URHA

Gestart door marctje, februari 19, 2017, 19:36:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Op vraag van iemand in het topic Ontrax2017 een bespreking van mijn baantje. Het is een baantje van 1m80 op 37,5 cm, spoorhoogte op 1m30 voorzien van fries, achtergrond en led verlichting. Het thema is corn in een small town in Nebraska.
Hier wat foto's
IMG_0111 by Marc De Groulard, on Flickr
IMG_0110 by Marc De Groulard, on Flickr
IMG_0109 by Marc De Groulard, on Flickr
IMG_0248 by Marc De Groulard, on Flickr

Eind oktober staan we met dit baantje in Derby voor de NMRA convention.

Ziet er goed uit , maar ik neem aan dat er nog flink wat geweathered wordt voordat het op een show komt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Leuk Marc! :D Succes met het verder opbouwen en aankleden van je baan. Oktober is nu nog ver weg, maar met de tijd vliegt voor je het in de gaten hebt voorbij.  ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Bedankt voor de reacties, maar deze baan is eigenlijk klaar. Weathering is gebeurd op zeer minieme basis, het is een zeer zonnige dag ergens in september dus blauwe lucht met wolken ( je moet maar eens kijken naar foto's uit monument valley bij mooi weer, zelfde fel blauwe lucht) en tevens van mensen gehoord dat de sfeer, lucht en kleuren echt wel Nebraska aangeven. Het rollend materiaal mort echter wel nog wat aangepakt worden geef ik toe.

dank je voor de foto's Marc

altijd leuk om andere banen te zien

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: marctje op februari 19, 2017, 22:17:23
Bedankt voor de reacties, maar deze baan is eigenlijk klaar. Weathering is gebeurd op zeer minieme basis, het is een zeer zonnige dag ergens in september dus blauwe lucht met wolken ( je moet maar eens kijken naar foto's uit monument valley bij mooi weer, zelfde fel blauwe lucht) en tevens van mensen gehoord dat de sfeer, lucht en kleuren echt wel Nebraska aangeven. Het rollend materiaal mort echter wel nog wat aangepakt worden geef ik toe.

De gebouwen had ik het eigenlijk over , die daken zien er nergens ter wereld zo schoon uit , zelfs de muren van splinter nieuwe gebouwen zie je na 1 of 2 regenbuien al waar het vuil opspat tegen de muren.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Heel leuk baantje, maar ik denk dat wat meer weathering wel wat realistischer is.

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Het ziet er goed uit maar ik sluit me wel bij de rest aan wat je zeker nog moet doen , ik zelf zou die twee  silo's veranderen en ik bedoel een silo kopen en deze doormidden zagen en op die plaats zetten .
En waar de vrachtwagen staat vind ik dan kan wel wat grond gemaakt worden en dan de banden sporen er in maken maar dat is mijn mening hoor .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

de silo's kan ik niet veranderen, gewoon te weinig plaats voor. En wat bedoel je met de vrachtwagen? Op het maisveld zijn bandensporen getrokken hoor.

Citaat van: marctje op februari 20, 2017, 11:20:16
de silo's kan ik niet veranderen, gewoon te weinig plaats voor. En wat bedoel je met de vrachtwagen? Op het maisveld zijn bandensporen getrokken hoor.


Bij de silo rechts bedoel ik
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op februari 20, 2017, 13:12:36
Citaat van: marctje op februari 20, 2017, 11:20:16
de silo's kan ik niet veranderen, gewoon te weinig plaats voor. En wat bedoel je met de vrachtwagen? Op het maisveld zijn bandensporen getrokken hoor.


Bij de silo rechts bedoel ik
De ondergrond zijn betonplaten, de sporen die er zijn komt van het slijk van het maïsveld. Ik kan wel de beton meer verweren en hier eventueel licht zwarte sporen trekken. Ik denk dat je dat bedoelde.

Citaat van: marctje op februari 20, 2017, 13:56:51
Citaat van: ger deguelle op februari 20, 2017, 13:12:36
Citaat van: marctje op februari 20, 2017, 11:20:16
de silo's kan ik niet veranderen, gewoon te weinig plaats voor. En wat bedoel je met de vrachtwagen? Op het maisveld zijn bandensporen getrokken hoor.


Bij de silo rechts bedoel ik
De ondergrond zijn betonplaten, de sporen die er zijn komt van het slijk van het maïsveld. Ik kan wel de beton meer verweren en hier eventueel licht zwarte sporen trekken. Ik denk dat je dat bedoelde.

ja inderdaad
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf