18 cm spoorbreedte rail auto

Gestart door usarene, februari 03, 2017, 22:51:52

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Klopt! Alleen werkt die net even iets anders dan de schakelaar die René heeft geïnstalleerd ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Hallo.

Op mijn motorfiets zit ook geen schakelaar met dat doel, te oud model motor, ook zit daar nog een massieve gaskabel in die niet uit zichzelf terug gaat dus opletten geblazen!
Tijdens de testrit ga ik testen hoeveel het remvermogen is als ik de hoofdstroom uit schakel met de rode sleutel.
Als dat voldoende is kan ik via een schakelaar, die ik met de voet bedien, een relais tussen de massa kabel in en uit schakelen, alleen kan het vermogen door dat relais een uitdaging gaan vormen maar er is vast wel een relais dat 24 v 50 A aan kan.
Wel eerst even vragen of dat uitschakelen de regelaar niet op blaast!
Anders is er waarschijnlijk een schakeling te maken die er voor zorgt dat de elektromotor erg gaat remmen en dat dan gebruiken als dodemansknop, ik zie nog wel hoe ik dit op ga lossen.
Dat is het voordeel van onze vereniging, er is zo veel kennis aanwezig maar ik wil eerst altijd zelf zien of ik het op kan lossen voor dat ik om hulp vraag.
Het gaat er mijns inziens om dat je zelf met een oplossing komt zodat men kan zien dat je er al wel over hebt nagedacht, het maakt dan niet zo veel uit of je idee echt werkt, het gaat er om dat je zelf na gedacht hebt.
Foto 1 Het zitkussen in aanbouw, alleen nog even bekleden met wat er voor handen is.
Foto 2  Hoe het model er ongeveer uit gaat zien, de zij, voor en achterkant worden beplakt met smalle latjes wat de indruk moet wekken dat het allemaal losse plankjes zijn, optisch bedrog genaamd!
Het lijkt wel modelbouw.

Groeten van René.

Hallo.

Mooi weer vandaag dus een mooie gelegenheid om een test rit te maken met het bus chassis.
Nou, dat ging allemaal prima.
Geen ontsporingen, goede rij en rem eigenschappen, nergens warmte ontwikkeling en het geluid viel ook mee.
Nu kan ik gerust verder met de bovenbouw, met hout is dat altijd een uitdaging voor mij!

Groeten van René.

Goed bezig Renè. Als de basis goed is komt de rest vanzelf  :wink:
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Lekker bezig , mooi man.

Ton
Erare humanum est


Ziet er netjes uit, René.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

mooi project
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hallo.

Hier nog wat foto s van de vorderingen van Rail auto.
Foto 1 en 2, Je moet niet kijken wat je nog moet doen, de stapel bruine latjes die nog op hun plaats gelijmd moeten worden, maar wat je al gedaan hebt, de 2 latjes die al gedaan zijn.
Foto 3, De deuren, treeplanken, achterkant en de dak bedekking in aanbouw.
Foto 4, Er is al wel iets gereed, de zitting is bekleed!
Foto 5, Het voorste gedeelte van de cabine is bekleed met andere latjes, de 2 losse latjes geven misschien een beeld van het werk of aantal latjes wat gelijmd is.
De achterkant en andere zijde moeten nog wel even gedaan worden!

Groeten van René.


Hallo.

Hier nog een paar foto s van de vorderingen van de railauto.
De cabine en laadbak zijn beplakt met ongeveer 700 latjes maar dan heb je ook wat!, daarna geschilderd met bootlak en matte vernis.
Het dak is beplakt met stroken nep leer en daarna zwart geschilderd.
De radiator is gemaakt van een defecte airco radiateur uit een personen auto, het dopje kan er af en komt van een leeg pakje koffie melk!, uiteraard zie je water als je in het gat kijkt.
Ben nu bezig met de motorkap, 3 piano scharnieren komen er in verwerkt zodat de motor straks goed te bereiken en te zien is.
Tot zo ver maar weer.

Groeten van René.

Dat wordt erg mooi, René  :cool:
Groeten Joop, machinist Lelystad.


Echt mooi Renè
groeten John LC

www.lostcreek.nl

echt mooi
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf