Diorama baantje

Gestart door Narrowon, december 05, 2016, 09:13:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zelf wat hier en daar aanpassen aan jouw smaak.
Ik moet de turntable nog steeds een bestemming geven.
Ooit bouw ik het wel ergens in.
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: Narrowon op december 06, 2016, 06:40:20
Hoi John. Ja, zo'n baantje kan steeds meer geperfectioneerd worden.

Joop 0 gauge kost wel meer ruimte, maar heeft als voordeel dat je nog meer zelf kunt doen en beter detailleren.

Poul.
De stelling dat schaal O meer ruimte kost klopt volgens mij niet. O kost net zoveel ruimte als hO of N. Elke modelspoorder heeft ruimte gebrek (op een paar na dan) en we spelen met de ruimte die er is. Ger is bezig om een heel mooie hO baan te maken waar hij eerst een N baan had. Dezelfde ruimte toch? Cor zijn O schaal module is ook niet zo groot in m2. Mijn layout is niet langer dan 6 meter en had ook, met aanpassingen, in in 3 x 3 ruimte kunnen liggen.

Als je echt op schaal de werkelijkheid zou willen nabootsen dan heb je met Z aan een grote loots nog niet genoeg. Plus dat je zelf zo'n baan niet kunt aansturen.

Elke schaal heeft zijn charme. Hoe groot je ruimte ook is!

Het is maar net wat je wilt en waar je creativiteit je brengt.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Als je het zo bekijkt heb je helemaal gelijk Bart.

Wat in het vat zit, Hans, verzuurd niet. Altijd handig om zo'n ding achter de hand te hebben. ;)

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Even twee plaatjes van de aanvangende opbouw van de Corral.

Poul
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Netjes Poul,
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Mooi gemaakt, goed van kleur ook!
TOP
Hans, liefhebber On30 + H0

Poul dat extra houten latje maak net het detail.
Ziet er goed uit.


Gaat mooi worden
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Bedankt voor de positieve reactie. :)

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Daar ben ik weer eens. Tussen allerlei ander bezigheden door ben ik stukje voor stukje verder gegaan met het bouwen van de coral op mijn diorama.
Zie de foto’s die spreken voor zich.

Alleen moeten er nog wat koeien en schapen in komen, maar dat vlot nog niet zo. Als het niet anders kan dan moet ik maar eens drie ons biefstuk kopen en ze daaruit snijden. ;) :D
Als volgende stap wil ik een houten gebouwtje maken voor ontvangst van levensmiddelen en goederen voor het dorp, met zo’n perronnetje waarlangs een wagon gezet kan worden. Ik weet niet hoe zoiets in het Amerikaans heet. Ik moet eens hier en daar kijken of ik een leuk voorbeeld kan vinden.

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Ziet er goed uit.

Ton
Erare humanum est

Ja , erg goed gelukt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Narrowon op februari 18, 2017, 11:00:30
... Ik weet niet hoe zoiets in het Amerikaans heet. Ik moet eens hier en daar kijken of ik een leuk voorbeeld kan vinden.

Snuffel hier eens tussen...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ziet er heel netjes uit Poul.