust lid blijven hoor. Of het nou N, H0 of G is heel veel kun je door elkaar gebruiken. Zelfs de Amerikaanse techniek op NS modellen  ;)

Over Bullfrog snot, wees er voorzichtig mee. Een model zonder slipbbandjes, net als zoveel Amerikaanse modellen zijn ook bedoelt om zonder slibbandjes te rijden. Als je dit gaat tegenwerken met een product als Bullfrog snot dan kunnen de wielen niet meer slippen en bestaat het gevaar dat je motortje doorbrand.

JohnT