18 cm spoorbreedte rail auto

Gestart door usarene, februari 03, 2017, 22:51:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hallo.

Hier nog een paar plaatjes van de railauto.
Het leuke werk gaat nu beginnen, de motorkap en koeienvanger maken.
De motorkap, dat was wel een dingetje want hij loopt taps met aan 1 kant een rond gedeelte en aan de andere kant wat rechte stukken Maar zoals te zien is het aardig gelukt, alleen moet ik de luchthappers in het onderste deel nog maken.
Ik heb mooie stukken uit de achterkant van een koelkast en daar ga ik de luchthappers van maken.
Ook de vanger was wat want alles staat scheef en het resultaat moet toch een recht aanzien hebben maar dat is ook aardig gelukt,
Het bewijst maar weer dat je meer kunt dan dat je denkt, alleen niet zo snel opgeven!
Verder wens ik iedereen een goede kerst toe en een goed en gezond nieuw jaar, ik doe niet aan kerstkaarten en zo!

groeten van René

Word een leuk ding zo , alleen vind ik die ene lamp niet mooi.
Ik zou aan weerszijde van de radiator lampen plaatsen.

Ton
Erare humanum est


Vakwerk Renè  :wink:
Mooi om op deze schaal te werken
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hallo heren.

Omdat het originele model voorzien is van 1 koplamp, zie foto s, en iedereen met 2 of 3 lampen rond rijdt, wil ik niet van het origineel afwijken en blijft het bij 1 lamp, deze lamp is maar een probeersel, zelf denk ik dat ik nog een ander model lamp ga maken.
Misschien zijn 2 lampen inderdaad mooier en geven waarschijnlijk ook meer licht maar toch blijf ik er bij.
Na verloop van tijd kan ik altijd nog besluiten er een lamp bij te maken.
Toch bedankt voor het advies!

Groeten van René.

Ik voelde deze beredenering al van verre aankomen.
Toch is het geen gezicht zo'n lamp voor de radiator.
Zie twee lampen maar als literaire vrijheid.
Het geeft de voorkant letterlijk en figuurlijk veel meer smoel.

Ton

Erare humanum est

Hallo.

Misschien wat vervelend maar hier zijn nog wat kiekjes van de bus en wat afmetingen.
De totale lengte bedraagt 170 cm, de hoogte vanaf de grond 60 cm en de breedte van de opbouw 41 cm , met voetsteunen 60 cm.
Het project is nu in de afbouw fase, er moet nog belettering op komen, een nep luchthoorn, wat vervuiling en een motorblok.
Ik twijfel nog of het een 6 cyl. lijn motor of een v 8 motor gaat worden, waarschijnlijk het laatste.
Ook vind ik een groot oliebad luchtfilter net voor de cabine wel mooi al is dat niet origineel maar het staat wel stoer.
Helaas, de lamp blijft zo, ik ben niet om te praten!
Ook niet onbelangrijk, 2 semi tractie accu s en een oplader maar daar wacht ik nog een paar maanden mee omdat er toch nog niet mee gereden gaat worden.
Zodra er weer wat nieuws is laat ik het wel weten.

Groeten van René.

Erg mooi geworden, René :cool:
Groeten Joop, machinist Lelystad.

suggestie, een lijn 8 , dat zag je wel vaker bij dat oude spul

even een foto, 1 koplamp moet kunnen.

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hoi Cor.

Bedankt voor je foto s.
Het dilemma is dat in het origineel eerst een 6 cyl lijn stond en later een Cadillac V 8 zijklepper geplaatst is compleet met versnellingsbak, chassis en cardan.
Voor een 8 lijn was geen ruimte, vandaar.
Ik heb van beide motoren een mocup gemaakt en de V 8 motor vind ik het mooiste staan dus die gaat het worden.

Groeten van René.

Hallo.

Hier wat foto s van het V 8 blok in aanbouw.
Het meeste is van hout gemaakt en uiteraard niet helemaal natuurgetrouw nagebootst.
F1: Het begin van het project.
F2 en 3: boven en zij aanzichten met het carter, vliegwielhuis, bougie,s, de in en uitlaatspruitstukken, startmotor en cylinder koppen.
Omdat het een zijklep motor betreft zijn de koppen erg laag gemaakt maar wel voorzien van 21 bouten koppen van Grandt Line.
F4 en 5: ingebouwd in het frame, let ook op de noodzakelijke 6 v. accu.
Een en ander moet nog afgewerkt en verder gedetailleerd worden maar zo is te zien hoe het gebouwd gaat worden.
Wordt vervolgd.

Groeten van René.


Hoi Ton.

Dat zou inderdaad helemaal te gek zijn maar zo ver wil ik nu ook weer niet gaan!
Wel heel erg bedankt voor de link.

Groeten van René.

gaaf.
is MDF nu een overweging om te gebruiken?
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden