Rivarossi schaal O Indiana Harbor belt 0-8-0

Gestart door BvDoorn, oktober 09, 2016, 19:01:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Citaat van: BvDoorn op oktober 11, 2016, 20:14:35
Voor zo ver ik heb kunnen vinden zijn er geen geluids opname van de Harbor Belt loks dus is is het geluid sowieso gokken. Ik ga er van uit dat de 3e (centrum cilinder) gewoon meetelde in het vermogen. Dan zou je kunnen stellen dat elk cilinder 1/3 van het volledige vermogen voor zijn rekening nam. Dit houdt in dat inplaats van 4 chufs (2 x een duwende en een trekkende zuiger beweging) per omwenteling van een wiel er nu 6 moet hebben. Dat kan volgens mij met de meeste geluids decoders wel ingesteld worden. Het zij software matig of met een cam.

Ik heb al moeite om de auto chuff met twee cilinders kloppend te krijgen.
4x gaat wel als je de dec. in articulated mode zet maar dat is er 1 te veel.

Ton
Erare humanum est

Ton, ik ken het. Ik ben eens een heel weekeinde bezig geweest om Tsunami light steam goed te krijgen bij langzaam tot +/- 30 km schaalsnelheid (zonder rollerbank). Leer momentje; lukt niet of je moet ook de curve van de snelheid aanpassen en dan kost je het 2 weekeinden om het redelijk goed te krijgen. Te veel parameters. Maar wie niet waagt wie niet wint :)


Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op oktober 12, 2016, 20:08:07
Ton, ik ken het. Ik ben eens een heel weekeinde bezig geweest om Tsunami light steam goed te krijgen bij langzaam tot +/- 30 km schaalsnelheid (zonder rollerbank). Leer momentje; lukt niet of je moet ook de curve van de snelheid aanpassen en dan kost je het 2 weekeinden om het redelijk goed te krijgen. Te veel parameters. Maar wie niet waagt wie niet wint :)

Ach, uiteindelijk is er altijd nog CV8.

Ton
Erare humanum est

Yep, the master reset!! en dan overnieuw....
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn