3D printen

Gestart door LeoSt, februari 01, 2017, 15:40:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

februari 08, 2017, 09:42:59 #15 Last Edit: februari 08, 2017, 09:47:06 by LeoSt
klopt John, je kan bij Shapeways per item al dan niet uit meerdere methoden kiezen.

Deze shell is WSF aka White Strong and Flexible, daarnaast is er FUD aka Frosted Ultra Detail.

Die laatste is wel bijna 2x zo duur als de eerste, ik zal 's kijken naar een kleinere shell en, als dat kan, die in FUD bestellen ter vergelijking.

Het contact met de ontwerper loopt goed trouwens, hij is 'as we speak' bezig met aanpassingen  :D

Ik heb dit locje zowel in WSF als in FUD besteld, wesullesien !





@John: op de website van Shapeways staat veel info over software, bestandsformaat en materialen. Het kan wel eens onoverzichtelijk zijn daardoor. Hier staat een overzicht van de ondersteunde formaten en software: https://www.shapeways.com/tutorials/supported-applications
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Zo staat genoeg op.

Denk wel dat mijn modellen wat aanpassingen nodig hebben om geprint te kunnen worden. Wanddikte en vormgeving. Veel onderdelen kunnen beter los blijven en later na het printen geassembleerd worden.

JohnT

Ik zou zeggen ga ervoor John !

Wat mij betreft: Shapeways bevalt me prima, het is inderdaad ff goed zoeken maar na wat gewenning werkt het prima, zeker de communicatie met helpdesk en de designer.

Het scheelt ook dat ze in Eindhoven printen, qua verzendkosten en douane  8)

Ik verwacht binnenkort de 4e zending, zal morgen wat plaatjes van de nieuwe aanwinsten er op zetten  :D

Leuke kleine (E) locjes en een beest van een lok waar nog net een hO chassis van een class 66/77 in kan, hiervoor staan de Mehano versies klaar.

En over een tijdje de speciaal aan mijn wensen aangepaste loc shells, heb hier nog een rijtje goedlopende Roco BR215 hO chassis staan, die worden ingezet als (road)switcher in cow-and-calf consist.

Ik zit net naar die steeple cab te kijken in mijn diesel topic en ik vraag mij af wat er gebeurd met dat poederachtige oppervlak na het schilderen.

Ton
Erare humanum est

Het is heel apart Ton, met dat strijklicht zie je 't wel maar je voelt er zowat niks van, het lijkt ook wel een soort poedersneeuw, compleet met schitters.

Ik heb op wat locjes nu 2 lagen primer zitten en dan zie je het niet meer, dus met de eindlagen zou het goed moeten zijn.

Maar die lagen heb ik er nog niet opzitten, time will tell (!)

Wel is er bij sommige dakrondingen met een bepaalde (grote) radius het 'trap effect', dan zie je de laagjes als een soort trap op - en aflopen.

Natuurlijk met heeeeele lage treden, maar ze zitten er wel.

Ik denk dat hier óf geschuurd gaat worden óf ik plak er een heel dun plaatje styreen overheen, kweetut nog niet  ::)

Of je plakt er 800 waterproof op.
Gaat prima door voor dakleer.

Ton
Erare humanum est


Ze hebben wel vaker problemen met de maatvoering..en perfecte prints heb ik nog niet gezien. Zit altijd een lading nabewerking in om ze strak in de lak te krijgen..

februari 22, 2017, 11:25:55 #25 Last Edit: februari 22, 2017, 13:38:36 by LeoSt
Ik krijg binnenkort een haffelke On30 steeplecabs shells binnen die geprint zijn in zwart ABS.



De afmetingen zijn als volgt: LOA 115mm WOA 38mm HOA 52mm 




Deze zijn met een single nozzle reprap (?) geprint en dus wel anders dan die door Shapeways geprint zijn, voornamelijk meer zichtbare 'lijntjes'

Maar het prijsje is ook ff anders dan die van Shapeways  ;)  Zodra ik weet wat ze moeten kosten zal ik ze met een paar foto's op 'Te Koop' zetten, ik verwacht zo rond een tientje.

Mischien leuk om 's betaalbaar te kijken wat homebrew 3D printen in kan houden ?

Die ziet er schitterend uit Leo!
Wat moet er onder?
Van deze kant is er interesse.
Hans, liefhebber On30 + H0

februari 22, 2017, 12:26:44 #27 Last Edit: februari 22, 2017, 12:35:18 by LeoSt
Staat genoteerd Hans.

Ik heb onder de shell van Shapeways (zelfde maten) een V60 gezet om 's te kijken hoe 't staat, zal straks een fotootje plaatsen.

De binnenmaat, zeg maar het gat voor de donorloc, is 'as printed' 18 x 98mm, maar kan uitgesneden worden tot zo'n 105mm lang bij 24mm onder de kapjes en 34mm onder de cab breed. Dit zijn wel de maximum maten. En onder de kapjes is de hoogte natuurlijk minder dan in de cab.

Maar wellicht ten overvloede, deze shells komen van een 'eenvoudige' printer en hebben dus meer zichtbare lijntjes, maar het valt zeker niet tegen i.m.ho.


februari 22, 2017, 16:10:57 #28 Last Edit: februari 22, 2017, 17:15:20 by LeoSt
Citaat van: American op februari 22, 2017, 12:06:18
Die ziet er schitterend uit Leo!
Wat moet er onder?
Van deze kant is er interesse.

Bij het layout topic heb ik een paar plaatjes van de steeple cab met V60 gezet, zodra ik een zwarte ABS shell geprimerd heb komen hier die plaatjes, als ze zwart zijn is 'r bijna geen foto van te maken  :-[

https://www.amerikaanse-treinen.nl/forum/index.php?topic=1160.0

Het is met de flits / LED van de smartphone toch gelukt zonder primer, en die flits laat heel goed de lijntjes etc zien.

Ik moet zeggen dat het op de foto wel heel erg lijkt, maar als je de shell zo 'gewoon' bekijkt is 't een stuk minder.

Qua prijs doen de Shapeways shells $60,50 en deze â,¬7,50 , da's toch wel het proberen waard geweest.