Denny's Electro van Nscalelaser

Gestart door Janbouli, augustus 06, 2016, 01:37:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Van de week begonnen aan een kitje van nscalelaser.com, eindelijk eens iets in N-schaal wat niet DPM is voor mainstreet.

De muren eerst met Lucas structuur pasta  geverfd, daarna alle onderdelen geairbrushed met Vallejo Air Intermediate Blue en Sand.


De ramen en deuren bestaan uit verscheidene lagen om zo wat diepte te creëren. Het laseren is bij een professioneel bedrijf gedaan en dat zie je , zeer strak allemaal.











Een 2 tal foto's van de voor en achterkant met alle deuren en ramen inclusief gordijnen geassembleerd.





Muren met behulp van mijn kubusjes gebouwd, alles past perfect.


De andere helften van de schoorstenen bevestigd , morgen verder met het dak.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ziet er mooi uit Jan dat gebouw .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Weer een mooi gebouw. Maar vanwaar toch jou voorkeur voor lasercut? In het ouderwetse plastic is toch ook veel leuk spul te vinden en vaak ook nog een stuk goedkoper?

JohnT

Ik zie dat lasercut kit's jou ding is Jan.
Maar ik zie dat je al heel wat mooie kits in elkaar hebt gekuntseld.
Uit ervaring weet ik dat er soms kits zijn met een hele goede pasvorm, maar er zijn er ook met een wat mindere pasvorm (hout is krom) en dan vindt ik de prijs voor een kit heel duur.

Citaat van: JohnT op augustus 06, 2016, 09:05:19
Weer een mooi gebouw. Maar vanwaar toch jou voorkeur voor lasercut? In het ouderwetse plastic is toch ook veel leuk spul te vinden en vaak ook nog een stuk goedkoper?

JohnT

Plastic sowieso nooit als het een houten gebouw is , steen en beton heb ik veel in plastic kits , maar geeft lang niet zoveel voldoening een plastic kit in elkaar plakken, en is ook niet goedkoper tenzij je de rotzooi van Model Power bedoeld , die zijn alleen goed voor op de achtergrond.  Waarom trouwens geen lasercut , veel meer keus, en kijk maar eens naar bijvoorbeeld de raam spijlen of railingen , veel mooier veel dunner.

Ronald , het hout komt nooit krom uit de verpakking , als het hout bij het bouwen krom trekt doe je iets verkeerd , te weinig bracing of te nat verven. Daarom gebruik ik bijvoorbeeld A & I met 90% alcohol , dat verdampt bijna meteen. En kun je zien dat ik bijna alles meer dan genoeg van bracing voorzie.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

 Ronald , het hout komt nooit krom uit de verpakking , als het hout bij het bouwen krom trekt doe je iets verkeerd , te weinig bracing of te nat verven. Daarom gebruik ik bijvoorbeeld A & I met 90% alcohol , dat verdampt bijna meteen. En kun je zien dat ik bijna alles meer dan genoeg van bracing voorzie.
[/quote]

Verf Verdun ik met alcohol en verdampt en droog snel.
Wat ik eigenlijk bedoel is (denk ik), dat er handelaren zijn die een kit verkopen die ze al twee of drie jaar in hun bezit hebben.
In een garage, kelder, of zolder opslaan dus helemaal niet geconditioneerd dat is bij een kit van hout wel van belang.
Ik heb er twee gebouwd, bij een was de pasvorm heel goed maar van de ander was het hout krom en koste mij heel veel moeite om in elkaar te krijgen.

Hout weer vochtig maken en dan onder gewichten vlak maken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op augustus 06, 2016, 16:07:06
Hout weer vochtig maken en dan onder gewichten vlak maken.

Yep , hoef ik het niet te tikken...wilde het zelfde zeggen.
Desnoods als het erg krom is, voorstomen.

Ton
Erare humanum est

Het dak gedaan en de laatste details zoals de schoorstenen klaar, het dak heb ik met verf gedaan , de verf net dik genoeg dat het vochtig blijft en dan wat zilverzand er op gegoten , na een halve minuut het zand er weer afschudden.














Mooi plekkie voor deze kit , maar nog niet zeker.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N