Welke (spuit) primer en filler ?

Gestart door LeoSt, januari 28, 2017, 09:58:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laatst was ik bezig met het inkorten van een tenderbody, met een X-Acto zaagblaadje de body doorzagen ging best redelijk,
maar dan moeten de twee ingekorte delen weer aan elkaar.

Nu gebruik ik meestal een bus grijze primer van de bouwmarkt, dat is zomers geen probleem, dan doe ik 't efkes in de tuin, maar met -5 buiten toch maar in de garage en dat stinkt nogal ....

M'n vraag: welke primer gebruiken jullie ? Ik gebruik voor afwerken alleen acrylverf m.b.v. een airbrush en die Gammel spuitbus (alkide ?) hecht gewoon goed op het kunststof en de acryl blijft er ook goed op zitten. Maar een primer op acryl basis (?) of die i.i.g. niet stinkt en te verwerken is met de airbrush zou best welkom zijn.

Buiten dat de filler: ik gebruik nu de gangbare plamuur van Alebastine etc, maar is er een filler die juist voor die kleine klusjes geschikt is ? I betrap mezelf erop dat ik vaak ook aan de buitenzijde een stripje styreen over de zaagsnede plak, maar soms wil ik gewoon een mooi strak afgewerkt oppervlak en met die plamuur lukt me dat niet echt :-\

U begrijpt:  ik ben niet echt een schilder van huis uit, dus alle tips zijn zeer welkom  :D

Ik gebruik ook die spuitbus, dan van de Action. Spuiten in een cabine (kartonnen doos) en daarna hard weglopen. De eerste uren niet meer in de treinenkamer komen  :D

Als filler gebruik ik een tube autoplamuur, dit spul is erg fijn droogt redelijk snel en is goed te schuren.

JohnT

Dank voor de tip John, volgende week ga ik langs de automaterialenzaak   :)

Autoplamuur koop je ook bij de Action, kan je meteen die primer meenemen....

Ron

En Acryl verf, kwastjes, snij matten , tape , Das klei enz. enz. , de Action is een modelbouw paradijs  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ook ik gebruik de spullen van de Action.
Wat wel heel belangrijk is dat je bepaalde delen goed moet ontvetten of schuren met een korrel van 600 of hoger voor een goede hechting van de grondverf(lak).
Dan zal je minder gauw last hebben als je de  maskingtape los trekt van het materiaal dat je de lak er af trekt.