Farmers & Bluestone Railroad

Gestart door LeoSt, januari 27, 2017, 22:10:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Die doodlebug is gaaf.

Ton

Erare humanum est

En is ook heel mooi ontworpen, er lopen allerlei verstevigings 'ribben' aan de binnenkant, echt knap gemaakt.

Ik ben er trouwens uit qua steeple cab aandrijving, de grote krijgt 2 Tenshodo units en de 'mini' cabs elk 1tje.



Bij de grote gaan ze in het buitenwerk van de coach trucks, voor de mini's zullen 't cosmetisch home-brew messing (bar)frame's worden met gietstukjes voor de aspotten en vering etc.



En voorlopig geen pantografen (of bovenleiding  :o ) ik hou 't eerst maar 's op een onzichtbare 3e rail ...

Zijn die Tenshodo units anaal oog of dcc ready?

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op februari 25, 2017, 14:50:58
Zijn die Tenshodo units anaal oog of dcc ready?

Ton

Voor zover ik 't kan bekijken is het een doosje met motor en twee wormpjes op de as, twee wielsets met wormwieltjes en wellicht lagers, en dat was 't wel.

Ho, nog twee soldeerlipjes als motor aansluiting.

Ik heb 't idee dat er nog geen C-tje overheen hangt, laat staan smoorspoeltjes o.i.d.

Citaat van: LeoSt op februari 25, 2017, 14:59:08
Citaat van: dutchbuilder op februari 25, 2017, 14:50:58
Zijn die Tenshodo units anaal oog of dcc ready?

Ton

Voor zover ik 't kan bekijken is het een doosje met motor en twee wormpjes op de as, twee wielsets met wormwieltjes en wellicht lagers, en dat was 't wel.

Ho, nog twee soldeerlipjes als motor aansluiting.

Ik heb 't idee dat er nog geen C-tje overheen hangt, laat staan smoorspoeltjes o.i.d.

Ja,zit het motortje geïsoleerd van de pickups?
Anders heb je een uitdaging met dcc.
Ik heb zo'n soort unit onder een H0 cablecar zitten maar die is niet ombouwbaar , vandaar mijn vraag.

Ton
Erare humanum est

Ik ga er wél van uit dat de motor niet met 1 kant aan een rail hangt. Echter zeker weten doe ik dat nog niet  8)

De behuizing is i.i.g. van kunststof dus ik denk wel dattie geisoleerd opgehangen is, fingers crossed !

Ik kreeg een tijdje geleden een leuk n-dehands swichtertje binnen via eBay, maar die was van een lichting eerder dan ik gedacht had, dus het statortje en de stalen behuizing zat netjes via een draadje aan het metalen chassis wat in z'n geheel aan een rail hing. Nu waren de motorsteuntjes vergaan, die waren van een of andere kunststof maar ik nog niks in de gaten ..., dus om proef te draaien zet ik die motor met wat secondelijm op 't chassis vast. Leuk proefgedraaid met DC en pas daarna begon ik na de te denken. Oops  >:(

Lokje staat nu even apart, ik zal 'r van de week voorzichtig een vlammetje opzetten om te lijm los te krijgen, dan gaat de motor er alsnog geisoleerd in.  :D

februari 28, 2017, 21:22:32 #37 Last Edit: februari 28, 2017, 21:29:05 by LeoSt
In On30 zijn de passenger coaches best dun gezaaid, buiten de Bachmann rijtuigen en wat (om)bouw kits zoals van Mountainblue zie je niet veel andere uitvoeringen.





Daarom was ik op het grote Internet 's wezen zoeken en na wat knip- en plakwerk in Paint kwam ik op dit uit:



De wanden zijn corrugated en als draaistellen kunnen de Bachmann zwanehals trucks uitstekend dienst doen.

WxHxL  48x66x273mm, een stukkie langer dan de B'mann coaches maar wel een heel ander gezicht  :D

Oow en had U de kleur van de blauwe trein herkend ?


het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Jazekers, die ken ik Cor, maar dat zijn toch (ongeveer) de zelfde types als Bachmann, afgezien van kwaliteit / detailering enzo.




de AMS wagens zijn langer, en gemaakt naar het echie
zal wel eens een foto maken van deze 2 naast elkaar

het origineel was meen ik van Jackson sharp
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

februari 28, 2017, 23:56:04 #41 Last Edit: maart 01, 2017, 00:09:22 by LeoSt
Yep, klopt !

Die Bachmann coaches is een beetje van alles door elkaar gehusseld, die twee foto's in de post hierboven laten ze allebei zien, AMS boven en Bachmann eronder.

En B'mann mischien iets ingekort voor de gemiddelde On30 layout ? Geen idee maar zou zo maar kunnen  ???

Dat knip- en plakwerk van mij zou een ontwerp van een goed end na WO2 kunnen zijn, die van Bachmann etc. van (ver) er voor, dat was een beetje de achterliggende gedachte.




maart 02, 2017, 16:37:48 #42 Last Edit: maart 03, 2017, 01:23:30 by LeoSt
Het heeft efkes geduurd voordat ik voor deze shell een leuk onderstelletje kon vinden, maar nu heb ik 'm  :)

Het is een van de twee trucks van een E44, de serie met barframes.

In plaats van de cardan naar de orginele motor nu een kort koppelingetje naar een wat kleiner motortje, plek zat onder de kap  ::)







Smoelt goed, LeoSt! Nog even een leuk kleurtje en wat details, kan ie los gelaten worden op de baan!  :D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Staat er mooi onder.
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf