lasercut buildings

Gestart door gilpin43, september 30, 2016, 20:36:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo,
Ik ben nieuw in het bouwen van lasercut building en start nu met het bouwen van een On30 turntable, maar heb een vraag: Wat is de beste manier om de verbrandde zijkanten van de onderdelen te behandelen om ze met een stain te kleuren. Eerst schuren of is er iets beters????
Alvast bedankt,
Ron Ebregt aka gilpin43

Schuren is voor zover ik weet de enige manier , en je mag het maar lichtjes doen , anders wordt de pasvorm slechter. Zijn die randen dan zo zichtbaar , meestal namelijk of trim erover of aan de dode kant van een hoek of zo . Meestal schuur ik heel licht zodat het echte zwarte er af is en dan gewoon verven.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ja Jan,
Licht schuren had ik ook gedacht, maar ik wilde liever niet dekkend verven maar "stainen"met een AI-wash om verouderd hout te maken en dan zijn die brandplekken wat moeilijker te verbergen en ik dacht dat iemand iets anders wist, maar als het niet anders lukt zal ik wel moeten verven, want dat zwart is wel wat heftig.
Ron

De enigste ervaring die ik heb met laser cut hout is met cabs voor mijn stoomlocs.
De verbrande randen en vlekken zaten altijd aan de niet zichtbare kanten.

Ton
Erare humanum est

Licht schuren om de zwarte of donkere kleur hardheid en beetje weg te halen. Als je namlijk gaat weatheren zie je er eigenlijk niets meer van.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Precies zoals Bart het al aan gaf.
Dat is de juiste manier.
En zoveel structuur zit er ook niet in in dat hout!
Hans, liefhebber On30 + H0

ik schuur het hout ook tot het schoon is
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden