gilpin county railroad

Gestart door gilpin43, september 30, 2016, 21:05:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik dacht dat ik de helling op 4% ingesteld had, in elk geval moet dit zo worden, maar soms maakt Anyrail er wat anders van en vindt 4% toch ook al teveel.
Ron

3% is in de regel ook het maximale, anders krijg je vroeg of laat problemen met materieel wat de helling niet opkomt.

JohnT

4% is voor smalspoor geen uitzondering.
Ik meen dat bij de D&RGW het ook zo was.
De grote locomotieven van mr. B trekken het makkelijk.

Als je een helling door Anyrail laat berekenen is het een aftreksommetje.
Wat over is maakt het het laatste stuk minder stijl tot dat de aangegeven hoogte is bereikt.
Bij het begin van een helling neem ik ook meestal een lager percentage en laat dat oplopen naar het maximale hellingpercentage.
Maar dat moetje dan wel handmatig doen.
Anyrail gaat gelijk volle porrie omhoog.

Ton
Erare humanum est


Het begin is er zo te zien.... Waarschijnlijk gemist maar is dit On30??
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Het is On30 maar ik heb nog wat moeite met uploaden van de foto's de kamer waar het in moet is echt nog geen 3x3 meter, dus commentaar dat het groot is, is dus vooral de plaatjes, maar daar werk ik aan, het zijn overigens slechts links naar mijn eigen domijn.

Ron

Nog een paar linkjes naar foto's

Voor de boogwissels heb ik gebruik gemaakt van Fast Tracks "Twist-Ties"

http://www.ebregt.eu/afbeeldingen/fasttracks.jpg

Deze op een template van de Tillig-boogwissels geplaatst

http://www.ebregt.eu/afbeeldingen/fasttracks-wissel.jpg

Aan de andere zijde komt een draaischijf van Kitwood models, hierop past de Goose maar net

http://www.ebregt.eu/afbeeldingen/Goose-op-draaischijf.jpg

Ron

Voor het uploaden van foto's op de button met de Madona drukken. De link dan tussen [ img ] .... [ img ] plaatsen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Nu een poging met de plaatjes erin...

De onderbouw is nu bijna gereed, voor de overgang naar de volgende module even een dummy geplaatst zodat alles gaat passen. voor de beeldvorming met H0-flex de sporen uitgelegd en de templates voor de wissels neergelegd.
Nu de wissels zelf bouwen en dan verder. De draaischijf is een apart project.



Dit is de Fast Tracks "Twist Ties" basis voor de wissel basis



Nu losgemaakt en gebogen naar de maten van de Tillig wissel en de lengte aangepast



Op de plaats van de af te bouwen Kitwood Hills draaischijf de Goose die er maar net op past



Groeten

Ron

Ziet er veel belovend uit, maar waarom gebruik je FastTracks ties? Zelf snijden uit dunne latjes lijkt mij stukken voordeliger.

Ik maakte de wissels met de wisselmal maar de bielsen kwamen uit stroken lindehout.

JohnT

Ik heb deze Fasttracks alleen gebruikt voor de twee boogwissels, omdat ik hiervoor geen template kon vinden, voor de rest gebruik ik lindelatjes van 3x4mm, gewoon in NL gekocht bij Kaat's Miniaturenbouw. Is inderdaad veel goedkoper en met de NWSL Chopper snel en makkelijk op maat te maken.

Ron

Je kan toch deze H0 templates gebruiken?
http://www.handlaidtrack.com/track-templates-ho-curved-turnouts
Gewoon wat minder bielzen gebruiken.

Ton
Erare humanum est

Ton,
Deze templates had ik nog niet gezien, maar het is nu te laat, ik heb ze al binnen gekregen en ze zijn te duur om dan maar weg te gooien. Bedankt voor de tip, verder wil ik geen boogwissels gebruiken, alleen #4 en #5  rechte wissels en mogelijk een enkele Y-wissel. Deze twee boogwissels waren echt nodig om daar de hoek om te komen en daarna een spoor omhoog en het andere omlaag te laten lopen.
Nu bezig met het plakken van de houten biels en dan de verdere  bouw van de draaischijf en de wisselsporen solderen op de printplaatbiels.
Wordt vervolgd.

Ron

Citaat van: gilpin43 op oktober 11, 2016, 11:15:33
Ik heb deze Fasttracks alleen gebruikt voor de twee boogwissels, omdat ik hiervoor geen template kon vinden, voor de rest gebruik ik lindelatjes van 3x4mm, gewoon in NL gekocht bij Kaat's Miniaturenbouw. Is inderdaad veel goedkoper en met de NWSL Chopper snel en makkelijk op maat te maken.

Ron

Oké, Kaats ken ik wel is bij mij in de buurt kom er ook wel is voor de latjes.

JohnT

Klopt John, ik heb het adres van jou, ook in hun webshop is de service prima. Je krijgt eerst een factuur om zeker te zijn dat alles op voorraad is en na betaling verzenden ze, dit gebeurt meestal binnen een dag. De latjes binden ze met elastiek op een meter panlat en dan flink papier en plastic plakband er omheen, heel veilig.

Ron