SAR class 91-000

Gestart door LeoSt, januari 29, 2017, 11:44:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Net bij http://www.worsleyworks.co.uk/ een On30 kitje besteld voor een class 91 van de SAR.

Als ik het goed begrepen heb zijn het plaatjes geetst messing, niks meer en niks minder, dit is de m'n eerste aankoop bij hun, ben benieuwd !



Nog geen idee wat ervoor aandrijving/ donor er onder de kap gaat komen, komt tijd komt raad.



Het orgineel rijdt op 2', het is geen kleine jongen  8)




En mocht t nou helemaal fout gaan met het kitje dan heb ik toch nog een mooi model:




http://www.locomotives-for-sale.com/Rolling-Stock/Locomotives-Multiple-Units/General-Electric-UM6B-Bo-Bo-Narrow-Gauge-Diesel-Electric-Locomotives/
je kan ook een echte kopen  8)

staan veel detail foto's bij, misschien makkelijk voor je

ga je de bouw hier op het forum zetten, lijkt me een leuk ding.
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

januari 29, 2017, 13:17:31 #2 Last Edit: januari 29, 2017, 13:27:02 by LeoSt
Dank voor de link, inderdaad mooie plaatjes !
Er staat alleen geen prijsje bij, en dan nog omsporen naar 2'6" ...

Het duurt een paar weken voordat ik de plaatjes thuis heb, nu heb ik nog een mooie dikke ringkerntrafo liggen met bijbehorende thyristor (inductieve last) regelaar voor aan de 230V kant.
Zat te denken om hier een (punt)las / soldeer setje van te maken met een voetschakelaar om de handen vrij te houden voor het manipuleren. Imax 35+ A dus porrie zat  8)

Ik heb op wat kleine dingen na tot nu toe alleen de kraan van Backwoods van geetste plaat gemaakt, en dan niet gesoldeerd maar met cyano lijm, zal mijn benieuwen hoe het met deze loc gaat.



Over Backwoods gesproken, zouden ze op vakantie zijn ? Heb nog niks van een bestelling van een goeie week geleden gehoord  :-[


ik heb al wat wagentjes gesoldeert
alles met een bout en een vlam gedaan

een weerstand soldeer station staat nog in de steigers, zal hem een dezer dagen weer eens tevoorschijn toveren
en er mee experimenteren

geen idee of backwoods dicht is

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Backwoods staat op een heel laag pitje wegens ernstige ziekte van zij vrouw, mail wordt vrijwel niet beantwoord en bestellingen worden erg vertraagd uitgevoerd, hij heeft geen voorraad, alles wordt na bestelling gemaakt.

Ron

Dank voor de info Ron,  laten we hopen dat Jen er boven op komt !





Over weerstand solderen, ik heb dit wel gedaan maar wel op een heel simpele manier zonder echt speciaal gereedschap ervoor.

Werkwijze:

Te solderen onderdelen vertinnen.
Van een acculader een pool op het object aansluiten.
De andere pool aan de kern van een dik potlood (timmermanspotlood).
Met de punt de te solderen plaats aanraken tot het soldeer smelt en de verbinding een feit is.

Pas op, potlood wordt heet.

JohnT