Digitrax DCS100 defect?

Gestart door gilpin43, september 12, 2016, 20:01:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo,

Mijn DCS100 kan geen verbinding meer maken met de DT400 trottle de Loconet verbinding ervan lijkt defect te zijn. Langere tijd buiten gebruik geweest, de laatste keer een nieuw gebouwde Locobuffer aangesloten gehad. Nu alles opnieuw willen opstarten, maar display DT400 blijft leeg.
Batterij in DT400 geeft de indicatie"Idle" maar verder niets. Weet iemand hier verder iets van ?

Groeten
Ron Ebregt

Is de Loconet-ID veranderd?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ik weet niet, hoe kan ik dit controleren, ik heb geen computer aangesloten, dat wilde ik doen met die Locobuffer.

Ik heb de DT400 voorzien van een 9V batterij en toen werkte het, later de batterij weer eruit gehaald, werkte nog steeds. Nu wlde ik de wisseldecoder aansluiten maar weer problemen met de centrale of throttle.Berichten op fora geven aan dat condensatoren in de DT400 defect zijn. Opsturen naar Digitrax zou de oplossing zijn dan krijg je waarschijnlijk, een nieuwe DT402 of zo, maar de kosten van verzending e.d. zijn nogal hoog. Weet iemand een betere oplossing?

Alvast bedankt,
Ron Ebregt

december 15, 2016, 20:40:39 #4 Last Edit: december 15, 2016, 20:43:44 by milocomarty
Nieuwe kopen? Zal waarschijnlijk duurder zijn als het verzenden. Koste me laatst nog 150 GBP...een nieuwe DT402

Is nog geen 26 euro met postNL en verzekerd tot 500,-- kun j denk ik geen nieuwe throttle voor kopen..

Ja, een nieuwe kopen of opsturen voor reparatie/ vervanging is natuurlijk een oplossing, maar geen garantie meer geeft ook mogelijkheden om zelf te repareren, schijnt condensator defect te zijn, wie weet hier meer van?

Ron

december 15, 2016, 21:43:50 #7 Last Edit: december 15, 2016, 21:46:47 by dutchbuilder
Een schema zou wel makkelijk zijn.
Is waarschijnlijk de condensator waar spanning word opgeslagen om het geheugen in stand te houden.
Een condensator is een breed begrip.
Kan een ceramische c, tantaal c, electrolitische c zijn......
Maar ik vermoed een electrolitische condensator (elco).
Een ceramische c gaat zelden kapot , een tantaal gaat volledig in geleiding of explodeerd.
Die elco's daar zit vocht in en hebben de neiging om na een langere tijd uit te drogen en verliezen hun capaciteit.
Wat ook veel gebeurd is dat men onderbemeten elco's gebruikt , een te lage maximale werkspanning.
Die worden warm en gaan koken en klappen open of gaan bol staan.
Vooral die goedkope Chinese meuk heeft daar last van.
Dus je snapt dat de fout zoeken een kunst apart is.

Ton

Erare humanum est