SPROG HAT en Raspberry Pi

Gestart door LeoSt, februari 17, 2017, 04:55:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

februari 17, 2017, 04:55:33 Last Edit: februari 17, 2017, 08:23:25 by LeoSt
Omdat ik toch nog een Raspi2B en een ex-laptop screen met touchfolie had liggen leek het me wel wat om de nieuwe (voor mij althans) PI-SPROG One  HAT en een volgestopt SD kaartje te bestellen.

Dan heb ik een compact stand-alone systeem om met Decoder-Pro de loc's bij te houden, tenminste dat is het idee  :D

Heeft er iemand al ervaring opgedaan met zo'n set-up ?

http://www.sprog-dcc.co.uk/pisprog.shtml

Hi Leo,

Leuk idee. Ik heb best wat ervaring met de Pi, maar niet met deze setup. Maar als ik je woorden goed begrijp, bestel je er ook een voorgeïnstalleerde kaart bij. Dan moet het niet een al te groot probleem zijn om die SPROG aan de praat te krijgen.

Dat display is een ander kopje thee... Maar er zijn zat forums, en zelf een Facebook page, waar ze je kunnen helpen.

Succes, en hou ons op de hoogte!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ik heb een Sprog3 en ben zeer benieuwd naar jou bevindingen Leo , houd ons op de hoogte.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hou het nog maar even bij mijn oude laptop met PR3.

Overigens is de Rasperry wel een leuk ding met mogelijkheden. Bij ons op de club is iemand bezig om een programma te maken om de verlichting in huisjes aan te sturen zodat deze niet allemaal tegelijk branden zoals dat vroeger ging met het inschakelen van de spanning. Je kan aan een lampje ook een flikker effect meegeven zodat het lijkt alsof er een TV aan staat.

JohnT

februari 20, 2017, 21:54:27 #4 Last Edit: februari 21, 2017, 12:11:41 by LeoSt
Het display werkt al een tijdje Gerard,

twee HP laptopschermpjes NOS van een laptopboer en bij Alie Express de goeie 'HDMI display prints' kunnen kopen, en op eBay de touch overlays met USB interface.

Ik had al een NOS 10.1" scherm met HDMI print, alleen is 't mij niet gelukt hier een touch overlay bij te vinden. Voor de wat grotere schermen zoals die HP's is 'r zat te vinden, heel apart.

Zit nog te dubben of ik 2 schermen aan de zijkant/fascia hang, eentje voor de twee pan/tilt webcams van de staging en eentje voor DecoderPro, of gewoon 1 scherm, als ik aan t programmeren ben doe ik toch niks met de staging en vice versa.

Of de programmer RasPi helemaal apart, kan ik 'm ook op de workbench gebruiken.

ik kijk wel, kan ik altijd nog zien  ;)

Lijkt me een leuk project en een mooie setup!

Ik zou geloof ik voor de losse setup kiezen, dat geeft meer flexibiliteit.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

De postbode heeft net de SPROG HAT bezorgd, nou nog een gaatje vinden om de de boel in elkaar te zetten.

Gepensioneerd zijn is best leuk, maar d'r gaat wel verrekkes veel tijd in zitten  :D

PCB-tje ziet er netjes uit, er zit zelfs een setje stand-offs bij, valt nie tegen.